• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het verbruik van de 1.6 turbo

john123

Post weinig
ik ben van plan om een 1.6 turbo te gaan kopen en wil graag weten wat het verbruik is of dat een beetje in de buurt zit van wat ze opgeven.

ik heb er nog niet echt opgelet, denk zo gemiddeld 1 op 10

bij veelstadsverkeer (dat rij ik voornamelijk) is tie nie heel erg zuinig, rij dan max 600 km op een tank (en die is 65 liter geloof ik)

ik ben er echt super tevreden mee, en hij heeft inderdaad voldoende vermogen, trekt heerlijk weg hoor :)

de 1.8 is duidelijk te weinig vermogen, maar de 1.6 turbo rijd super :)

a goed om te horen .heb je fotos van de jouwe welke kleur.ik kan haast niet wachten .wil hem in het zwart

ik heb hem ook in het zwart,b usiness uitvoering, als je in het Topic kijkt Show hier je insignia, dan moet je op pagina 2 kijken, dan staat hij helemaal onderaan :)

hij staat nu op 18 inch, heb daar m'n winterbanden op gelegd, en ga overmorgen een setje 20 inch halen de orignnele opel velgen :)

mooi man een zwarte ik vind het echt een super wagen.o ok die heb ik inderdaad gezien in dat topic.maar rij jij hem privé of zakelijk ik wil hem privé gaan rijden

ja vind 'm in het zwart ook super mooi

m'n zwager heeft 'm in het wit, de 5drs dan wel, die is ook wel erg mooi

ik rijd 'm ook prive, maak niet zoveel kilometers ook, zo'n 10 a 15.000 per jaar

haha ;)

ja hij rijd echt super hoor, ben er echt heel erg tevreden mee

wil die 20 inch er nog onder, en 3cm verlagen, gaat het comfort wel iets weg natuurlijk, maar staat wel erg vet :D

ja dat begrijp ik hoorde dat je het heel goed kan merken die 20 inch.maar staat zeker mooi.in welke uitvoering heb je hem genomen.

o ok .bedoelde eigenlijk sport of cosmo .maar zit hier een standaard onderstel onder of diegene die je in kan stellen en zo ja hoe rijdt dat

ik heb het standaard onderstel eronder

sport of cosmo, het is dus een business uitvoering, maar die leveren ze geloof ik niet meer ;)

het is nu edition, cosmo of sport geloof ik

ja rijd lekker hoor

ik wil 'm voor het zicht nog wat verlagne, maar is niet nodig voor het rijgedrag, rijd lekker door de bochten enzo :)

ok fijn om te horen heb nog even gekeken en het is een plaatje.ben toevallig 1 ste kerstdag in hoedekenskerke geweest dat is in de buurt he bij jou .maar ik kan haast niet wachten man

origineel gepost door alphox

ik ben er echt super tevreden mee, en hij heeft inderdaad voldoende vermogen, trekt heerlijk weg hoor :)

hoor van meerdere mensen dat de 1.6 turbo tegenvalt im met het turbogat wat er in zit in het begin schijnt hij niet zoveel te doen kwa trekkracht?

je moet schijnbaar echt toeren maken om de turbo te voelen en om lekker door te trekken.??

hoe is jou ervaring?

origineel gepost door Edition 2000

origineel gepost door alphox

hoor van meerdere mensen dat de 1.6 turbo tegenvalt im met het turbogat wat er in zit in het begin schijnt hij niet zoveel te doen kwa trekkracht?

je moet schijnbaar echt toeren maken om de turbo te voelen en om lekker door te trekken.??

hoe is jou ervaring?

Hallo,

Op het duitse MT forum, is dit probleem ook bekent, er schijnt een nieuwe software update, voor het motor-manegment te zijn.

Word het wel wat beter van, maar verwacht geen wonderen ;)

Ik zou dan liever voor de 2.0 Turbo gaan, dit is een mooie combinatie.

Hiervoor had ik een Vectra C 2.2-16v (147 pk) nu heb ik dus de Insignia met de 1,8 (140 pk) en ik moet zeggen hij valt mij niet tegen.

Ik had bijna een 1.6-T gekocht, maar omdat wij (het meeste mijn vrouw) veel korte afstanden rijden, werd mij dit dus afgeraden door verschillende Opel Dealers (dit i.v.m de levensduur van Turbo's)

Groetjes, Joche

Terug
Naar boven