• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HMI Module / Scherm uitval Astra K

(Even afkloppen....) Ik heb tot nu toe geen hinder dat mijn scherm uitvalt ofzo..
Ik zie dagelijks meerdere ST's rijden, zo langzaamaan zijn het er wel meer, maar ik let er natuurlijk ook wel extra op sinds ik de mijne heb..

[quote quote=18337203]Laatst nog even gevraagd aan de dealer, maar wederom geen indicatie gekregen wanneer de Hmi-modules geleverd zullen worden.[/quote]
Ook bij mijn Astra moet de HMI-module vervangen worden. Deze stond inderdaad sinds november vorig jaar in backorder. Deze week echter een telefoontje van de dealer. De module was binnen en wordt a.s. dinsdag vervangen.

Even los van het bovenstaande ben ik wel tevreden over mijn nieuwe Astra Sports Tourer. Ik heb de auto nu ruim 2 maanden en met 10.000 km op de teller heb ik wel een aardig beeld/gevoel van deze Opel gekregen. Het rijden gaat heerlijk en de meeste opties werken ook prima.
Buiten het probleem met de HMI-module, het feit dat de spiegels niet automatisch inklappen en dat de ontwaseming van de vooruit erg traag gaat (had in mijn vorige auto voorruitverwarming!), ben ik eigenlijk alleen erg ontevreden over het navigatiesysteem en de lichtautomaat. Het navigatiesysteem was al bij aflevering sterk verouderd. Een update is mogelijk maar kost dan 179 Euro. Ongelooflijk, dat in een tijd dat je gratis met Googlemaps overal naar toe kunt navigeren dit bij een auto van ruim 30.000 Euro niet mogelijk is. Ook de lichtautomaat is een ramp. Een tuinlamp van een bouwmarkt werkt beter dan de sensor op mijn Astra. Als ik een tunnel in ga, gaat het licht aan. Kom ik uit de tunnel dan duurt het soms wel 30 minuten voor het licht weer uit gaat. Soms ook gewoon bij prachtig weer/zon gaat het licht aan en blijft dan constant aan. Ik snap niet dat zoiets simpels, zeker in vergelijking met de wel goedwerkende IntelliLux-verlichting, zo slecht werkt!

Ik heb vandaag eindelijk na twee en een halve maand weer een werkende Intellilink.
Vanochtend heeft de garage de hmi-module omgewisseld zodat de navigatie, hands-free, radio, achteruitcamera en alle instellingen weer toegankelijk zijn.
Blij dat het toch een defecte hmi-module was en niet zoals Broekhuis in Lelystad wist te vertellen een defecte radio module.
Ze hadden daar dus hoogstwaarschijnlijk een verkeerd onderdeel besteld waardoor ik nog veel langer had kunnen wachten.
Goeie keuze geweest om naar Van Voorden in Almere te gaan die wel meteen een goeie diagnose hebben gesteld.
Maar goed, alles is gelukkig achter de rug en ben ik af van alle (onveilige rondslingerende) noodvoorzieningen.
Nu nog kijken of er wat gedaan kan worden aan wat kleine dingetjes zoals de krakende schokbrekers en de niet geheel afsluitende ventilatie recirculatie.

Sinds 4mnd in het bezit van Opel Astra Sports Tourer
Problemen tot nu;

1. 1e dag in gebruik. Het display valt uit (zwart ) is niet meer op te starten en moet vervangen worden. (duur levering enkele dagen)
2. Na vervangen werkt Wifi niet naar behoren. Verbinding valt regelmatig uit en er is minimale sterkte (1 of 2 Streepjes)
3. Begin maart valt Wifi geheel weg. De “Hotspot” is niet meer traceerbaar en Wifi is niet meer via het scherm in te stellen (optie is weg)
4. Wifi en Onstar zijn bij de koop aangegaan voor drie jaar. Krijg vorige week de melding dat Wifi proefperiode per 25 maart 2017 verloopt.
5. Wifi per vandaag verlopen en instructie hoe nieuw abonnement aan te schaffen. Heb tot dan geen gebruik kunnen maken van Wifi. Totaal niet zichtbaar of instelbaar. Abonnement aanmaken niet mogelijk.
6. 26-11-2016 aangeschaft. Tijdens bestelling Android Auto werkend gezien. Geen Navigatie besteld. Navigatie via Google Maps. Bij levering geen Android Auto meer beschikbaar. Nieuwe versie wordt niet ondersteund in NL.
7. Auto op Android Auto gekocht inclusief houder voor Telefoon. Tot op heden geen Navigatie via Maps van Google (geen Internet) en geen Navigatie in auto aangeschaft omdat Android Auto zou werken.
8. Als Koerier een behoorlijk probleem wat dan ook extra kosten heeft meegebracht voor een extra Navigatie systeem.

Wat is hier aan gedaan;
1. Contact opgenomen met Onstar. Antw. Alle instellingen staan goed. Wifi moet werken. Zien geen bijzonderheden. Schakelen de Technische dienst in en bellen u terug.
2. Er belt geen technische dienst terug. Nogmaals contact met Onstar. Verontschuldiging ik kan de Technische dienst ook zelf bellen en krijg telefoonnummer.
3. Technische dienst. Wij kunnen u zo niet helpen. Ondersteunen alleen de Dealer u moet via de Dealer contact opnemen. Kom hier dus niet verder.
4. Naar de Dealer. Software update. Na geen resultaat harde reset (Accu). Allemaal geen resultaat. Hiervoor meerdere keren naar de Garage terug geweest.
5. Dealer besluit de Hotspot te vervangen (begin maart en nog steeds niet binnen)
6. In de periode maart zie Pt 3 problemen.
7. Start vandaag nogmaals de auto en wat schets mijn verbazing, er is een volledig (5 pinnen)verbinding en alle aanduidingen zijn weer zichtbaar op het display.

Verklaring Onstar; Geen
Ga maandag terug naar de Dealer.

Ik heb op 6 mei 2017 mijn nieuwe Astra Sports Tourer opgehaald in Apeldoorn en vandaag, 19 dagen later... valt inene het scherm van mn infotainment uit..
Geen enkele knop reageert meer, stuurbediening doet niets meer, maar de laatste actieve zender hoor je nog wel.. het maakt niet uit wat ik probeer.. aan/uit zetten, etc..

Nee toch, nog geen 3 weken oude leasebak en nu al gezeik ?
Morgen bellen met Broekhuis Lelystad en zsm laten nakijken, ze gaan niet blij zijn met me, ben veeleisend :P

Ronny Roethof: ik heb op 6 mei 2017 mijn nieuwe Astra Sports Tourer opgehaald in Apeldoorn en vandaag, 19 dagen later… valt inene het scherm van mn infotainment uit..
Geen enkele knop reageert meer, stuurbediening doet niets meer, maar de laatste actieve zender hoor je nog wel.. het maakt niet uit wat ik probeer.. aan/uit zetten, etc..

Ik heb hetzelfde probleem gehad. De dealer heeft toen de complete unit vervangen en sindsdien heb ik geen problemen meer! Hopelijk gaat Broekhuis in Lelystad voor jou hetzelfde regelen!!

Ik ben ervan overtuigd dat Broekhuis Lelystad het helemaal in orde gaat maken voor jou. Mijn ervaringen met Broekhuis Zwolle zijn tot nu toe uiterst tevredenstellend !
In de afgelopen 26 jaren en 7 nieuwe VAG-auto's (Golf/A3) nog nooit zo'n goede dealer meegemaakt :toppie:

Mijn scherm is blijkbaar ook defect astma k sports tourer uit 2017. Opel wil niet meewerken aan coulance ivm loyaliteit. Terwijl deze wel dealer onderhouden is. Alleen niet via Opel. Dus de kosten voor nieuw display a 1500 zijn voor mij.

Terwijl electronika onderhouds onafhankelijk is, en je van degelijke apparatuur mag verwachten langer mee te gaan.

Heeft iemand een oplossing hier mee te dealen

Terug
Naar boven