• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe kom ik bij de niet constante positieve draad van het remlicht

CdeG

Lid
Goede morgen,

Wie weet waar de niet constante positieve draad/aansluiting van het remlicht zit, behalve dan achter bij het remlicht zelf neem ik aan.

Ik ben bezig een cruisecontrol aan te sluiten waarvan de rode draad op de niet constante positieve aansluiting van het remlicht moet, dit om de cruisecontrol uit te zetten als ik rem ( ga ik vanuit)

Waar o waar kan ik dit aansluitpunt vinden? op de rembooster? achter het pedaal zit niets! iets moet toch een signaal geven aan een schakelaar of relais zodat de remlichten oplichten als ik rem.

Misschien beter en sneller om een draad naar achteren te trekken, naar het remlicht?? ( links dan wel rechts)

Gr Chris

Bedankt voor de reacties tot nu toe,

Ik denk dat ik het mij niet moeilijk ga maken, ik trek gewoon een draad naar achteren, naar het remlicht, daar komt het signaal immers uit, of dit via een relais of rempedaal schakelaar is. Feit is dat er waarschijnlijk een stroompje naar de cruisecontrol moet die hem daardoor ontkoppeld, meer zal het niet zijn. Neem aan dat er geen seconden vertraging zit omdat het signaal eerst door 3 meter draad moet.

Groet Chris

[quote quote=18347927]In een niet voorbereide auto zit niet altijd een remlichtschakelaar geschikt voor cruise control

Weet niet om welk model astra het gaat?

Als de remlichtschakelaar niet geschikt is voor cruise control kun je er het beste een halen welke dat wel is (sloop, dealer, internet)

[/quote]

in een niet voorbereide auto hoef je niet perse een andere schakelaar te monteren.
de in te bouwen cruise control wil een plus signaaltje ontvangen van de remlichten zodat de cruise controle uit gaat, meer is het niet.

Terug
Naar boven