• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe de motor te reinigen

harryastra

Post weleens wat
Hoe kan ik het beste de de buitenkant van de motor + bijbehorende delen reinigen, kan dit met remmenreiniger o.i.d. Er zit namelijk een 'zwarte laag' met smeer over veel onderdelen heen.

Groeten Harry

origineel gepost door marcoml01

Goede ontvetter kopen en daarna met de hoge druk spuit schoonspuiten.

vooral NIET op de elektronica

remmenreiniger is een zeer agressieve ontvetter, snel verdampend ook... maar het kan diverse soorten plastic goed oplossen dus... pas daar mee op!

je kan ook dieselolie nemen en alles met een kwast inborstelen en dan schoonspuiten, maar dat mag niet van de milieu-politie, maar het werkt wel.

origineel gepost door harryastra

Bedankt voor jullie snelle reakties. Zal het eens proberen met dieselolie en een kwastje!:thumbup

Spuit hem wel af bij een wasbedrijf, daar hebben ze vetafscheiders tussen het riool zitten.

heb zelf van t weekend me corsa onderhanden genomen.

moet je van de week even kijken bij het andere topic van mij bij corsa.

dan post ik de foto`s.

had eerst heel het blok ingespoten met turbi clean

dat een half uurtje in laten weken en dan met de hoge druk afspuiten.

als je dat gedaan heb trek je alle stekkers even los en spuit je die in met contact reiniger en vervolgens blaas je de hele motor droog met een luchtspuitje.

nou geloof me dat blok is 25 jaaar oud maar als ik zou zeggen dat ie er net inhangt zou je het ook geloven.

dus kijk van de week even in me andere topic dan post ik ff wat foto`s daar.

succes

origineel gepost door jermir

heb zelf van t weekend me corsa onderhanden genomen.

moet je van de week even kijken bij het andere topic van mij bij corsa.

dan post ik de foto`s.

had eerst heel het blok ingespoten met turbi clean

dat een half uurtje in laten weken en dan met de hoge druk afspuiten.

als je dat gedaan heb trek je alle stekkers even los en spuit je die in met contact reiniger en vervolgens blaas je de hele motor droog met een luchtspuitje.

nou geloof me dat blok is 25 jaaar oud maar als ik zou zeggen dat ie er net inhangt zou je het ook geloven.

dus kijk van de week even in me andere topic dan post ik ff wat foto`s daar.

succes

welk topic is dat jermir??

wil ik wel eens foto's zien,

wil ook mijn astra eens een goed "opknapbeurtje" geven onder de motorkap..

dit is het topic : http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=128559

maar hier heb je ook alvast een foto...

SNC00288.jpg

SNC00289.jpg

SNC00290.jpg

SNC00291.jpg

SHIiiiiiiIT WOWIE dat ziet er even spik en span uit... turbiclean zei je?? en dan met water afspuiten, stekkers trekken en dan alles droogspuiten met lucht??? :o:hmmz:kewlpics

ik wil het wel proberen maar dan zal ik inderdaad echt even alle stekkers na moeten lopen naderhand... denk dat dat met zo'n moderne auto meer problemen geeft met al dat water daarna...

hehe :D

valt mee , spuit op me werk ook moderne blokken ermee af. gewoon alles even goed droogblazen achteraf is de oplossing en even de bougiegaten droogspuiten want daar blijft meestal t water inhangen.......

Terug
Naar boven