• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe maak jij je astra winterklaar??

Hey, bedankt voor je uitleg. Hologrammen heb ik op mijn auto nog niet gezien, wel heel kleine swirls, met name op de deur die twee jaar geleden gespoten is.

Ik ben erg benieuwd naar je verslag, met name naar het clayen en droogspoelen.

De paint cleaner drukt het vuil dus in de poriën van de lak, dat wist ik ook niet.

Ik krijg regelmatig een complimentje dat m'n auto zo blinkt en schoon is, maar ik wil de lak nog beter laten uitkomen.

Helaas is m'n auto ook regelmatig erg smerig en ik was de auto dus erg vaak. Als ik door beter wassen krasjes en swirls kan voorkomen, dan wil ik dat graag weten.

@Juffer1 wrote:

Door hem droog af te spoelen (zal eens kijken of ik daar een filmpje van kan maken) en /of door een microvezeldroog doek te gebruiken.

Ik had op deze post speciaal niet gereageerd omdat ik dacht dat je ermee aan het lachen was :jerry

Ik ben al benieuwd naar je verslag :D

Groetjes.

@Juffer1 wrote:

Door hem droog af te spoelen (zal eens kijken of ik daar een filmpje van kan maken) en /of door een microvezeldroog doek te gebruiken.

Ik had op deze post speciaal niet gereageerd omdat ik dacht dat je ermee aan het lachen was :jerry

Ik ben al benieuwd naar je verslag :D

Groetjes.

@kwuyts wrote:Sorry , maar ik begrijp nog steeds niet wat er wordt bedoelt met "droogspoelen" :jerry

Groetjes.

Ik vermoedt dat er eigenlijk word bedoeld; "vlekvrij afspoelen".

Dit word gedaan met osmose water, en men zegt dan dat je de auto niet droog hoeft te zemen.

@kwuyts wrote:Sorry , maar ik begrijp nog steeds niet wat er wordt bedoelt met "droogspoelen" :jerry

Groetjes.

Ik vermoedt dat er eigenlijk word bedoeld; "vlekvrij afspoelen".

Dit word gedaan met osmose water, en men zegt dan dat je de auto niet droog hoeft te zemen.

Nee, bedoel echt droogspoelen..

Osmose water levert alleen maar vage vlekken op...

Door op de juiste manier je auto af te spoelen is deze al voor zeker 3/4 droog wat uiteraard weer scheelt met afdrogen en dus ook de kans op swirls met 75% verkleint

Nee, bedoel echt droogspoelen..

Osmose water levert alleen maar vage vlekken op...

Door op de juiste manier je auto af te spoelen is deze al voor zeker 3/4 droog wat uiteraard weer scheelt met afdrogen en dus ook de kans op swirls met 75% verkleint

Ik heb ook nooit kalkdruppels, maar ik zeem dan ook tot de wagen helemaal droog is :thumb

Ik begrijp trouwens niet wat er zo fout is aan zemen, ik heb nooit last van die swirls o.i.d.

Gewoon met proper water (geen zeep of zeep resten erin) zemen, en je zeemvel voldoende uitspoelen.

Groetjes.

Ik heb ook nooit kalkdruppels, maar ik zeem dan ook tot de wagen helemaal droog is :thumb

Ik begrijp trouwens niet wat er zo fout is aan zemen, ik heb nooit last van die swirls o.i.d.

Gewoon met proper water (geen zeep of zeep resten erin) zemen, en je zeemvel voldoende uitspoelen.

Groetjes.

Terug
Naar boven