• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe grip te krijgen met mn Calibra??...

Ik neem aan dat je wel in inchmaat omhoog kunt? Zoja, zou ik dat ook proberen; wil veel schelen! De diameter heeft in ieder geval meer invloed dan de breedte.

@astraTD wrote:384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.

Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.

Ik zou gewoon weer die 4x4 aan de gang maken :thumb

en dan te bedenken dat de Voortreinen van bijden Vrijwel gelijk is!!!!

Belangrijke punten voor Grip zijn, Stijve onderstelrubbers, Stijve motorophangrubbers, Stijve stabilisator rubbers, GOEDE!! uitlijning, GOEDE Banden, GOED op de auto afgestemde Vering en demping, laat de auto iets vooroverhangen voor meer Tractie!!

Willem

@DennisKadett wrote:Ik neem aan dat je wel in inchmaat omhoog kunt? Zoja, zou ik dat ook proberen; wil veel schelen! De diameter heeft in ieder geval meer invloed dan de breedte.

Een hogere wang geeft ook meer grip omdat de band iets meer kan vervormen.

Is o.a. ook de reden dat de banden van F1-wagens relatief hoge wangen hebben, ze zouden anders veel minder vermogen hebben bij het acceleren.

@RISL wrote:@DennisKadett wrote:Ik neem aan dat je wel in inchmaat omhoog kunt? Zoja, zou ik dat ook proberen; wil veel schelen! De diameter heeft in ieder geval meer invloed dan de breedte.

Een hogere wang geeft ook meer grip omdat de band iets meer kan vervormen.

Is o.a. ook de reden dat de banden van F1-wagens relatief hoge wangen hebben, ze zouden anders veel minder vermogen hebben bij het acceleren.

Niet helemaal waar.

De formule1 hebben hoge wangen omdat dat een deel van de vering is.

dat was de reden waarom michelin niet terug is gekomen in de formule1. Die wouden 17 inch wielen gaan gebruiken.

Maar de teams vonden dit niks omdat ze dan de auto's teveel moesten aan passen.

Over grip gesproken.

Misschien moet je hier eens met de pit crew gaan kletsen in Drachten.

mmfp_0607_01z%2Bford_mustang_drag_race%2Bfox_body_wheel_hop.jpg

Normaal optrekken doe ik wel met een Corsa 1.4 ofzo.. Ik rij geen 400 pk auto om er als een opoe mee te rijden want dan kon ik idd een corsa 1.4 kopen :jerry

@astraTD wrote:@16VCalibra wrote:Dus bij elkaar weer een aantal 1000 euries. Wie sponsort me :jerry :jerry :jerry

Dan maar normaal optrekken?

Ik denk dat full slicks voor mij de enige optie is om al het vermogen egt goed op de weg te kunnen krijgen. Trok ook in zn 2 volgas weg maar dan blijf ik ook staan :jerry

@81supporter wrote:Over grip gesproken.

Misschien moet je hier eens met de pit crew gaan kletsen in Drachten.

mmfp_0607_01z%2Bford_mustang_drag_race%2Bfox_body_wheel_hop.jpg

Is de benzine bij jou goedkoper als hier ?

400PK lust toch wel wat benzine per 100km ?

Maar zonder gekheid.

Is 400PK niet te veel voor een voorwiel aangedreven auto ?

Bij 4 wiel aandrijving zou t probleem veel minder zijn lijkt me.

Auto doet gewoon netjes 1 op 10 gemiddeld en 1 op 12,5 zo een beetje op de snelweg.. Tog wel net verbruik vind ik voor een 385 pk's...

400pk lijkt mij niet.. Er zit al een sper in de bak. Nu nog goeie banden. Ik denk dat goeie semi's al een hoop zullen schelen.. Veel autos rijden met zulke vermogens. Ik zal eens kijken naar de prijzen voor een hurlimann bak. Maar die zijn ontiegelijk duur volgens mij..

Groetjes Ram

Dutchpowertrading heeft ook semi slicks te koop en volgens mij ook in verschillende compounds.

Maar de demping achter iets harder zetten, dan heb je minder rol in de auto en blijft de neus als het goed is beter druk geven op de voorwielen.

poe je hebt et jezelf wel moeilijk gemaakt met zulke grote remmen veel vermogen en geen 4x4.

semie slicks is leuk voor op circuit maar met dat vermogen op sprintjes trekken doet het vrij weinig.

ik zou kiezen voor straat legale drag radials, nou weet ik niet of die in jou maat zijn maar folky heeft ze in 15 inch voor zijn corsa hij kan je er miss wat meer over vertellen.

en een hurliman bak zou ook een goede stap vooruit zijn om de 4x4 weer werkend te krijgen maar, de 4x4 van opel zuigt gewoon kan je niet het 4motion systeem van vw over zetten?

Er is net een nieuw toppic geopend door kadettpret.

Hij is bezig een let in een kadett te hangen

Als ik het goed zag hing er aan de f28 ook nog een 4x4 bak

Misschien iets voor jou

heb je in ieder geval weer even 4x4 .

Theun

Terug
Naar boven