Iemand een goede how to of uitleg hoe ik een koppeling (komplete drukgroep) van een vectra 2.2 diesel uit 2001 vervang?
(ik heb niets gevonden in de how-to's)
Klopt het dat ik de gehele motor- 'trein' c.q. het gehele deel aan draagbalken van de motor met versnellingsbak los dien te maken te laten zakken (na vooraf de benodigde aansluitingen bovenop de motor los te hebben gemaakt), waarna ik dan pas de versnellingsbak kan losmaken?
Indien ja, hoe zit het dan met de stuurstangbevestiging?
En mogelijk andere nog los te maken delen die ik hier over het hoofd zie?
Te denken valt dan aan:
- uitlaat (ja die moet dan zeker losgemaakt worden).
- aansluiting versnellingspook c.q. stang (die dus ook).
- maar wat met radiator & airco aansluiting (airco aansluitingen wil ik dus eigenlijk niet los maken).
- aansluitingen naar dashboard (denk hier bv. aan verwarming).
- nog andere aansluitingen???
Grtz, Jos
Ps. ik hoop op snel antwoord, kan momenteel niet met mijn auto rijden (deze staat al op de brug, klaar voor demontage).

(ik heb niets gevonden in de how-to's)
Klopt het dat ik de gehele motor- 'trein' c.q. het gehele deel aan draagbalken van de motor met versnellingsbak los dien te maken te laten zakken (na vooraf de benodigde aansluitingen bovenop de motor los te hebben gemaakt), waarna ik dan pas de versnellingsbak kan losmaken?
Indien ja, hoe zit het dan met de stuurstangbevestiging?
En mogelijk andere nog los te maken delen die ik hier over het hoofd zie?
Te denken valt dan aan:
- uitlaat (ja die moet dan zeker losgemaakt worden).
- aansluiting versnellingspook c.q. stang (die dus ook).
- maar wat met radiator & airco aansluiting (airco aansluitingen wil ik dus eigenlijk niet los maken).
- aansluitingen naar dashboard (denk hier bv. aan verwarming).
- nog andere aansluitingen???
Grtz, Jos
Ps. ik hoop op snel antwoord, kan momenteel niet met mijn auto rijden (deze staat al op de brug, klaar voor demontage).