• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe het beste het elec raam motertje vervangen bij cali

opelkadetje

Post veel
beste mensen,

ik wil even weten hoe je het beste het elec raam motertje kan vervangen bij calibra bestuurders kant.

en is een motertje van de bijrijderskant hetzelfde, gewoon pas?

we hebben vanmiddag een poging gewaagd maar konden er maar moeilijk bij met torx omdat de raamgeleider behoorlijk in de weg zat voor in de deur, en we weinig slag konden maken op deze manier.

daarbij komt dat het stuk met de tandjes precies voor 1 van de torx schroeven zit, hoe kun je dit nou het beste oplossen?

hm ben je zeker dus wel een dagje zoet mee.. dat raam weer knap erin krijgen is het meeste werk volgens mij... eenmaal het raam los kun je het mechanisme losboren en eruitkantelen...

pfff wat een gelul zo haha.

hmm.. ik was dus idd zover dat we het deurpaneel eraf hadden, en bovenin heb je dan 2 boutjes die de kleine (ca 10 cm) rails vasthouden zeg maar waar t raam in gedrukt?/gekit zit, toen geprobeerd of we het raam omhoog konden trekken dit kon maar een klein stukje.

en ook uit angst dat het raam afbreekt.. hebben we niet verder getrokken.

plakbandje hadden we idd op het raam geplakt zodat we wisten hoever het raam erin moest.

die geleiders dat zijn die witte dingen neem ik aan die op het mechanisme zitten waarmee hij omhoog en omlaag schuift neem ik aan?

want op die korte rails zaten ook nog 2 U vormige beugeltjes waarin hij mede klemde.

maar om het raam er dus compleet uit te halen moet je dus die kleine rails bovenin losmaken en thats it?

en daarna het mechanisme die 2 witte geleidertjes eruitwippen.. en het mechanisme losboren (de pop nagels dan)

en dan zou je het mechanisme er zo uit moeten kunnen kantelen? en dan het motertje vervangen en weer terugplaatsen en vastzetten met boutje/popnagels?

schaargedeelte is idd het mechanisme dus we praten over t zelfde:P

tja assen is niet ff om de hoek haha is zeker 2 u rijden lol..

maar volgens mij kun je het schaar gedeelte niet zomaar naar beneden klappen omdat het motertje dat tegenhoudt, en die doet juist nix meer.

je motertje laat die tandjes naar beneden gaan.. maar als je motertje nix doet kun je hem niet zomaar naar beneden drukken, dus klapt je schaar gedeelte niet in, en als dat wel zo was dan zit je met het raam beneden haha kan je er helemaal niet meer bij:D

dus denk dat ik het raam eruit moet halen, popnagels los en misschien met een beetje geweld die witte geleiders uit de rails halen en proberen de schaar in te klappen, dan vervolgens door het gat naar buiten en motertje wisselen en dan opnieuw monteren

ja daarom.. t is mijn dagelijkse auto, dus ga niet zomaar ff 123 wat doen zonder dat ik weer het hele spul in elkaar kan zetten.

wil eerst ff goed weten hoe en wat voordat ik de boel sloop.. het raam is zo gebroken en daar bedank ik voor

punt is dat ik dus niet het mechanisme heb, alleen het motertje.

het beste zou ik dus een compleet mechanisme met werkend motertje kunnen opsnorren en die gewoon overzetten zeker?

ik heb alleen los motertje:P dus dat word zoeken..

dan hoef je het motertje ook niet los te halen van het mechanisme, en zal het een stukje makkelijker worden ja

we hebben hier nog een sloop met 3 cali's staan.. 30 tientjes kon ik hem meekrijgen.

als t weer het toelaat gaan we ff sleutelen.

lol bedoel 3 tientjes pffff goed wakker:D

ja heb hier genoeg gereedschap liggen.. maar ze halen hem eruit voor me;) dus hoef k niet te doen:D

snap niet waarom jullie zo moeilijk doen met die geleider op de ruit. heb destijds bij mijn calibra ook twee nieuwe in gezet. enkel de stekker van motor los en een paar popnagels en je kantelt hem er zo uit. let wel op dat je ruit boven in de deur zit.

is nog geen werk van 10 min.

henny, de printplaat is dat dat grijze busje zeg maar aan de achterkant van het motertje? en kan je daar dan makkelijk bij als je alles gewoon laat zitten?

aan de onderzijde van het motortje, zitten 4 kleine torx parkertjes, die los draaien en dan kan het eruit

stekker van de bediening eraf en de andere er weer in

mvg:hennie

Terug
Naar boven