• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe krijg ik extra Vermogen??!

@Haasje17 wrote:Ik denk dat vrijwel ieder blokje of het nu een 1.6 of 1.4 een 16v of 8v is zeker het dubbele aan vermogen moet kunnen leveren. En dat bijna met stock internals.

Eens stond ik te praten met een man uit de rally sport en die vertelde me dat uit een stock c20xe al bijna 300 pk te persen valt. Tuners zijn veel te bang dat er iets stuk gaat vertelde hij me.

Nu is het meest goedkope om je 1.4 sneller te krijgen het in en uitlaattraject aan te passen. Meer lucht en minder tegendruk. Hierdoor kan er meer zuurstof in de verbrandingskamer.

ja een motor kan inderdaad wel meer dan het dubbele aan vermogen hebben over het algemeen.

Soms zijn daar wel kleine aanpassingen voor nodig zoals decompressie platen en extra koppakingen en een turbo of supercharger.

300 PK uit een atmo XE of een geblazen XE??

Uit een atmo XE is het absoluut niet betaalbaar als het al te doen is.

Want als ik zie wat mensen uit een atmo XE halen en met welke aanpassingen + de kosten dan val je vanzelf om.

De Punica motor van de ts is geen motor die te tunen valt in mijn ogen.

Al die mono point motoren zijn gebouwd om hun werk te doen maar niet om extreem vermogen te leveren.

Is gewoon het geld niet waard.

Ben vaker deze discussie aangegaan..

meer vermogen;het makkelijkste is beginnen met minder gewicht.

achterbank er uit,reservewiel,achterbak leeg halen(los spul)bekleding?

(kan meestal zo weer terug gezet)denk dat je er zo 50kg af kan snoepen.

meer vermogen;het makkelijkste is beginnen met minder gewicht.

achterbank er uit,reservewiel,achterbak leeg halen(los spul)bekleding?

(kan meestal zo weer terug gezet)denk dat je er zo 50kg af kan snoepen.

Ik wist ook niet echt veel voordat ik de 2 liter 16v in mijn Kadett lepelde... Wel technische kennis, maar niet zo zeer van auto's. En het is toch goed gelukt!

Maar het is zeker geen gek idee om eerst eens flink wat verbouw topics te lezen, staat nuttige info in en is dus zeer leerzaam....

Ik wist ook niet echt veel voordat ik de 2 liter 16v in mijn Kadett lepelde... Wel technische kennis, maar niet zo zeer van auto's. En het is toch goed gelukt!

Maar het is zeker geen gek idee om eerst eens flink wat verbouw topics te lezen, staat nuttige info in en is dus zeer leerzaam....

@CorsaSport90 wrote:Zou niet weten wat het allemaal is,behalve benzine pomp.

als je niet weet wat dat allemaal wil zeggen is het misschien beter dat je jou corsa maar laat zoals hij is.

het lijkt me niet dat je kennis van auto's erg groot is, dus misschien is het beter om eerst maar is wat sleutelervaring op te doen voor je bepaalde dingen wil doen

@CorsaSport90 wrote:Zou niet weten wat het allemaal is,behalve benzine pomp.

als je niet weet wat dat allemaal wil zeggen is het misschien beter dat je jou corsa maar laat zoals hij is.

het lijkt me niet dat je kennis van auto's erg groot is, dus misschien is het beter om eerst maar is wat sleutelervaring op te doen voor je bepaalde dingen wil doen

Ga je eerst is verdiepen in de materie voordat je een vraag stelt dat je meer vermogen wilt uit je 1.4 8v. :sleeping

Je kan een turbo ombouw overwegen, is te koop via HG Motorsport en Dbilas.

Maar goed je kan ook gelijk een C20LET erin stoppen.

Alles is afhankelijk van je budget en vergeet niet dat het niet alleen meer vermogen is waar je je geld aan uit moet geven.

Je moet ook je onderstel / ophanging en remmen etc. aanpassen. :sleeping

www.corsa-novatuning.nl

Ga je eerst is verdiepen in de materie voordat je een vraag stelt dat je meer vermogen wilt uit je 1.4 8v. :sleeping

Je kan een turbo ombouw overwegen, is te koop via HG Motorsport en Dbilas.

Maar goed je kan ook gelijk een C20LET erin stoppen.

Alles is afhankelijk van je budget en vergeet niet dat het niet alleen meer vermogen is waar je je geld aan uit moet geven.

Je moet ook je onderstel / ophanging en remmen etc. aanpassen. :sleeping

www.corsa-novatuning.nl

is heel simpel gewoon deze auto inruilen voor een gsi of 14 16v.waarom al die moeite doen met motorwisseling?????

groetjes Rozé

is heel simpel gewoon deze auto inruilen voor een gsi of 14 16v.waarom al die moeite doen met motorwisseling?????

groetjes Rozé

groetjes Rozé

groetjes Rozé

groetjes Rozé

groetjes Rozé

Je kan mechanisch van alles doen met die motor. Ik las laatst een topic van iemand die een 1.3 helemaal had opgeknapt en opgevoerd.

Maar gaat een hoop geld en tijd kosten hoor. En moet je ook veel voor weten en kunnen.

Koop dan gewoon meteen een c20ne voor in die corsa. Is niet zooo veel werk als je je er wat in verdiept hebt.

Of haal gewoon een Kadett of Astra gsi. zijn ook niet heel erg duur. maar wel heel leuk!

Lekker goedkope kadett gsi cabrio met nog paar maanden apk halen, sais I

Terug
Naar boven