• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het verbruik van de 1.6 turbo

Hallo mederijders,

Ik rij een Insignia 1.6T cosmo.

Lees ik het nu goed dat je ook super plus 98 kunt tanken voor betere prestaties?

Om nog maar is even terug te komen over het verbruik van de Insignia.

Ik rij een Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo 180Pk. Met gemengd verkeer (stads + snelweg) rij ik gemiddeld 1L op 12,5Km. Niet verkeerd al zeg ik het zelf. Ik rij dan ook wel gewoon normaal. Soms even lekker het gaspedaal intrappen, maar meestal normaal. Dit heb ik 2 dagen geleden uitgerekend. Volle tank Shell Fuel Save Benzine.

Gemiddelde rijsnelheid is 50km/h. Met stadsverkeer rij ik vaak met een toerental van 1000toeren/min. (50km/h in de 6e versnelling) Op de snelweg rij ik gewoon de toegestane max. snelheden.

Ook ik ga maar is een keer proberen 98 te tanken. Kijken of dit nog extra verschil kan uitmaken.

(Btw wel gechipt: van 180pk naar 227pk, Koppel: van 270nm naar 300nm)

Terug
Naar boven