[rquote=1909105&tid=145883&author=soepkiepe]mallemalle..
jij hebt jou mening, ik de mijne, zullen we het daarbij houden?
als ik mijn mening nu ga onderbouwen ga jij daar weer tegen in en word het een discussie
daar is dit topic niet voor geloof ik.
ok
maar wat ik krom vind, die illigalen waar het hier over gaat VLUCHTEN hier heen, maar voor wat euros zijn ze wel bereid om terug te gaan.
dus waarom vlucht je dan? als ik als vluchteling van bijvoorbeeld afghanistan hier kom omdat er oorlog is daar ga ik hier voor nog geen millioen weer terug hoor [/rquote]
Ik denk dat je het wat vertekend ziet, men komt hier, vluchteling, procedures en huisvesting/opvang kosten bakken met geld,men zou het liefst blijven maar eenmaal uitgeprocedeerd geen weg terug
Velen belanden in zwarte/illegale circuit, officieel geen enkel recht, maar alles beter dan terug
Geld is aanlokkelijk, ik vraag me overigens af hoeveel ook werkelijk terug gaat, als iedere uitgeprocedeerde begeleid het vliegtuig op gaat, dan kost ook dat klauwen met geld
En als 10.000 meegeven minder kost dan hier houden, dan begrijp ik die gedachte best
Iig lijkt het me geen makkelijke 'keuze', of terug met centen en in veel gevallen gevaar voor eigen leven, of hier blijven en geen kant op kunnen
Voor de rechtsen, ga eens een paar weken werken met vluchtelingen, leer je hoe zaken werkelijk in elkaar steken
Zelf heb ik 3 jaar met vluchtelingen gewerkt, ga der maar aan staan, schrijnende gevallen, een en al ellende
Ja er zijn ook menen die misbruik maken, en die heb je ook in de groep nederlanders
Tis te makkelijk om vanuit je nederlandse luie stoel allerlei boute beweringen te doen als je maar amper weet waar het over gaat en wat voor problemen er mee gemoeid zijn
amen