• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe deze fout code's verhelpen?

fast cow

Post vaak
weet iemand hoe ik dit kan oplossen of moet dit in de garage gebeuren? het gaat om een astra h 1.7 cdti dtl uit 2005.

P2279-11 Intake Air System Leak Detected

P0500-74 Vihicel Speed Signal Range/Performance

De 1e foutcode lijkt mij dat de inlaat ergens lekt maar dat kan ook een turboslang/intercooler zijn die lek is !

De 2e foutcode kan je laten wissen en afwachten of die nog terug komt anders moet je je linker voorwiellager vervangen, maar dat heeft mij vaders auto ook al een paar keer gehad, nu 2000 km verder blijft die gewoon uit !( NOG NIKS VERVANGEN ! )

De 1e foutcode lijkt mij dat de inlaat ergens lekt maar dat kan ook een turboslang/intercooler zijn die lek is !

De 2e foutcode kan je laten wissen en afwachten of die nog terug komt anders moet je je linker voorwiellager vervangen, maar dat heeft mij vaders auto ook al een paar keer gehad, nu 2000 km verder blijft die gewoon uit !( NOG NIKS VERVANGEN ! )

ik hoop dat ik hier goed zit maar ik heb een probleem met mijn opel astra f cabrio als ik boven de 80km rij en hem dan uitlaat lopen tot remmen gaat er een motorlampje branden en wil de auto uitslaan nou werd mijn verteld dat het me luchtmassameter is maar die heb ik niet :s ik snap er niks meer van en uitlezen heeft toch geen zin want dan ken het zoveel zijn

wie o wie kan mijn helpen sorry als ik verkeert zit

ik hoop dat ik hier goed zit maar ik heb een probleem met mijn opel astra f cabrio als ik boven de 80km rij en hem dan uitlaat lopen tot remmen gaat er een motorlampje branden en wil de auto uitslaan nou werd mijn verteld dat het me luchtmassameter is maar die heb ik niet :s ik snap er niks meer van en uitlezen heeft toch geen zin want dan ken het zoveel zijn

wie o wie kan mijn helpen sorry als ik verkeert zit

@fast cow wrote:kheb het op google op gezocht en het blijkt de egr tezijn. heeft iemand hier toevallig een how-to van?

Ben jij een rustige rijder ? zo ja dan de code's laten wissen en eens flink doortrekken en hoog op toeren houden ( wel met warme motor! ) kan zijn dat je egr blijft hangen door roet deeltjes !

Als je een doorrijder bent dan is je egr niet goed en zal die vervangen moeten worden !

Maar ik zou het eerst nog eens proberen!

@fast cow wrote:kheb het op google op gezocht en het blijkt de egr tezijn. heeft iemand hier toevallig een how-to van?

Ben jij een rustige rijder ? zo ja dan de code's laten wissen en eens flink doortrekken en hoog op toeren houden ( wel met warme motor! ) kan zijn dat je egr blijft hangen door roet deeltjes !

Als je een doorrijder bent dan is je egr niet goed en zal die vervangen moeten worden !

Maar ik zou het eerst nog eens proberen!

Dat is het probleem !

doe maar wat ik eerder heb vertelt dan zal het probleem zijn opgelost.

Wel even de code's laten wissen, anders blijft die in de noodloop staan !

Dat is het probleem !

doe maar wat ik eerder heb vertelt dan zal het probleem zijn opgelost.

Wel even de code's laten wissen, anders blijft die in de noodloop staan !

maar als de egr verstopt dan "stook" dit er toch zo ff uit? als je die foto's op engelse site's ziet dan zit hij goed verstopt.

maar als de egr verstopt dan "stook" dit er toch zo ff uit? als je die foto's op engelse site's ziet dan zit hij goed verstopt.

Als je de boel reset, komt die code 500 dan terug???

Dan zou er gezocht moeten worden waar de snelheids signaal verloren gaat.

zeker als de snelheids meter gewoon werkt.

Air intake leak detected, zal inderdaad veroorzaakt worden door de EGR, of iets anders wat na de LMM zit en lekkage veroorzaakt..

Ik ga uit van de EGR, zeker gezien er rustig gereden word met de diesel..

voor moderne diesels zijn een rustig rijgedrag, en veel stadswerk, echt een Hel!!, hierdoor worden de interne temperaturen voor zelfreiniging niet bereikt, waardoor alles dicht koekt..

Je bent echtn iet de enige met dit probleem...

Ik geef aan de dieselrijders alhier, vaak de tip mee, om hem zo nu en dan Voluit te stampen bij de oosterburen, en dan niet 5 minuten, maar gewoon een GOED uur minimaal..

Willem

Terug
Naar boven