• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe is de kwaliteit van de Insignia?

inverband het groeven van de achterste schijven .

opel had hiervoor een tussen komst tot 30dkm kreeg je nieuwe schijven + blokken .

de blokken bevatten ook effectief te veel metaal deeltjes waarbij je deze groeven verkrijgt .

ik heb er nooit geen opel oplossing voor gevonden . maar ik zelf heb ook groeven in mijn schijven en rijd nu op pagid remblokken voor en achteraan . eerlijk na een lange rit durven ze te fluiten . dus ben er ook niet echt te vrede van maar rijdt ze op en dan monteer ik mij de insignia opc blokken . die kosten maar een paar euro meer en gaa we die testen . en ze passen op bijna alle insignia's .

met de voorste remmen wordt beweerd dat de remmen te heet worden dit en dat . maar ik vermoed dat daar weinig van aan is . ik zelf heb er maar zoeentje gehad voort moment en die reed na de carwash ging zijn auto laten wassen . en na verloop van tijd gebeurde dit .

onze werk volgorde ging als volgende nieuwe schijven + blokken kort er naa geen oplossing

terug nieuwe schijven + blokken van brembo ook kort er naa geen oplossing

dan terug nieuwe opel schijven + blokken+ 2 nieuwe rempompen hebben er zelf een maand mee gereden niks aan de hand . klant gaat er 3 mnd mee rijden gaat na de carwash en vermoedelijk liep daar alles mis . want heb hem sind een klenjaar niet meer gehoord .

dus kan niet bevestigen als het probleem daar gevonden werdt bij ons . maar de klant rijdt nog steeds met hetzelfde voortuig

Hey Franco49

Ik heb er bij mij de originele 20 inch opc line velgen op liggen en geen stalen velgen.

Ook al zouden er stalen velgen op de auto liggen moeten de remmen er nog niet onder lijden in mijn ogen.

Ik heb op mijn Mercedes Sprinter stalen velgen liggen en helemaal nooit problemen met de remmen gehad in de 80.000 km die ik er mee gereden heb.

Maar ja die figuren bij de garage kwamen bij mij in eerste instantie aan dat het aan de velgen lag dat er elke keer iets met de remmen was

Toen ik ze uitgelegd had dat het originele Opel velgen zijn en en geen imitatie rommel en dat hun zelf een Insignia hadden staan waar dezelfde wielen onder lagen wisten ze niet meer wat ze moesten zeggen.

Wat betreft het digitale onderhoudsboekje dat ze zeggen dat dit niet klopt is wel heel apart, het is er toch niet voor niks.

In mijn ogen proberen ze je mooi af te schuiven omdat ze wel degelijk weten dat er een hoop gezeik met de remmen van een Insignia is.

Ik had zelf bij mij ook een uitdraai gemaakt en toen ik bij de garage ben gegaan om te kijken of ze me wilden helpen met de auto terug te nemen, toen kwamen hun ook met die lijst aan en op de lijst die hun hadden was in een keer een aantal werkzaamheden die ze aan de auto gedaan hadden verdwenen die er bij mij wel op stonden, ra ra hoe kan dat?

Ik ben er wel achter dat veel garagebedrijven je mooi voor de gek houden.

Ik heb geen zin om met Opel Nederland contact op te nemen aangezien ze daar niet heel vlug zijn met reageren.

Dan zit ik dadelijk een hele tijd te wachten en te hopen dat ze een oplossing hebben.

En aangezien ik hier op het forum al meerdere malen gelezen heb dat Opel vaak niet mee wil werken heb ik zoiets van laat maar.

Ik heb de auto verkocht en krijg zaterdag mijn Astra sports tourer OPC Line en dan is het voor mij opgelost.

Ik weet in ieder geval wel dat de eerste series Opel Insignia veel kinderziektes hebben en dat je daar beter van af kunt blijven.

Gr Ralf

Hallo Ralf, nou wat een verhaal ,maar ik weet al weer heel wat meer en begin te denken waar ben ik aan begonnen :shock: ,maar geluk bij een ongeluk heb ik deze insignia eigenlijk voor een spotprijs gekocht en dat is neem ik aan een groot geluk en tot heden heb ik er nog niks mee gehad , zou ook een mooie boel zijn dat ik na iets van 3 maanden al problemen zou hebben !

Dus als ik jou deel goed lees heeft het geen zin om de staal velgen eraf te halen en andere nemen (ik heb er nu de 5 spaak stalen velgen 17 inch onder zitten)

Ja en die lijst van het digitale onderhoudsboekje ik geloof zeker dat die klopt , want in Duitsland zijn de mensen heel gründlich :D dus ik geloof de garage in Nederland niet helemaal .

Ik moet overigens de auto zo wie zzo 12 maanden in mijn bezit hebben voor ik het mag verkopen anders krijg ik nog eens de belasting op mijn dak.

Na dat er toch na mijn idee vrij veel personen negatief hebben gereageerd op de insignia , wil ik wel eens weten of er ook insignia rijders zijn die geen of nagenoeg geen problemen hebben met de insignia .

Ik heb een sportstourer van 2011 2.0cdti 130pk, heb de wagen sinds 2012 in mijn bezit en op de 3 jaar dat ik deze nu heb heb ik enkel het gewone onderhoud gehad en de voorste remmen vervangen omdat deze krom stonden. Verder echt geen klagen over de wagen, ben er nog steeds super tevreden over.

De wagen is ook reeds 2 jaar verlaagd dmv schroefset en de 20" velgen er onder en nog vind ik de wagen comfortabel rijden :thumb

ik heb een 2009 insignia 2.0 diesel 130 pk

is nu 5 j oud heeft 112dkm .

ben zelf technieker van beroep voor opel .

ik zelf heb eigenlijk niks voorgehad met mijn allereerste geleverd insignia .

98dkm achterste remmen 105 dkm voorste remmen voor de rest

kort geleden paar gloeiers turbo darm batterij en klassiek onderhoud .

heb een vijf deurs Cosmo met opc line 20 " verlaagd

en rijdt nog steeds zeer goed . zou zonder twijfel mij terug een insignia kopen

Opeloco en nicocorsa , heel mooie berichten , zo kan je zien dat er ook personen zijn die weinig of niks met de insignia aan problemen hebben gehad , ik kreeg al een raar gevoel ,net 3 maanden de insignia en zoveel die er gedonder mee hebben . Vandaag even naar Groningen geweest en toch meerdere insignia's tegen gekomen , het is en blijft een mooie wagen en er zijn toch vrij veel mensen die je nakijken wat een mooi gevoel geeft!

Heb er al 3 gehad en de vierde is in aantocht. Ben zeer tevreden met nagenoeg geen problemen.

Terug
Naar boven