• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe houdt jouw Opel het met de kou??

@noxbox wrote:Als een zonnetje.

Alleen de ruitensproeiertank van mijn Vectra zit idd achter de bumper en volledig uit zicht en is al dagen diepgevroren. Ondanks de wintervulling...

Nog iemand tips om die weer vloeibaar te krijgen?

Je hebt van die flesjes slotontdooier bij de action, die kAn je in je reservoir kappen dan krijg je een vloeistof die tot -30 ook een vloeistof blijft. Wel eventjes auto goed warmrijde zodat het een beetje ontdooit en kan mengen!

Ik ga het proberen met slotontdooier.

Alleen na de hele dag in de zon staan en 95km rijden was de boel nog niet drinkbaar geworden. *zoekt wodkafles*

afgelopen zaterdag kon de corsa het even niet aan, dus even een tangetje op zijn neus gezet!

verder altijd starten en weg rijden! dat 1ste versnelling probleem heb ik ook ;)

What cold? It's 30 degrees here :D :D :D

But seriously, I saw on the news, hope it gets warmer there guys. Although I would love to go skating on the canals :)

De mijne staat lekker warm en knus naar buiten te kijken vanaf d'r plekje in de restauratiewerkplaats dromend van het mooie uitzicht dat ze er weer top en nieuwwaardig uit komt te zien en hopelijk over een paar maanden eindelijk naar buiten mag na een periode van 2 jaar :wub :wub

Zowel de Vectra als Combo bij -17 op de meter GEEN probleem, 2 slaagjes en draaien...

De bakken schakelen inderdaad wat Zwaarder bij koude motor, maar dat mag de pret niet drukken..

De Ruitensproeiers zijn bij mij geen enkel probleem geweest bij bijde auto's zit tot -70 bescherming in...

Willem

Zoals veel opels: start hij goed maar wil moeilijk in zen 1 en ondanks dat ik de koppeling helemaal teneinde douwde poetste ik toch de tandje in z'n 2 :s

De enig werkende oplossing voor mijn bevroren ruitensproeier reservoir: heet water bijgieten, leegzuigen, meer heet water bijgieten, leegzuigen en dan vullen met -20 vloeistof.

Ik denk dat het spul dat er in zat zijn anti-vries had laten verdampen.

Schone ruiten zijn wel aan te raden bij die lage zonnestand :agent

de corsa draait beetje langzaam rond maar start toch elke keer nog. ook t schakelen gaat verbazingwekkend soepel. rij ook altyd met licht en blower aan, dus zal wel niet zoveel bijladen. enige is dat er geen ruitensproeisel uit de slangetjes komt.. allemaal bevroren.. dat idee met de slotondooier is n goeie! dat gebruik ik toch anders nooit :)

Komet alleen niet goed op motortemperatuur, na 20km rijden nog steeds rond de 70 graden ipv z'n 82 graden.

Starten doet 'ie prima... Als 'ie dan koud is, alleen wel blijven spelen met gas (of choke gebruiken) om 'm lopend te houden. Zelfs op gas!

Ruitensproeiers niet bevroren, spul tot -15 erin volgens mij en dat gaat prima. Alleen jammer dat 't zo lang duurt voordat het interieur is een keer warm is... Nadeel van zo'n oudje ;-)!

431732_237710639646937_100002240073541_516283_1437373907_n.jpg

ik had vanmorgen last van een half bevroren weber denk ik, liep een heel tijdje op ongeveer 3 poten :???: na een half uur draaien was het weer voorelkaar gellukkig :D

Bij mij ook geen problemen :thumb Auto word ook netjes warm ietsjes boven de 90 graden :D dus kachel kan lekker aan king:

Starten doet mijn corsaA elke dag, je hoeft maar naar de sleutel te kijken en hij draait. De eerste 5 minuten draait ie wel ruim 1600 toeren stationair, en hij klinkt wat ruig / rommelig. De kachel wordt ook een stuk minder warm (voor je gevoel). Maar ik heb zelf meer moeite met de kou dan mn auto :jerry

Ook had ik gisteren de hele dag last dat hij soms inhield / stottert / op 3 cilinders loopt, maar als ik dan het gas vol intrapte ging het weg. Vandaag heb ik dit probleem daarentegen geen enkele keer gehad. Misschien een idee de bougiekabels en verdelerkap eens te vervangen. Voor de rest loopt ie als een zonnetje.

Mn F heeft tot nu toe tijdens deze koudegolf nog helemaal GEEN problemen.

het is starten en lopen !!

Wat mn E doet weet ik niet, die staat al weken stil........

Rik :)

De Atego van de Zaak stond vanmorgen het Dock aan, heb ik geen vrienden mee gemaakt, na een slag of 7 kwam ze rommelend en ratelend tot leven, Heel Dockshelter Grijs van de diesel (ja 't is een euro 5), en in de loods flink naar diesel stinken!!!

De combo echter 2 ietwat moeizame (dikke olie) slagjes en draaien...

-13,5 op de meter vanmorgen..

Willem

Terug
Naar boven