• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hittegolf noordpool sneeuw in nieuw zeeland???

soepkiepe

Forumbewoner
vroeg me toch eens af hoe jullie hier met z'n allen over dachten.

heb namelijk al meerdere malen gehoord dat waneer dit alles zo een beetje door gaat er nog wel weer een ijstijd aan komt.

nu doe ik zelf niet veel op dat gelul van anderen eigenlijk, maar als je nagaat dat er een hittegolf was op de noordpool (19 graden boven 0)

en er sinds 30 jaar sneeuw in nieuw zeeland is, ga je toch eens na denken wat er aan de hand is :P

dat ijs wat op de noordpool gesmolten is komt via de zee toch ergens terecht lijkt mij.

en aangezien nederland een best laag gelegen land is ;)

ik denk dat ik mijn huis maar eens op een terp ga zetten of zo :P

nu maakt het voor mij zelf niet zo veel meer uit eigenlijk, maar als je dieper na denkt... op wat voor wereld zet je je kinderen ;)

Europeanen verbruiken 45% minder energie van het totale wereldverbruik dan de VS.

Azie iets van 70% minder en afrika 92% minder.

Eerst de VS aanpakken dus......

Europeanen verbruiken 45% minder energie van het totale wereldverbruik dan de VS.

Azie iets van 70% minder en afrika 92% minder.

Eerst de VS aanpakken dus......

vind het ook de grootste onzin dat ons kleine nederlandje altijd voorop moet lopen kwa milieu vriendelijkheid, alsof die spaarlampjes van ons de wereld gaan veranderen. nee voor mij mogen ze eerst china aanpakken, dan is 70% van de vervuiling al opgelost. wat zal een schoon nederland opleveren? 0.01% minder uitstoot?

vind het ook de grootste onzin dat ons kleine nederlandje altijd voorop moet lopen kwa milieu vriendelijkheid, alsof die spaarlampjes van ons de wereld gaan veranderen. nee voor mij mogen ze eerst china aanpakken, dan is 70% van de vervuiling al opgelost. wat zal een schoon nederland opleveren? 0.01% minder uitstoot?

@soepkiepe wrote:nja ik maak me er verder ook niet druk om trouwens, leek mij wel een leuk discussie punt zo hier op het forum.

het enige wat ik me wel wat af vraag... waar aat al dat water terecht komen wat nu op de noordpool is gesmolten;)

denk dat we nu binnenkort wel weer ergens een tsunami of zo kunnen verwachten :P

die verhalen van einde van de wereld en een nieuwe ijstijd doe ik zeker niet heel veel op, het lijkt me wel heel raar dat de hele wereld een ijspalijs word denk ik.

en zoals al vaker gezegt, dit alles zal dan ook vast ver naar ons bestaan gebeuren, ALS het gebeurd

Heeft wel 1 voordeel als alles een ijs paleis is. Hoeven we tenminste die winterbanden en zomerbanden niet meer te wisselen :jerry

Het gedonder met winterbanden is al weer begonnen. :sleeping

@soepkiepe wrote:nja ik maak me er verder ook niet druk om trouwens, leek mij wel een leuk discussie punt zo hier op het forum.

het enige wat ik me wel wat af vraag... waar aat al dat water terecht komen wat nu op de noordpool is gesmolten;)

denk dat we nu binnenkort wel weer ergens een tsunami of zo kunnen verwachten :P

die verhalen van einde van de wereld en een nieuwe ijstijd doe ik zeker niet heel veel op, het lijkt me wel heel raar dat de hele wereld een ijspalijs word denk ik.

en zoals al vaker gezegt, dit alles zal dan ook vast ver naar ons bestaan gebeuren, ALS het gebeurd

Heeft wel 1 voordeel als alles een ijs paleis is. Hoeven we tenminste die winterbanden en zomerbanden niet meer te wisselen :jerry

Het gedonder met winterbanden is al weer begonnen. :sleeping

Het is BANG makerij om den burger alweer en nog steeds GELD uit de buidel te graaien.

Het milieu is verworven tot een religie. :vertag

En wie niet voor is word verketterd.

:fy1

Het is BANG makerij om den burger alweer en nog steeds GELD uit de buidel te graaien.

Het milieu is verworven tot een religie. :vertag

En wie niet voor is word verketterd.

:fy1

Opwarming van de aarde is in ieder geval bullshit! Is bewezen. Gebeurd namelijk elke zoveel jaar, en 1234902734092 miljoen jaar geleden (toen dat voor het eerst gebeurde) was er nog geen CO2 uitstoot van fabrieken, auto's, enz.

Volkomen normaal dus, het is een trend die om de zoveel jaar terugkeert.

Daarnaast koelt de aarde juist af (en dat kan ook als er een warm jaar tussen zit); het gaat om de gemiddelden.

Opwarming van de aarde is in ieder geval bullshit! Is bewezen. Gebeurd namelijk elke zoveel jaar, en 1234902734092 miljoen jaar geleden (toen dat voor het eerst gebeurde) was er nog geen CO2 uitstoot van fabrieken, auto's, enz.

Volkomen normaal dus, het is een trend die om de zoveel jaar terugkeert.

Daarnaast koelt de aarde juist af (en dat kan ook als er een warm jaar tussen zit); het gaat om de gemiddelden.

ik weet wel wat anders:

wat gebeurt er als de aarde nou 30 keer sneller rond gaat draaien als wat ie nu doet?

ik weet wel wat anders:

wat gebeurt er als de aarde nou 30 keer sneller rond gaat draaien als wat ie nu doet?

nja ik maak me er verder ook niet druk om trouwens, leek mij wel een leuk discussie punt zo hier op het forum.

Terug
Naar boven