• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe houdt jouw Opel het met de kou??

Ik haal aan het einde van de dag steeds de accu los.

accuutje `s ochtends weer aansluiten en daarna zonder problemen starten!

Moet alleen wel eventjes beetje warm laten lopen, anders gaat ie protesteren

En bij nog koude motor gaat m`n oliedruk lampje af en toe aan.... wanneer de motor wat warmer wordt stopt dit...

Schakelen gaat gewoon soepel :)

Ik vind dat m`n Dett het goed doet met dit weer! :thumb

Na de eerste nacht dat het echt heeft gevroren wou me G na uit te zijn gevallen de eerste 10 minuten niet meer aan.

Nu elke dag na 2 x rond is het lopen, houdt m de eerste 3 seconden wel even op 1500 toeren om uitvallen te voorkomen.

Ook laat ik me auto lekker in de benzine stand in de vroege morgen, hij schakelt anders met een veels te koude motor over op LPG en dat laat ie niet toe, gevolg uitvallen tijdens het rijden met alle gevolgen vandien.

Ohjaaaa ruitenvloeistof bij mij ook bevroren, heeeel vervelend :argue achjaaa de auto is zo schoon dat ik t eigenlijk niet gebruik nu.

De astra van mij tot nu toe nog zonder enige probleem starten. Maar wel erg rauw maarja het is een diesel. Het blok word moeizaam warm. Maar met deze temperatuur ook heel logies.

Ik snap niet dat bij zoveel mensen de ruitenvloeistof bevroren is. Ik heb er totaal geen last van. Heb mijn astra

bij de opel de winter check laten doen. En daar kwam de astra zonder problemen doorheen. Hebben jullie

geen anti vries erin gedaan ?

nee :jerry

:hmmz nu een beetje te laat of zal ik toch maar met warm water kloten en vervolgens nieuwe erin met antivries :D

Corsa start en loopt prima. Hij verbruikt alleen wat meer.

Verder had ik wel dat mijn schokdempers vanachter bevroren waren :jerry (Of ik elk geval de olie veel dikker was). Hij stuiterde als een gek en ging steeds lager staan. Na een paar km rijden was het over.

Geen enkel probleem met starten. accu is ook pas 3 jaar oud.

alleen ff de thermostaat vervangen.

zelfs bij min 17 duurde het maar 4 kilometer en de koelvloeistof was op 90 graden.

Na 4KM al de blok op temperatuur. Dat lijkt me erg sterk. De meter misschien maar niet de olie.

@arjontje wrote:Geen enkel probleem met starten. accu is ook pas 3 jaar oud.

zelfs bij min 17 duurde het maar 4 kilometer en de koelvloeistof was op 90 graden.

KUT!!!!

wou niet meer aan vanochtend.

Nog steeds niet :argue heb nu de S-max van de zaak tot me beschikking maar wil me G terug :cry

Dan doet de thermostaat z'n werk toch juist goed?

Wellicht dat jullie me opweg kunnen helpen.

Ik kreeg me auto vanochtend niet aan :fy1

me startmotor draaide als een malle maar de motor zelf gaf geen kick.

Na lang proberen de accu leeg :swear

Toen heb ik me auto me startkabels aan een S-max uit 2011 gehangen die dus een zo goed als nieuwe accu heeft.

Ook dat wou niet helpen de motor gaf geen kick.

Een collegaa zei dat het wellicht me brandstofpomp zou kunnen zijn, kan dit kloppen?

Heb zelf ook wel eens problemen gehad met accu, zelfs na m aan een andere auto gekoppeld te hebben. Uiteindelijk maar wegenwacht gebeld en die konden natuurlijk wel t probleem oplossen. Bleek dat m'n accu op een of andere manier heel snel leegliep (ben zelf niet technisch genoeg om t precieze probleem te herinneren). Dus wellicht dat het toch gewoon de accu is. Zelf heb ik met dit weer geen enkel probleem.

@Dolby wrote:Na 4KM al de blok op temperatuur. Dat lijkt me erg sterk. De meter misschien maar niet de olie.

Ehh..... Hij zegt toch ook de koelvloeistof...?

@DMLB ceo wrote:KUT!!!!

Nog steeds niet :argue heb nu de S-max van de zaak tot me beschikking maar wil me G terug :cry

Is de laderij oke ?

Rik :)

Mijn dieseltje heeft me 3x laten staan met een platte accu. Eerste keer anwb gebeld, deze gekomen accu gemeten en laadt met 14 / 14.1 volt. Maar volgens deze heer moet de minimale spanning 14.2 zijn om volledig te laden. Accu getest en deze was in orde moest alleen 24 uur geladen worden.

Met de kou maar iedere nacht de druppel lader eraan gehad.

Nu geen problemen meer.

@KadAstra-EF wrote:@DMLB ceo wrote:KUT!!!!

Is de laderij oke ?

Rik :)

De anwb maar gebeld krukassensor bleek niet goed verbinding te maken :hmmz Die vrouwe had het echt binnen 2 minuten gevonden en daarna starte de G zonder starthulp vrijwel meteen.

king:

Greetz D'Angelo

@TedMechanic wrote:@arjontje wrote:Geen enkel probleem met starten. accu is ook pas 3 jaar oud.

Dan doet de thermostaat z'n werk toch juist goed?

ja klopt mijn zins opbouw klopt niet helemaal.

ik had de thermostaat vervangen omdat hij niks deed.

En nu word de koelvloeistof weer netjes warm.

Terug
Naar boven