• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het verbruik van een Zafira ( A-B-C & toekomst )

OpelJeff

Post weinig
Dit Topic is bedoelt voor vragen en weetjes over het verbruik van onze Zafira's

Dus we kunnen hier weer ontopic door gaan :thumb :jerry :jerry

Bij onze Zafira B 1.8 cosmo met panoramadak (leeggewicht 1403 kg) ligt het verbruik tussen de 1 op 11 bij normaal en meer stadsgebruik (550 km bij 50 liter),

en 1 op 12 en misschien zelfs een beetje meer bij rustig rijden en veel snelweggebruik (lange ritten 110 km/per uur op de teller) (600 km tot 625 km bij 50 liter).

mijn zafira tijd 1.8 easytronic

112 a 13 ongeveer snelweg km

1:10 a 11 ongeveer in de stad

maar dan wel met een zware rechtervoet

Op dit moment haal ik met mijn Zafira A 2.2 SE gemiddeld 1 op 10. Op de snelweg haal ik 1 op 12. (als ik netjes aan de snelheid hou en de cruisecontrol gebruik).

Korte stukken binnen door zou mij Zafira op dit moment 1 op 9 rijden. (volgens boord computer). Maar bij tanken reken ik nog altijd met de hand alles na en kom ik uit op 1 op 10.

Dit verbruik haal ik met mijn 18"inch Irmscher Sportstars velgen (bandenmaat 225/35/18). Denk persoonlijk dat het met de originele Elegance velgen nog wat zuiniger zou moeten kunnen.

Vind ik acceptabel voor een vrij hoge en zware auto (1365KG). Met meer dan voldoende ruimte om personen en/of bagage mee te nemen. :thumb

Het is in ieder geval een heerlijke familie reis wagen.

Terug
Naar boven