• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe de olietemperatuursensor te plaatsen (in de oliepomp)?

origineel gepost door TRPower

m14x1.5 kan je zo in het blok draaien...

als je naar de oliepomp kijkt,vanaf inlaatzijde blok, zie je daar links van een imbus zitten...

als je die eruit draait, heb jij een m14x1.5 aansluiting

dus kan die zo in ;)

bij een let zit daar dus de olietoevoer naar de turbo

en nee, zit geen plunjer of veer achter...

ja uiteindelijk wel,maar daar zit nog een borging voor

Ik neem aan dat je rechts bedoelt :P maar ok dan kijk ik daar ook naar morgen. Hoe zit het trouwens met de afdichting van zo'n sensor ? Deze kan goed afdichten tegen het blok ?

sender03b.jpg

deze aansluiting bedoel ik dus...

dus links van de oliepomp

daar zit dus normaal de olietoevoer, ik heb mijn zender in die schuin zittende daar weer naast zitten,maar dat is erg krap ivm de aandrijfas

//edit:

ja past gewoon, wel ff n koper ringetje ertussen

sender03b.jpg

deze aansluiting bedoel ik dus...

dus links van de oliepomp

daar zit dus normaal de olietoevoer, ik heb mijn zender in die schuin zittende daar weer naast zitten,maar dat is erg krap ivm de aandrijfas

//edit:

ja past gewoon, wel ff n koper ringetje ertussen

Ah ok nu zie ik het idd, das alleen de uitlaatzijde :jerry. Bedankt in ieder geval, nu ff het spul aanschaffen en dan monteren. Vind het wel een prettig idee om de olie temperatuur in de gaten te kunnen houden.

is toch echt de inlaatzeide hoor,daar zit namelijk ook de orriginele drukzender voor je lampje...

haha stom van me :') ik zie het nu idd.. had toen al een paar biertjes op volgens mij :jerry

Originally posted by corsaracer

lees dit maar ff door:

is wel in het engels maar er staan veel plaatjes bij :D

en ik ben geen fan van de cartelplug sensoren om de hele simpele reden dat ze de temp niet goed aangeven, is altijd veel te laag.

bij broertje heeft hem daar ook zitten en dat ding komt op een LANGE rit niet eens boven de 60 graden uit dacht ik!!!!

en als je je auto ook nog eens verlaagd en dan zit die plug erg dicht bij het asfalt en zou je die eens raken bestaat de kans goed dat hij afbreekt en dan ben je je olie kwijt....

je kunt er ook nog altijd een sensor-ring tussen oliefilter en oliepomp. daar rij ik zelf mee en ook nog met die ring voor de oliekoeler en dat gaat allemaal goed, geeft de temp en druk ook goed aan en klopt ook erg goed!!

dan heb je de verkeerde sensor of een defecte..

Die van mij geeft de juiste waarde bij...

kan iets afwijken dan bij de pomp of waar dan ook maar geen extreme afwijking...

probeer in elk geval een aansluiting te maken met zo min mogelijk lekpunten.

ook bv npt draden liever niet gebruiken,en als je het doet gebruik dan teflon tape of verlijm het met lock-tite.

zon sandwichplate werkt goed hoor,alleen kan het zijn dat er dus npt aansluitingen errop zitten en misschien ruimte gebrek is met je filter.

vraag daarom voor de zekerheid om een korter filter.

voor bv bsp draden en metrische draden zijn veelal koppelingetjes te koop met ed afdichting(rubberringetje).

ook zijn er douti seals,usit seals te krijgen om afdichtingen te maken.

bv

geeve hydraulics

flexion/eriks

hebu

deze hebben allen inet sites....waar diverse koppelingetjes te krijgen zijn....

ook bv pariclamps voor turbo slangen ed.

Ik heb voor men motor nu deze sensor,

IMAG0355.jpg

Past deze op de plek van de plug die hier omcircelt is ?

sender03b.jpg

Ik lees van alles over verschillende soorten draad NTP enzovoort.. maar hoe kom ik der nou achter wat past ? Ook de lengte van de sensor zit ik mee.. past dat ook ?

En hoe vast moet de sensor ? NM'ers ?

Terug
Naar boven