• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe houdt jouw Opel het met de kou??

asconahobbyist

Woont hier bijna
met de extreme kou wel benieuwd of het spul hier allemaal blijft rijden.

Bij mij heeft alleen de Ascona op gas er de brui aan gegeven,maar alleen door een dooie accu,nieuw accuutje erin en hij was dr weer. Was ook een accu uit 2005 dus valt nogal mee.

merk wel dat t schakelen de eerste paar minuten nogal stroef gaat.

de rest doet t probleemloos.

Nou vorige week startte hij al moeilijk dus ik had al een nieuwe accu opgepikt omdat er vorst aankwam. De dag erop was ie al nodig, maar verder houdt ie zich perfect. Alleen duurt het warm rijden ontzettend lang, krijg er maar moeilijk temperatuur in dus gewoon z'n gangetje. Kachel word wel warm maar int schakelen en rijden merk je gewoon dat ie maar langzaam warm word.

Diesel start ook altijd, wel met koude motor smorgens lastig naar zijn 1. Naar paar km geen last meer.

Start meteen, eerste sec knippert alles maar het start. Heb soms wel moeite om de versnelling weer in één te krijgen.

dat stroef schakelen hoort er dus wel een beetje bij!

enneh,oja,bij de Zafira is gister de hele rit (300 km) de sproeiertank bevroren gebleven,met de Ascona daar geen last van gehad de hele week,maar die zit ook onder de motorkap,bij de Zaf achter de bumper.

Was wel flink koud gister,reed rond half 9 s avonds bij zeewolde en de buitentemp meter gaf -18 aan,dat zijn geen grappen meer!

mijn winterbolide ( en presies op tijd klaar :D ) rijd super nu.

voor een wagen welke een poosje heeft gestaan doet hij het super.

wel ff nieuw thermostaatje uit voorzorg gemonteerd :D

Bij m'n Astra Coupé is het ook moeilijk schakelen, vooral eerste en tweede versnelling laten zich moeilijk inleggen.

Starten gaat ook prima, alleen de eigenaar heeft wat last van de kou ;)

De vectra heeft gelukkig net op tijd nieuwe verstuiverringen gekregen :jerry Nu niet meer met een accu er bij starten!

Heerlijk, instappen, starten & lopen.

Even wachten tot het stoeltje warm wordt en op naar het werk...

Alleen de ruitensproeier functioneert niet altijd met deze kou :jerry Wat nou anti-vries... :fy1

Eigenlijk wel prima! Alleen kraken de rubbers de eerste paar km's en is het nog wat frisjes in de auto

:jerry

de astra z16xep start makkelijk. alleen van het weekend begon het airbag lampje te branden en was later weer uit. waarschijnlijk door vocht.

de c kadett kwam wel wat moeilijk op gang na een week stilstaan on de garage maar deed het wel

accu word ook wat minder, maar er word nu toch bijna niet mee gereden.

alleen als het vrouwtje de astra nodig heeft

m'n coupetje doet het prima ondanks de kou, geloof dat die zelfs nog wat beter presteerd.. ik daarintegen word er helemaal temmus van... en van me alu pook ook, al had ik geen handschoenen aan, zat ik nu nog vast gevroren

Mn astra staat geschorst, dus hoeft niet te rijden

Maar de corsa van mn meisie heeft ook last van de kouw

Als ie nog koud is heeft ie het moeilijk

Komt mede omdat het luchtfilter waarschijnlijk nog op zomerstand staat

En achterstallig onderhoud....

Maar loopt verders prima, vrijdagavond naar venlo geweest

Ongeveer -18, op zomerbandjes gaaan met die banaan :jerry

Starten en meteen lopen met de Rekord :P is toch prachtig dat een 29 jaar oude sloep op gas nog netjes loopt met -15 graden Celsius. :thumbup

Manta ziet geen sneeuw, die slaapt.

Mijn vectra'tje doet het zeer goed, nieuwe accu er voor de winter in. Winterbandjes en afgelopen vrijdag een nieuwe voorruit. Start gelijk en dankzij de nieuwe bakolie schakelt ze prima! :thumb

Als een zonnetje.

Alleen de ruitensproeiertank van mijn Vectra zit idd achter de bumper en volledig uit zicht en is al dagen diepgevroren. Ondanks de wintervulling...

Nog iemand tips om die weer vloeibaar te krijgen?

@noxbox wrote:Als een zonnetje.

Alleen de ruitensproeiertank van mijn Vectra zit idd achter de bumper en volledig uit zicht en is al dagen diepgevroren. Ondanks de wintervulling...

Nog iemand tips om die weer vloeibaar te krijgen?

Same here, na een wat langere rit is hij door de warmte in de motorruimte ontdooid. :)

Mijn Astra start zonder enige probleem. Klinkt alleen wel erg rauw met dit weer. En het voorgloeien duurt wat langer. Normaal zie ik niet eens dat ik een diesel rij. Nu met deze kou wel. Heb zelf nog geen probleem gehad met mijn ruitensproeirer. Heb er anti vries in zitten tot -20.

Terug
Naar boven