@rinus de boer wrote:
En dat er drie maandjes niet gereden mag worden (ik vraag me af wie dat gaat kontroleren), sois.... De Monza is dan sowieso in z'n winterslaap, en de Kadett rijdt dan ook niet veel. Dan neem ik 1 van de Audi's wel. Ik was van plan om voor de volgende winterseizoen wintersloffen voor de Kadett aan te schaffen. Nou, dat bespaar ik nu dus ook weer.
Maar ik snap, dat iedereen in een andere persoonlijke situatie zit, en goed bij zichzelf te rade moet gaan. Feit is wel, dat de markt voor oudere diesels en LPG auto''s nu op z'n gat gaat, dus we zullen er een boel zien straks op de diverse autoverkoopsite's.
By the way, je hoeft je auto niet te schorsen. Je mag alleen niet rijden tijdens deze maanden. Wordt je gepakt tijdens een controle, dan moet je alsnog voor een heel jaar MRB betalen.
maar waarom dan niet schorsen als het mogelijk is....
Onze oldtimer is al een tijd in restauratie en was all risk verzekerd, was dacht ik iets van 280 euro per jaar.
Ik betaalde dit bedrag vooruit, nu bleek bij schorsing werd de premie stopgezet/opgeschort en wanneer de auto weer gaat rijden dat dit bedrag verrekend word met de volgende premie.
Onze auto word eind maart 2014 40 jaar, dit zou inhouden dat ik wanneer je in dec, jan, feb niet mag rijden nog voor 1 maand wegenbelasting moet betalen.
Dat maakt niets uit, maar uit principe wil ik dit eigenlijk niet, bovendien maakt het mij niet uit of ik 1 maart of 31 maart de weg weer op ga in het nieuwe seizoen.
Daarom auto schorsen per 31 oktober (in mijn geval, want rijd eigenlijk toch niet meer in november) te schorsen (iets van 22,50 ofzo) voor 5 maanden dus per jaar, daarmee 116,50 euro uit te sparen aan allrisk verzekering (nog even navragen of dit nogsteeds zo is/hoe dit dan precies werkt).
Dit is een voordeel van pakweg 94 voor dit jaar. (met aftrek van schorsingskosten) als ik de ook de andere komende jaren doe dan levert me dit het volgende op:
Na 6 jaar bespaar ik daarmee 564 euro, genoeg voor 2 taxaties (verplicht elke 3 jaar a 100 euro), dan nog 364 euro over, genoeg voor 3 apk's (elke 2 jaar verplicht a 29,95 per stuk)Daarme 274 euro alsnog over en dat is ELK jaar weer genoeg (iets meer als 45 euro) voor 5 liter castrol 20w50, oliefilter en carterringetje.
Laat de zomer maar komen!
De auto moet overigens eerst op de rollerbank/carbs afgesteld worden..loopt nu 1 op 8, hoort 1 op 10/11 te zijn, met 1 op 10 ben ik al tevreden!, aangezien de auto op bp ultimate(98) met loodvervanger rijdt verdien ik de kosten van de runs (ongeveer 300 euro) weer vlug terug (ongeveer 6 a 7 duizend KM), bijkomstig voordeel is dat ik dan ook weer wat pk's en Nm;s terugwin!