• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

Oef, wat een geld.

Er is toch laatst een Belg geweest die voor rond de €20.000 een i400 kocht?

Hij stond ook op Sevenum.

Was die dan zoveel goedkoper omdat het geen verbrede i400 was?

Dat onderwerp staat in het laatste nummer van de Nederlandse Manta Club.

De vorige Belgische eigenaar (mij goed bekend) was ter goeder trouw en ik denk misschien wat onwetend over de internetwaarde van z'n wagen.

Breed of smal heeft enkel invloed naar wat de koper wilt, en de waarde van een old-timer is dat wat een gek er

voor wilt geven.

Oef, wat een geld.

Er is toch laatst een Belg geweest die voor rond de €20.000 een i400 kocht?

Hij stond ook op Sevenum.

Was die dan zoveel goedkoper omdat het geen verbrede i400 was?

Okay. Zonde dat hij dan niet heeft gekregen wat anderen er voor zouden willen betalen.

Persoonlijk vind ik de brede Manta's het mooist.

Dat onderwerp staat in het laatste nummer van de Nederlandse Manta Club.

De vorige Belgische eigenaar (mij goed bekend) was ter goeder trouw en ik denk misschien wat onwetend over de internetwaarde van z'n wagen.

Breed of smal heeft enkel invloed naar wat de koper wilt, en de waarde van een old-timer is dat wat een gek er

voor wilt geven.

Soms gun je wel eens een ander wat omwille van bepaalde redenen, in dit geval (als ik het verhaal goed begrepen heb) was ook een reden dat de toenmalige eigenaar dacht dat de auto goed terecht zou komen bij een andere liefhebber die hem zou koesteren en dat pakte wat anders uit.

geluk voor deze man en veel mazzel voor de toenmalige koper.

Okay. Zonde dat hij dan niet heeft gekregen wat anderen er voor zouden willen betalen.

Persoonlijk vind ik de brede Manta's het mooist.

Tja, ik denk dat iedere koper van een Manta i400 toch wel een liefhebber is (sommigen op een andere manier dan anderen misschien), maar het is toch een relatief onbekende auto en dus wel een liefhebbersauto, denk ik zo. Er zullen weinig leken ooit gehoord hebben van de Manta 400.

Soms gun je wel eens een ander wat omwille van bepaalde redenen, in dit geval (als ik het verhaal goed begrepen heb) was ook een reden dat de toenmalige eigenaar dacht dat de auto goed terecht zou komen bij een andere liefhebber die hem zou koesteren en dat pakte wat anders uit.

geluk voor deze man en veel mazzel voor de toenmalige koper.

Er zijn er velen die een 400 niet kunnen onderscheiden van een GSI, maar in het Opel wereldje kennen ze ze toch. En ook de waarde. De "Toenmalige" eigenaar

dacht echt de wagen over te geven aan een liefhebber en die heeft de wagen gewoon gereserveerd en doorverkocht met de nodige winst. Ik hoop dat de huidige

eigenaar wel een liefhebber is, ik geef hem nu het voordeel van de twijfel. Dus met deze: geef je op!

Zo'n praktijken heb ik spijtig genoeg ook in de 400 Club weten gebeuren, sommige zijn lid om er geld uit te slaan...

Tja, ik denk dat iedere koper van een Manta i400 toch wel een liefhebber is (sommigen op een andere manier dan anderen misschien), maar het is toch een relatief onbekende auto en dus wel een liefhebbersauto, denk ik zo. Er zullen weinig leken ooit gehoord hebben van de Manta 400.

ben zeker een liehebber en als ik wou had ik hem allang kunnen verkopen maar bij deze kan ik u verzekeren dat hij niet verkocht word voor geen geld

Er zijn er velen die een 400 niet kunnen onderscheiden van een GSI, maar in het Opel wereldje kennen ze ze toch. En ook de waarde. De "Toenmalige" eigenaar

dacht echt de wagen over te geven aan een liefhebber en die heeft de wagen gewoon gereserveerd en doorverkocht met de nodige winst. Ik hoop dat de huidige

eigenaar wel een liefhebber is, ik geef hem nu het voordeel van de twijfel. Dus met deze: geef je op!

Zo'n praktijken heb ik spijtig genoeg ook in de 400 Club weten gebeuren, sommige zijn lid om er geld uit te slaan...

ben zeker een liehebber en als ik wou had ik hem allang kunnen verkopen maar bij deze kan ik u verzekeren dat hij niet verkocht word voor geen geld

@v.s wrote:ben zeker een liehebber en als ik wou had ik hem allang kunnen verkopen maar bij deze kan ik u verzekeren dat hij niet verkocht word voor geen geld

De wat nare ondertoon gaat niet over jouw, maar meer over degene die de auto in 1e instantie verkocht had en waarvan jij hem gekocht had.

Wat hier besproken wordt heb jij niets mee te maken, dus voel je niet aangesproken.

mits je de auto weer vlot verkoopt, dan ben je wel gespreksonderwerp ;) .

@v.s wrote:ben zeker een liehebber en als ik wou had ik hem allang kunnen verkopen maar bij deze kan ik u verzekeren dat hij niet verkocht word voor geen geld

De wat nare ondertoon gaat niet over jouw, maar meer over degene die de auto in 1e instantie verkocht had en waarvan jij hem gekocht had.

Wat hier besproken wordt heb jij niets mee te maken, dus voel je niet aangesproken.

mits je de auto weer vlot verkoopt, dan ben je wel gespreksonderwerp ;) .

Terug
Naar boven