• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe krijg ik extra Vermogen??!

CorsaSport90

Post weinig
Ik heb een Opel Corsa 1.4i 8V sport,nu is mijn vraag hoe ik extra vermogen kan krijgen,want door te chippen kan het,maar mijn type kan je nergens vinden,alleen een 1.4 16V.

Dus hoe kan ik dan extra PK's krijgen?

En ik had gelezen dat een zogenaamde Blackbox ook geen zin heeft,omdat het niet echt geweldig is voor je motor.

So,who can help me?

De motor heeft zijn eigen draadboom, deze is per motor verschillend, maar wel zo aan te koppelen via stekkers aan de rest van de auto kabelbomen.

de computer is ook specifiek voor een motor

evenals de startonderbreker bij 1 computer past, en daarbij ook de bijbehorende transponder in de sleutel en de transponder lezer onder het contact slot.

transponder in de sleutel kan je eruit wippen als je de sleutel open klikt.

Willem

De motor heeft zijn eigen draadboom, deze is per motor verschillend, maar wel zo aan te koppelen via stekkers aan de rest van de auto kabelbomen.

de computer is ook specifiek voor een motor

evenals de startonderbreker bij 1 computer past, en daarbij ook de bijbehorende transponder in de sleutel en de transponder lezer onder het contact slot.

transponder in de sleutel kan je eruit wippen als je de sleutel open klikt.

Willem

Moet ik dan echt alles nieuw erin gooien,zoals waterpomp,uitlaatspruitstuk,luchtfilter,etc,of alleen puur het "motorblok"?

Moet ik dan echt alles nieuw erin gooien,zoals waterpomp,uitlaatspruitstuk,luchtfilter,etc,of alleen puur het "motorblok"?

Complete Motor met motor draadboom, benzine pomp (van singlepoint naar Multipoint pomp), computer, slotring en sleuteltransponder overbouwen, rest blijft behouden.

Vervangen van Dsitributie + rollen + waterpomp is aan te randen.

Willem

Complete Motor met motor draadboom, benzine pomp (van singlepoint naar Multipoint pomp), computer, slotring en sleuteltransponder overbouwen, rest blijft behouden.

Vervangen van Dsitributie + rollen + waterpomp is aan te randen.

Willem

@CORSA2L16VALVE wrote:@KRSA2000 wrote:@Haasje17 wrote:

Eens stond ik te praten met een man uit de rally sport en die vertelde me dat uit een stock c20xe al bijna 300 pk te persen valt. Tuners zijn veel te bang dat er iets stuk gaat vertelde hij me.

En wat bedoelt hij met "stock"???

een C20let kan ik geloven.... maar een xe 300pk weet ik wat ik moet voor doen. en heb ik veel pretgas voor nodig

Met jouw pretgas, heb ik ook veel pret gehad... haha!

Vooral toen je die Ferrari vernederde op het duivelsberg!

Voor de gene die er niet bij waren:

[youtube:3qf67ezx]

@CORSA2L16VALVE wrote:@KRSA2000 wrote:@Haasje17 wrote:

Eens stond ik te praten met een man uit de rally sport en die vertelde me dat uit een stock c20xe al bijna 300 pk te persen valt. Tuners zijn veel te bang dat er iets stuk gaat vertelde hij me.

een C20let kan ik geloven.... maar een xe 300pk weet ik wat ik moet voor doen. en heb ik veel pretgas voor nodig

Met jouw pretgas, heb ik ook veel pret gehad... haha!

Vooral toen je die Ferrari vernederde op het duivelsberg!

Voor de gene die er niet bij waren:

[youtube:3qf67ezx]

@KRSA2000 wrote:@Haasje17 wrote:

@KRSA2000 wrote:@Haasje17 wrote:

Met een C20XE is veel mogelijk, ook ATMO, maar dan is het echt niet meer standaard / stock wat er in zit!! :vertag

Tuner Spiess weet de F3 gespecificeerde C20XE naar 250 Pk te tunen, zonder het ontwerp ingrijpend aan te passen. Veel aftermarket tuners hebben de C20XE verder ontwikkeld voor racedoeleinden. SBD Motorsport uit Groot-Brittannië heeft een C20XE ontwikkeld met een maximum vermogen van 290 Pk. Risse Motorsport uit Duitsland rijdt het STW kampioenschap met een C20XE-STW motor die een vermogen produceert van over 285 Pk.

Maar goed duidelijk is dan wel dat je er niet echt meer mee op de straat kan rijden.

En ook ik ben het met Corsaboy eens dat een 1.4 60pk niets oplevert met tuning, tenzij je heel veel gaat ombouwen!

Mantzel deed dit bijvoorbeeld wel.

http://www.mantzel.de/motortuning/corsa-b/

Met een C20XE is veel mogelijk, ook ATMO, maar dan is het echt niet meer standaard / stock wat er in zit!! :vertag

Tuner Spiess weet de F3 gespecificeerde C20XE naar 250 Pk te tunen, zonder het ontwerp ingrijpend aan te passen. Veel aftermarket tuners hebben de C20XE verder ontwikkeld voor racedoeleinden. SBD Motorsport uit Groot-Brittannië heeft een C20XE ontwikkeld met een maximum vermogen van 290 Pk. Risse Motorsport uit Duitsland rijdt het STW kampioenschap met een C20XE-STW motor die een vermogen produceert van over 285 Pk.

Maar goed duidelijk is dan wel dat je er niet echt meer mee op de straat kan rijden.

En ook ik ben het met Corsaboy eens dat een 1.4 60pk niets oplevert met tuning, tenzij je heel veel gaat ombouwen!

Mantzel deed dit bijvoorbeeld wel.

http://www.mantzel.de/motortuning/corsa-b/

Misschien een idee om eerst je luchttoevoer aan te pakken. Bij mij scheelde het enorm op gasreactie.

Misschien een idee om eerst je luchttoevoer aan te pakken. Bij mij scheelde het enorm op gasreactie.

@Haasje17 wrote:Ik denk dat vrijwel ieder blokje of het nu een 1.6 of 1.4 een 16v of 8v is zeker het dubbele aan vermogen moet kunnen leveren. En dat bijna met stock internals.

Nu is het meest goedkope om je 1.4 sneller te krijgen het in en uitlaattraject aan te passen. Meer lucht en minder tegendruk. Hierdoor kan er meer zuurstof in de verbrandingskamer.

ja een motor kan inderdaad wel meer dan het dubbele aan vermogen hebben over het algemeen.

Soms zijn daar wel kleine aanpassingen voor nodig zoals decompressie platen en extra koppakingen en een turbo of supercharger.

300 PK uit een atmo XE of een geblazen XE??

Uit een atmo XE is het absoluut niet betaalbaar als het al te doen is.

Want als ik zie wat mensen uit een atmo XE halen en met welke aanpassingen + de kosten dan val je vanzelf om.

De Punica motor van de ts is geen motor die te tunen valt in mijn ogen.

Al die mono point motoren zijn gebouwd om hun werk te doen maar niet om extreem vermogen te leveren.

Is gewoon het geld niet waard.

Ben vaker deze discussie aangegaan..

Terug
Naar boven