• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe? Meer vermogen uit een X1.6SZR.

wesley015

Post weleens wat
Ik heb een Astra G met een 1.6 8v (X1.6SZR).

Nu wil ik er meer vermogen uit halen uit deze motor.

En ik wil er geen andere motor in hangen.

Nu ben ik op zoek naar alle mogelijkheden die er zijn.

Dus ik vraag om suggesties.

ik zou niet teveel geld uit gaan geven. waarom ga je niet op zoek naar een andere auto en die dan tunen?

Er is weinig te doen aan deze motor.

Deze motor is maar 75pk, en dat houd niet over voor een Astra-G.

maar deze motor kan wel zuinig lopen dan natuurlijk bij rustig rijden.

wat je NIET moet doen is een Open lucht filter plaatsen op deze motor, dan is het gelijk klaar met zuinig rijden, en gaat ie nog minder presteren.

Willem

Ik heb dezelfde motor, en stoor mij ook aan het tekort aan vermogen... Maar zoals al gezegd, tunen is zinloos. Ik ben aan het kijken naar een andere wagen, dat is de enigste optie aangezien ik geen motorswap wil.

Een openlucht filter heb ik er op gehad en dat was inderdaad alles behalve meer vermogen. Maar ik zal er genoegen mee moeten nemen.

je zal genoegen moeten nemen denk ik met wat erin zit. Meer krijg je er niet uit met dit type. Volgende auto maar wat snellers denk??

Terug
Naar boven