• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het verbruik van de 1.6 turbo

Het klopt inderdaad wel, dat je tot de 2500 toeren niet veel merkt van de turbo, en dan schiet hij erineens in zeg maar, en dan voel je 'm wel, maar dan blijft ie ook wel doortrekken hoor

hij heeft al z'n updates gehad, en het is wel iets beter geworden idd. wil hem ook nog een keer laten chippen, dan krijgt ie ook 220 pk :)

ik heb toen ook een proefrit gereden in de 1.8, en dat viel me ook niet tegen, maar erg vlot is hij niet, en dan is de 1.6 turbo toch een stuk fijner rijden :)

@john123 in hoedenskerke, dat is hier 2 km vandaan, want ik woon in 's gravenpolder dus daar kom je langs ;) maatjes van me wonen ook in hoedenskerke :)

nou ik ga lekker voor de 1.6 want de 2.0 liter zuipt toch behoorlijk meer. O ok mijn schoonouders wonen daar sinds kort vandaar.

wat ik me af vraag wordt hij met de meest recente update geleverd of moet je daarom vragen .en die 220 pk hoe gaan ze die bewerkstelligen turbo druk omhoog of andere chip en hoe zit het dan met de garantie

andere chip

garantie schijnt door te lopen, maar ik laat 't pas doen als de garantie klaar is

hij heeft voorlopig genoeg power :)

en hij zal idd wel met meest recente software geleverd worden hoor en anders kunnen ze 'm zo inlezen in de garage

dat is een behoorlijke vooruit gang 40 pk met een chip of zie ik dat verkeerd en is daar dat turbogat verleden tijd mee .je kan natuurlijk ook een versnelling lager rijden zodat hij wel bij de pinken blijft want die 180 pk is voldoende

nou ik vind dat het zowieso wel mee valt dat turbo gat hoor

hij wil er echt wel vandoor als je gewoon normaal rijd ;)

ja dat geloof ik ook wel hoor anders hadden ze dat wel anders gedaan toch .en een 2.0 turbo kost toch behoorlijk meer en zuipt ook meer .ik vind het een super wagen mensen die negatief zijn hou je altijd

Het turbo gat zal niet kleiner worden met chippen denk ik, de turbo komt gewoon niet in onder 2500rpm dat zal een door een software aanpassing niet veranderen.

Het verbruik staat bij mij op 10,5 liter/100 km gemiddeld.

Qua vermogen gaat het wel, kan prima met het verkeer mee maar het is geen snelheidswonder met 180pk.

oh ik zal straks ook eens kijken als ik van m'n werk naar huis rijd op welk gemiddelde gebruik hij bij mij staat

ik dacht ergens rond de 9.9 ofzo

oh das minder

heb gekeken, mijne staat op 9.8 gemiddeld dus vond het nog wel netjes :)

met dit koude weer hoor je de turbo goed afblazen :P

blij da'k mn winterbandjes er nu op heb liggen, voor de zomer heb ik nieuwe 20 inchers origineel opel :)

dan zullen je wielkasten wel lekker gevuld zijn of niet

ja laat je hem ook nog even lopen als je ergens geariveerd bent

hoebedoel je, nog even laten lopen als je ergens gearriveerd bent?

ja gewoon zoals ze op de poster eruit zien die insignia's, die velgen heb ikz eg maar, en in de brochures

maja het wordt inderdaad veel gezegd maar of het tegenwoordig nog echt nodig is. Ik ken zelf eigenlijk niemand die het doet.

origineel gepost door alphox

blij da'k mn winterbandjes er nu op heb liggen, voor de zomer heb ik nieuwe 20 inchers origineel opel :)

Hallo,

Welke 20 Inchers ga je dan kopen, die "standaard" of de 20 Inch van de OPC?

Groetjes, Joche

Terug
Naar boven