• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het verbruik van de 1.6 turbo

mijnes zit inderdaad ook tegenwoordig op dezelfde waarden als eugene aangeeft, vorig jaar naar wintersport was het wel een stuk zuiniger, 1000km op de snelweg, toen reed ik makkelijk 700 km op een tank (nu meestal rond de 500km)

bij mij bevalt de auto ook super, maar het verbruik is wel jammer. m'n vriendin heeft een fiat 500'tje, die pakken we bijna vaker de laatste tijd, omdat die zo lekker zuinig rijd :p

origineel gepost door alphox

mijnes zit inderdaad ook tegenwoordig op dezelfde waarden als eugene aangeeft, vorig jaar naar wintersport was het wel een stuk zuiniger, 1000km op de snelweg, toen reed ik makkelijk 700 km op een tank (nu meestal rond de 500km)

bij mij bevalt de auto ook super, maar het verbruik is wel jammer. m'n vriendin heeft een fiat 500'tje, die pakken we bijna vaker de laatste tijd, omdat die zo lekker zuinig rijd :p

het is inderdaad een super auto.

zeker een van de fijnste auto's die ik ooit gereden heb.

en je weet natuurlijk als je zo'n auto koopt dat je geen zuinige auto koopt en daar hou je rekening mee.

maar 1 op 8 / 1 op 8,5 is gewoon niet van deze tijd voor zo'n auto.

als je nu een dikke 3 liter v6 rijd of een bmw 7 serie of een grote dikke audi alla dan kan ik daar nog in komen.

maar ik vind en zeker op de snelweg dat een insignia 16 turbo toch zeker ergens rond de 1 op 10 / 1 op 12 moet kunnen lopen.

maar het is niet anders en ik zal hem er zeker ook niet voor verkopen want het is gewoon een dijk van een auto.

:thumbup:wors

ook ik wilde een 1.6 maar heb dat op geschort vanwege een hartoperatie nu is dat inmiddels gebeurt en begint het weer te kriebelen ,maar ik twijfel of ik niet voor de 2.0 moet gaan als het verbruik niet uitmaakt

met de 1.6 turbo heb ik geen ervaring .

ik zelf heb een 2.0 cdti 130 pk diesel en rijdt 30 km per dag helft snelweg helft wegen 70-90 km-h en rijdt 6.6 verbruik

vind mijn insignia na 36dkm nogsteeds geweldig rijden . enigste beetje meer motorlawaai wat voor mij aanvaardbaar is . en mogelijk te combineren valt met die verdomde bio diesel .

zo'n diesel vind ik erg veel lawaai maken. als ik het verschil zie tussen mijn benzine, en m'n zwager z'n 2.0 diesel, dat is een flink verschil vind ik

vandaag nog even een kleine 1200 km over de duitse autobahn mogen scheuren.

verbruik was vandaag bijna 1 op 11 op de autobahn.

met een gemiddelde snelheid van 150 dus dat valt niet tegen.

ook nog effe de 230 aan getikt en had nog genoeg over:P:P:D

Iemand hier weleens van zijn 1.6T het werkelijke verbruik bijgehouden?

Mijn werkelijke verbruik is namelijk 1 op 7,5 terwijl de computer 11l/100km aan geeft. Ik vind het verbuik echt belachelijk. Ik kocht de 1.6T juist om wat zuiniger te rijden, maar nu blijkt dat de 2.0T waarschijnlijk nog zuiniger is en die had ik liever gehad qua vermogen. Echt een smet op de auto waarover ik verder zo tevreden ben.

Misschien dat mijn hoge verbruik te maken had met mijn defecte buitentemp. sensor (volgens dealer), maar ik geloof daar niet in.

[rquote=1841268&tid=117869&author=GTC_TURBO]Iemand hier weleens van zijn 1.6T het werkelijke verbruik bijgehouden?

Mijn werkelijke verbruik is namelijk 1 op 7,5 terwijl de computer 11l/100km aan geeft. Ik vind het verbuik echt belachelijk. Ik kocht de 1.6T juist om wat zuiniger te rijden, maar nu blijkt dat de 2.0T waarschijnlijk nog zuiniger is en die had ik liever gehad qua vermogen. Echt een smet op de auto waarover ik verder zo tevreden ben.

Misschien dat mijn hoge verbruik te maken had met mijn defecte buitentemp. sensor (volgens dealer), maar ik geloof daar niet in.[/rquote]

heb zelf enkel het verbruik via de boardcomputer bijgehouden.

of dit dan ook het werkelijke verbruik is durf ik zo niet te zeggen.

met euro 95 zat ik ook op het belachelijke gemiddelde van

11.4-11,5 liter / 100 km ( 1 op 8.7 ) ook met snelweg km's.

sommige zullen zeggen niet slecht met zo'n zware auto en 180 pk maar vind het zelf persoonlijk ook ver beneden normaal voor een auto van deze tijd.

vind persoonlijk dat deze auto met deze motor in deze tijd en dan vooral op de snelweg wel 1 op 12 moeten kunnen rijden!!

nu ik super plus 98 tank ( bp ultimate ) is het bij mij wel zeker wat verbeterd ( ook afgaand op de boardcomputer ).

zit nu op een 9,5-10 liter / 100 km.

vind ik niet slecht maar ook zeker nog niet van deze tijd.

wat ik al zeg met snelwegkilometers en een snelheid van rond de 120-130 moet je normaal wel 1 op 12 kunnen halen vind ik persoonlijk.

maar ja het is helaas niet anders.

maar aan de andere kant het rijplezier wat je er voor terug krijgt is ook wel belangrijk vind ik.

want rijden doet hij gewoon super!!:thumbup

in maart mag ik mijn 1.6t verwachten en dit met de volgende configuraties

insignia sport tourer cosmo dark mahagony

advantage pack

geperforeerd leder siena zwart 8 maal elektrisch verstelbaar

sport edition 2

bi-xenon lampen

flexride

quickheat

infinity sound system

trekhaak wegklapbaar

elektrisch panoramisch dak

Mijn verbruik ligt dus duidelijk hoger. Ik hoop dat het aan mijn buitentemp sensor ligt. Ik ga denk ik ook maar over tot chippen. Hij zal toch niet nog meer gaan verbruiken.....

Zo, dat valt wel een beetje tegen dat verbruik!

Ik heb zelf een Omega 3.2 V6 automaat van 2003 met 218pk (1610KG)

En verbruik ongeveer 1:10 gemiddeld! (op de snelweg zuiniger)

Had verwacht dat de moderne kleine turbo motoren zuiniger zouden zijn!

Nu mis je dus het 6 cilinder geluid, een aantal pk's, en toch een hoger verbruik,

en dan denk ik nog niet eens aan de levensduur van de techniek (incl. turbo)

Maar zal wel minder uitstoot hebben, en dus beter voor het milieu zijn!

Niet om de auto af te kraken hoor, ben echt een Insignia Fan! hele mooie auto :wub

Vraag me af wat een 2.8 V6 Turbo verbruikt aan benzine!

Groetjes,

Niels

[rquote=1849492&tid=117869&author=nielss]Zo, dat valt wel een beetje tegen dat verbruik!

Ik heb zelf een Omega 3.2 V6 automaat van 2003 met 218pk (1610KG)

En verbruik ongeveer 1:10 gemiddeld! (op de snelweg zuiniger)

Had verwacht dat de moderne kleine turbo motoren zuiniger zouden zijn!

Nu mis je dus het 6 cilinder geluid, een aantal pk's, en toch een hoger verbruik,

en dan denk ik nog niet eens aan de levensduur van de techniek (incl. turbo)

Maar zal wel minder uitstoot hebben, en dus beter voor het milieu zijn!

Niet om de auto af te kraken hoor, ben echt een Insignia Fan! hele mooie auto :wub

Vraag me af wat een 2.8 V6 Turbo verbruikt aan benzine!

Groetjes,

Niels[/rquote]

Mijn baas reed een V6 Turbo automaat..... Hij zei iets van 1 op 7, maar wel veel korte stukjes. Maargoed voor een auto met 4x4 een een gewicht van 1700 kilo, vind ik het niet gek... Hij is te koop trouwens:angel

Ik rij zelf eigenlijk altijd korte stukjes met mijn Astra Turbo (240 pk) uit 2001 en ik rijd ongeveer 1 op 8,5/9,0. Ik denk dat de zwaarlijvigheid van de Insignia hem parten speelt....

Rijd zelf met een OPC en rijd nu aan 11.7l/100km:)(gemengd)

Als ik eens een tank zot doe zit ik op 16l/100km;)(gemengd)

Vind dit nog reuze meevallen.

(wel al gechipt door EDS)

[rquote=1857465&tid=117869&author=PloPPloP]Rijd zelf met een OPC en rijd nu aan 11.7l/100km:)(gemengd)

Als ik eens een tank zot doe zit ik op 16l/100km;)(gemengd)

Vind dit nog reuze meevallen.

(wel al gechipt door EDS)[/rquote]

Ja, dat vind ik dan ook wel weer mee vallen!:thumbup

Hallo, ben in het bezit van een 1.6 Turbo met nu 18.000km op de teller. Over de laatste 4000 km een gemiddelde van 7,9 l/100km. Mijn rijstijl is normaal tot sportief en rijd 50/50 snelweg B-weg. Wanneer je veel op cc rijdt is het verbruik volgens mij redelijk binnen de perken te houden.

[rquote=1915310&tid=117869&author=sanver]Hallo, ben in het bezit van een 1.6 Turbo met nu 18.000km op de teller. Over de laatste 4000 km een gemiddelde van 7,9 l/100km. Mijn rijstijl is normaal tot sportief en rijd 50/50 snelweg B-weg. Wanneer je veel op cc rijdt is het verbruik volgens mij redelijk binnen de perken te houden.[/rquote]

da heb ik nog nooit gehaald!!

al zou ik mijn best doen en willen haal ik het nog niet.

zat eerst altijd rond de 1 op 8 zit nu na chippen op 1 op 9,5 / 1 op 10

maar dan is het echt op!!

Terug
Naar boven