• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het show your sound topic

Heeft toch genoeg vermogen, of vergis ik mij nu????

2x 2ohm parallel levert 1x 1ohm op bij 1200 watt, versterker kan @1 ohm 1400 leveren.

Dat dit merk niet de eerste keus is hoeft nog niet te betekenen dat dit niet hard kan gaan.

Tuurlijk gaat het hard mjah dd kan vele malen meer vermogen aan rms, voor de db drag.

Het zou zonden zijn als je het niet benut.king:

origineel gepost door machoboy

Tuurlijk gaat het hard mjah dd kan vele malen meer vermogen aan rms, voor de db drag.

Het zou zonden zijn als je het niet benut.king:

Ik denk anders dat ik zeker niet hoef te klagen hoor over het vermogen dat ik zal hebben.

En de kist krijgt gewoon db drag uiterlijk maar dat wil nog niet zeggen dat ik speciaal deze spullen gekocht heb voor dat doel. Ik ben al tevreden over dit spul hoor, weet ook wel dat dd meer kan hebben maar dan kan ik weer grotere condensator kopen , betere accus , zootje bekabeling en noem maar op. Vind het wel weer goed zo :P is iig een dikke upgrade tegenover me 10 inch jbl 1202D.

Hier een paar pics van mijn audio install.

Het betreft de volgende setup:

Pioneer headunit.

Audio system 165 helon composet.

2* Audio system xion plus 10inch woofers.

Audio system f4-600 versterker.

Audison condensator.

GetAttachment9.jpg

GetAttachment7.jpg

GetAttachment5.jpg

GetAttachment3-1.jpg

Hoop dat jullie het mooi vinden.

king:

Tuurlijk Chef....Audio System hé.:kewlpics :wub

Erg netjes ingebouwd. Kistje door Dave berekend zo te zien? king:

Ziet er netje uit chef, ik had alleen persoonlijk de woofers net andersom gemonteerd (dan zie je de aansluitingen niet direct zitten)

Heb de aantal liters opgevraagd bij satacoustic en hem daarna zelf gemaakt samen met een maat van me:P

heb gekozen om de woofers er omgekeerd in te zetten omdat het zo mooi lijkt:wub 1sub speelt gesloten en de andere gepoort:thumbup. Enigste wat is nu nog wil doen is om nog een composet helon 165 in te bouwen maar dan achterin moet alleen nog even uitzoeken hoe en waar.

Trouwens dit had ik nog niet vermeld maar de hele binnenkant is gedemt met zendium voor een super heldere klank:D

dan nog een vraagje Als ik er een tweede composet bij neem kan ik die dan bij die andere op zetten op de versterker of kan ik beter ook nog een 2de versterker er bij nemen.???:jerry

De aansluitingen naar de bank toe, niet naar de klep.

Dus dat de sub de draden verbergt.

Hangt er vanaf hoe je het nu hebt aangesloten, ik neem aan dat de beide subs op de versterker zitten en de boxen voor op de pioneer?

Ben trouwens wel benieuwt hoe dit klinkt, ik heb nooit een combo van gepoort en gesloten gehoord.

powercorsa.

kheb de beide subs op versterker en de compo ook het geluid is super helder heb ook een db test gedaan kwam uit op 140.1 met 2 10inch subjes die beiden op maar 150watt rms spelen:P

ja maar hij is nu overgenomen door v-customizing ongeveer een jaar geleden was ik bij hem geweest toen zat ie nog op de ulgersma weg

origineel gepost door chefke1989

ja maar hij is nu overgenomen door v-customizing ongeveer een jaar geleden was ik bij hem geweest toen zat ie nog op de ulgersma weg

Klopt hij zit nu aan de wismarweg..

zal hier mn install ook ff neerzettenking:

ben bezig met een GZ wedstrijd auto:D

hier de install die erin gaat komen ( en die er al inzit * )

Headunit;

- Alpine CDA-9884R (*)

Compo;

- Ground Zero Nuclear 150rms

Speakers;

- Ground Zero Hydrogen 6x9 125rms (*)

Woofers;

- 4 x Ground Zero Hydrogen 8' 400rms :afro

Versterkers;

- 2 x Ground Zero Nuclear Mono (*1x) gelinkt; 2200rms @ 2 ohm

- 1 x Ground Zero Nuclear 4ch (*) 4x135rms @ 4ohm:cool:

Condensator;

- Tsunami 2F

Accu;

- Optima Yellowtop

Bekabeling;

- AIV

Paar weken terug gemeten op de Brezan Meeting in Sleeuwijk;

135,1DB @ SPL ministreet pro A

met deze setup;

Woofers;

- 2x Kicker Comp 10'

Versterkers;

- Rockford p400.4 gebrugd op de woofers.

- Ground Zero Nuclear 4ch

Compo;

- Polk Audio DB9501

Condensator;

- Climax 1F.

Ben nu al beetje bezig met inbouwen, voor foto's deze link:

Foto's Auto + Audio

origineel gepost door Dietrich Concept

hier staat de mijne

is nog in aanbouw

Zozo goed bezig polyboer :thumbup... ik zie het volgend jaar wel:D

groeten

Heb ook db meting gedaan op de meeting in vries kwam toen uit op 138,1 db wat ik zelf wel netjes vind voor 2 -- 10inch subjes waarom maar 150watt rms per woofer staatking:

Terug
Naar boven