• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het Nurburgring/Nordschleife topic

in verhouding bedoel ik dan.

laatst ook een hele groep Vectra's en Astra's OPC gezien, maar voor de rest valt het best mee

@GSI Racer wrote:in verhouding bedoel ik dan.

laatst ook een hele groep Vectra's en Astra's OPC gezien, maar voor de rest valt het best mee

ik heb het 1 x meegemaakt Met ruim 60 OPC modellen.

Foto-GTZBIAGN-D.jpg

op het terrein van de OPEL PERFORMANCE CENTER.

Foto-UZYYKTNO-D.jpg

in de keuken van OPEL PERFORMANCE CENTER.

Foto-MB8838FI-D.jpg

als Toetje de Insignia OPC Test Uitvoering :wub :wub

Foto-PBG8BL6L-D.jpg

en natuurlijk ff 1 ronje op de Ring.

" onclick="window.open(this.href);return false;

toen nog met 220 pk. met standaard z20let ecu :agent

BRON: http://www.rtl.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De toekomst van de Nürburgring ziet er iets zonniger uit. Het parlement van de Duitse deelstaat Rijnland-Palts heeft ingestemd met een nieuw financieel plan van 254 miljoen euro voor het failliete circuit. Dat meldt de Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Faillissement

De Nürburgring vroeg faillissement aan omdat het geen financiële steun krijgt van de Europese Unie.

Verzoek

De deelstaat Rijnland-Palts had als meerderheidsaandeelhouder van het circuit in Brussel een verzoek ingediend voor een bedrag van ongeveer 13 miljoen euro. Hiermee moest de rente worden afgelost van het krediet van 330 miljoen euro van de Investitions- und Strukturbank (ISB). Dat bedrag had het circuit geleend voor het project ‘Nürburgring 2009’.

Geen steun

De Europese Unie gaf echter geen groen licht voor de steun, waardoor de Nürburgring bankroet is. Het circuit heeft een schuld van 413 miljoen euro.

Gevaar

Door het faillissement kwam de Grand Prix van Duitsland in 2013 in gevaar. Maar door de steun van de deelstaatregering heeft de huidige promotor Jörg Lindner van de Nürburgring Automotive GmBH weer goede hoop.

Deal

“Ik ben zeer optimistisch dat de Formule 1 volgend jaar weer op de Nürburgring gaat rijden”, aldus Lindner. Het doel is om tijdens de zomerstop tot een deal met Formule 1-baas Bernie Ecclestone te komen.

zeer nuttig tekstje Andre! :thumbup

Dit circuit zal indd niet zomaar sluiten.

ik denk dat het bij project 'Nurburgring 2009' fout gegaan is.

atractiepark loopt voor geen meter, een megasnelle achtbaan die nog nooit gelopen heeft. enz enz.

dit kost bakken met geld, wat nog lang niet terug verdient is :vertag

Ecclestone heeft trouwens ook gezegd dat hij de Nürburgring niet wil kopen, maar dat hij deze baan wel graag zou willen ondersteunen, bijvoorbeeld door ze jaarlijks de F1-race te gunnen.

Ik hoop dat hij dat waarmaakt en dit keer niet voor het geld kiest, maar voor de fans!

indd. wat zou het hem nu uit maken als hij die miljoenen mist loopt.

is een van de rijkste gasten op de wereld man! :angel

en de fans zullen weer blij zijn om Schummi en Seb in actie te zien (ja, ik ook) :sleeping

Tja, tot nu toe kiest hij duidelijk voor het geld. Want waarom anders een GP in Abu Dhabi en Dubai (wat nog geen 500 km/u uit elkaar ligt) en geen enkele (de afgelopen jaren) in beide Amerika's?

Maar goed, laten we hopen dat hij woord houdt en voor de fans kiest!

Tja als Ecclestone alle in problemen verkeerdende GP tracks gaat komen dan moet die ergens heel veel tijd vinden want er zijn er nog al wat, ook de Hockenheimring heeft het heel lastig.

Maar laten we hopen dat het voor de nurnburgring goed gaat komen, waa rik op vertrouw ze laten dit toch niet zo maar kapot gaan.

Lijkt me ook niet dat ze de Nurburgring laten zitten. Aan de andere kant....er zijn de afgelopen 50 jaar toch wel heel beroemde circuits ten onder gegaan (Brooklands, Nardo, en ik kan nog heel lang doorgaan).

t blijft leuk rijden daar :P

heb er ondertussen al 8 rondjes op zitten

en m'n top tijd 11:02 met zelf nog wat oponthoud

niet slecht voor 70pk :jerry

Hier nog een interessant filmpje voor wie er eens wilt gaan rijden maar ook voor degene die er vaker gereden hebben! :thumb

[youtube:v21643kx]

Beetje rustig hier, of misschien komt dat door het weer, nu ga je natuurlijk niet rijden op de Ring.

Ik kom al 2 jaar op de Ring alleen nog nooit met eigen auto gereden daar.

Kijk uit naar dit voorjaar want dan gaan we er eindelijk voor.

Ik weet niet hoe jullie naar de Ring rijden, ik heb een leuke route binnendoor, door de Eifel ed.

Route vanaf de McDonalds Maastricht A2 > Nürburgring (D.) ca. 145 km

Op de A2 bij de 1e verkeerslichten bij Maastricht linksaf, op de rotonde voorbij de BP

weer linksaf en linksaf de parking bij McDonalds De Geusselt oprijden.

De tour naar de locatie Adenau/Brünnchen is ongeveer 145 km. De borden zijn duidelijk

aanwezig en goed te volgen.

Vanaf de parking McDonalds linksaf slaan en de rotonde rechtdoor nemen om bij de 2e

verkeerslichten rechtsaf richting Cadier en Keer en Margraten te rijden.

Voorbij Margraten rechtsaf bij het bord De Plank. Via grensovergang De Plank rijden we

België binnen richting Henri Chapelle en Eupen.

Bij Eupen richting Monschau aanhouden. We rijden dan over het meest beruchte

vooroorlogse wegdek (N67) die de Belgisch/Duitse grens verbindt.

Vanaf Monschau richting Koblenz/Schleiden over de B258 (Koblenz staat ook herhaaldelijk

aangegeven tot aan de Nürburgring).

Voorbij Monschau richting Höfen/Schleiden is (na circa 70 km) rechts naast de weg in een

bocht Garten-Terasse Schwingsborn gelegen voor een eventuele tussenstop.

Vanaf Höfen richting Schleiden en Blankenheim rijden via de B258. Voorbij Blankenheim

voor het dorpje Ahrhütte staat rechts een flitspaal (50 km/h)! Vanaf Arhütte de borden

Nürburgring aanhouden (B258). Ver voorbij het dorpje Müsch rechts aanhouden bij een

grote splitsing richting Koblenz. Onderaan de kruising linksaf slaan richting Adenau. Bij

Adenau aangekomen de weg aanhouden onder het bruggetje door van Adenau Meetingpoint.

Rechts van de weg na het passeren van het tankstation zie je dan een Lidl supermarkt waar

eventueel geparkeerd kan worden.

Een andere meetingpoint is 'Brünnchen' dit is de weg rechtsafslaan bij de Lidl supermarkt

en de kronkelweg vervolgen richting Nürburgring. Bovenaan rechtsaf slaan en

Ringspottersplek Brünnchen zit rechts van de weg.

De terugrit naar Maastricht is via dezelfde route terug. Waar op de heenweg vanaf

Monschau al reeds Koblenz staat aangegeven staat vanaf de Nürburgring de stad Aachen al

aangegeven. De B258 blijven volgen tot Monschau om vervolgens via Eupen, Henri Chapelle

en Margraten richting Maastricht te rijden. De flitsers op deze richting zijn centraal

geplaatst in Höfen (tussen Schleiden en Monschau) en Mützenich (tussen Monschau en

Eupen).

Deze route wordt u aangeboden door MARO Taxaties (http://www.marotaxaties.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) en is

uitgezet door Ron Schrijnemaekers.

Ps nog een leuke eettip, pizzeria pinocchio in Adenau is echt een aanrader.

Wij sluiten onze dag daar altijd af.

Leuke route heb je daar!

goeie tip nog: hou je aan de snelheid in de dorpjes, daar staan genoeg flitsers overal.

boetes zijn lang niet zo duur als hier, maar dan nog jammer geld ;)

Ik wil komend jaar ook zeker mijn OPC-tje eens de ring op. Met mijn Astra en de motor ook diverse keren gedaan en is wel heel erg gaaf.

Wellicht een keer een idee om met een groep te gaan...

Terug
Naar boven