• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe een verbruiker opsporen

plexpiloot

Post weinig
Als ik 2 dagen niet met de manta rij heb ik het aan me rekker accu plat :swear

nu komt het als : ik heb al een massa schakelaar in gebouwd en wat denk je nog steeds :swear

als ik de + eraf haal dan heb ik geen probleem al staat die dan 3 dagen :thumbup

dus hoe los ik dat op dat f@#ing probleem

bedankt alvast

begin eens met de radio af te koppelen.

(of een ampere meter in de + kabel van de radio te zetten, en kijken wat het verbruik is als alles afstaat)

begin eens met de radio af te koppelen.

(of een ampere meter in de + kabel van de radio te zetten, en kijken wat het verbruik is als alles afstaat)

[rquote=1854758&tid=141549&author=Freestyler]begin eens met de radio af te koppelen.

(of een ampere meter in de + kabel van de radio te zetten, en kijken wat het verbruik is als alles afstaat)[/rquote]

had al een nieuwe gekocht maar dat mocht niet baten en het lijk me sterk dat die nieuwe radio ook de accu leeg trek

Ik heb de ouwe radio maar in een andere auto gestoken en heb dit probleem niet en die staat soms een hele maand stil

Mijn conclusie was niet de radio dus

[rquote=1854758&tid=141549&author=Freestyler]begin eens met de radio af te koppelen.

(of een ampere meter in de + kabel van de radio te zetten, en kijken wat het verbruik is als alles afstaat)[/rquote]

had al een nieuwe gekocht maar dat mocht niet baten en het lijk me sterk dat die nieuwe radio ook de accu leeg trek

Ik heb de ouwe radio maar in een andere auto gestoken en heb dit probleem niet en die staat soms een hele maand stil

Mijn conclusie was niet de radio dus

ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P

heb dit ook eens gehad en toen bleek dat mijn kofferbak verlichting constand branden bleef

ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P

heb dit ook eens gehad en toen bleek dat mijn kofferbak verlichting constand branden bleef

Plus pool eraf, en een ampere meter tussen de plus kabel en de plus pool zetten, dan meet je het ruststroom verbruik. meet je een rare waarde, dan hetzelfde doen, maar dan met de zekeringen in de auto. Dan kan je in ieder geval zien in welk circuit het verbruik zit. Daarna zoeken in het betreffende circuit. Meestal zit het in het radiogedeelte, en zoals eerder gezegt: de kofferbak is ook vaak de boosdoener

En met de huidige kou kan het vermogen van je accu ook halveren, dit helpt ook niet

Plus pool eraf, en een ampere meter tussen de plus kabel en de plus pool zetten, dan meet je het ruststroom verbruik. meet je een rare waarde, dan hetzelfde doen, maar dan met de zekeringen in de auto. Dan kan je in ieder geval zien in welk circuit het verbruik zit. Daarna zoeken in het betreffende circuit. Meestal zit het in het radiogedeelte, en zoals eerder gezegt: de kofferbak is ook vaak de boosdoener

En met de huidige kou kan het vermogen van je accu ook halveren, dit helpt ook niet

[rquote=1854788&tid=141549&author=mantadevil]ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P

heb dit ook eens gehad en toen bleek dat mijn kofferbak verlichting constand branden bleef [/rquote]

Kun je ook gewoon ff die switch indrukken en kijken of ie uitgaat. ;)

[rquote=1854788&tid=141549&author=mantadevil]ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P

heb dit ook eens gehad en toen bleek dat mijn kofferbak verlichting constand branden bleef [/rquote]

Kun je ook gewoon ff die switch indrukken en kijken of ie uitgaat. ;)

[rquote=1854819&tid=141549&author=Astraman][rquote=1854788&tid=141549&author=mantadevil]ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P

Kun je ook gewoon ff die switch indrukken en kijken of ie uitgaat. ;)[/rquote]

heb voor dit gewoon het lampje eruit gehaald :sleeping

nee dit kan ut het ook nie zijn en ik heb ook geen versterkers erin

Maar ik heb er een alarm inzitten en ik denk dat het daarin het probleem gaat zitten (hoop ik)

ik heb de stekker eruit getrokken maar kleeft 1 nadeel aan nu kan ik niet starten met de sleutel maar met een aparte druk knop die ik rechtstreeks op de startmotor heb aangesloten

[rquote=1854819&tid=141549&author=Astraman][rquote=1854788&tid=141549&author=mantadevil]ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P

Kun je ook gewoon ff die switch indrukken en kijken of ie uitgaat. ;)[/rquote]

heb voor dit gewoon het lampje eruit gehaald :sleeping

nee dit kan ut het ook nie zijn en ik heb ook geen versterkers erin

Maar ik heb er een alarm inzitten en ik denk dat het daarin het probleem gaat zitten (hoop ik)

ik heb de stekker eruit getrokken maar kleeft 1 nadeel aan nu kan ik niet starten met de sleutel maar met een aparte druk knop die ik rechtstreeks op de startmotor heb aangesloten

[rquote=1854864&tid=141549&author=Ghanz]accu misschien gewoon zwak?[/rquote]

...eu... nog geen jaar oud en is een gel accu 900 amp/hr

moet wel wat kunnen hebben dacht ik deze word voornamelijk gebruikt bij grote amerikanen en trekkers ..nu ook in de manta :angel

[rquote=1854864&tid=141549&author=Ghanz]accu misschien gewoon zwak?[/rquote]

...eu... nog geen jaar oud en is een gel accu 900 amp/hr

moet wel wat kunnen hebben dacht ik deze word voornamelijk gebruikt bij grote amerikanen en trekkers ..nu ook in de manta :angel

Terug
Naar boven