• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe moeten de parkeer sensoren werken bij astra h bj 2005?

astra-gtc-freak

Post weleens wat
Hallo allemaal,

Wie weet hoe de parkeer sensoren moeten werken bij een astra h van bj 2005.

Ik heb namelijk afgelopen weekend de originele parkeer sensoren ingebouwd.

In eerste instantie dacht ik dat het systeem nog helemaal niks deed omdat het aangemeld moest worden.

Maar nu zetten ik de auto bij thuiskomst van m'n werk in de achteruit versnelling en begon er ineens tijdens het rijden een singaal voor uit het dashboard te piepen dat aangaf dat ik steets dichter bij een opstakel zat.

Dus er werkt al wel iets!

Maar volgens de handleiding van m'n astra zou er bij het inschakelen van de achteruit versnelling een pieptoen moeten klinken achter uit het hemel dat het systeem geactiveerd is en klaar is voor gebruik.

Maar dat doet hij dus niet.

En ook volgens de handleiding zou het geluidssignaal van het naderen van een opstakel ook van achteren moeten komen uit de luidspreker die ik in het hemel heb gemonteerd.

En niet voor uit het dashboard.

Oja en de knop om het systeem uit te schakellen doet ook nog niks!

Is dit een kwestie van toch aanmelden met de tech-2 of heb ik iets verkeerd gedaan. (ps de parkeer module komt wel uit een astra van 2008 ik weet niet of die anders werken dan die van 2005)

[rquote=1908933&tid=145910&author=GTS Power]Die knop is toch voor de pdc van de voorkant?[/rquote]

Nee die knop is bij de astra om de pdc aan de achterzijde uit te zetten.

Bij een zafira en vectra weet ik het niet omdat die af fabriek ook voor pdc hebben.

Maar dat heeft de astra h niet.

Wat me ook opgevallen is dat de pieptoon pas vrij laat aangeeft dat er een opstakel in de buurt is. (pieptoon begint pas bij minder dan een meter van het opstakel)

Maar dinsdag ga ik naar de opel-garage en dan gaan ze de boel aanmelden ben benieuwd of ze het voorelkaar krijgen ze waren niet zo happig om er aan te beginnen.

[rquote=1908933&tid=145910&author=GTS Power]Die knop is toch voor de pdc van de voorkant?[/rquote]

Nee die knop is bij de astra om de pdc aan de achterzijde uit te zetten.

Bij een zafira en vectra weet ik het niet omdat die af fabriek ook voor pdc hebben.

Maar dat heeft de astra h niet.

Wat me ook opgevallen is dat de pieptoon pas vrij laat aangeeft dat er een opstakel in de buurt is. (pieptoon begint pas bij minder dan een meter van het opstakel)

Maar dinsdag ga ik naar de opel-garage en dan gaan ze de boel aanmelden ben benieuwd of ze het voorelkaar krijgen ze waren niet zo happig om er aan te beginnen.

bij mij komt de piep ook gewoon uit me dash dus lijkt me dat die al werkt

en mijne maakt ook geen piep als ik hem in ze achteruit zet

bij mij komt de piep ook gewoon uit me dash dus lijkt me dat die al werkt

en mijne maakt ook geen piep als ik hem in ze achteruit zet

Het probleem is meestal dat ze niet met de tech2 om kunnen gaan en het meestal niet voor elkaar krijgen....

Het probleem is meestal dat ze niet met de tech2 om kunnen gaan en het meestal niet voor elkaar krijgen....

[rquote=1909528&tid=145910&author=jarno29-01]bij mij komt de piep ook gewoon uit me dash dus lijkt me dat die al werkt

en mijne maakt ook geen piep als ik hem in ze achteruit zet[/rquote]

Oke en van welk bouwjaar is jou auto dan?

Want ik heb het vermoede gekregen dat de eerste astra h modellen via het hemel een piepje geven.

En de latere modellen ongeveer 2007 via het dashboard.

Mijn pdc modulen is van 2008 en mijn astra van bj 2005.

[rquote=1909528&tid=145910&author=jarno29-01]bij mij komt de piep ook gewoon uit me dash dus lijkt me dat die al werkt

en mijne maakt ook geen piep als ik hem in ze achteruit zet[/rquote]

Oke en van welk bouwjaar is jou auto dan?

Want ik heb het vermoede gekregen dat de eerste astra h modellen via het hemel een piepje geven.

En de latere modellen ongeveer 2007 via het dashboard.

Mijn pdc modulen is van 2008 en mijn astra van bj 2005.

[rquote=1909562&tid=145910&author=Spacejam]Het probleem is meestal dat ze niet met de tech2 om kunnen gaan en het meestal niet voor elkaar krijgen....[/rquote]

Het eerst wat ze zijde toen ik er mee wilde beginnen dat het niet achteraf ingebouwd kon worden.

En nu vragen ze heb je wel alles goed aan gesloten op de canbus?

Nou die bedrading zat al origineel in m'n kabel boom had alleen nog een kabelboom nodig voor de sensoren en die heb ik op de sloop gehaald.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van de juiste software update in de pdc module en aan melden in het instumentenpaneel en dan zou het gewoon moeten werken zoals staat beschreven in de handleiding van de auto.

[rquote=1909562&tid=145910&author=Spacejam]Het probleem is meestal dat ze niet met de tech2 om kunnen gaan en het meestal niet voor elkaar krijgen....[/rquote]

Het eerst wat ze zijde toen ik er mee wilde beginnen dat het niet achteraf ingebouwd kon worden.

En nu vragen ze heb je wel alles goed aan gesloten op de canbus?

Nou die bedrading zat al origineel in m'n kabel boom had alleen nog een kabelboom nodig voor de sensoren en die heb ik op de sloop gehaald.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van de juiste software update in de pdc module en aan melden in het instumentenpaneel en dan zou het gewoon moeten werken zoals staat beschreven in de handleiding van de auto.

Michel,

Ik ben even proefondervindelijk bezig geweest en hier zijn mijn bevindingen.

Als ik hem in de achteruit zet dan:

gaat het lampje op de knop aan.. verder geen geluid

komt er iemand in de buurt van de achterzijde maar ook ca 45 graden schuinachter gaat het geluid geven.

Dat komt ergens onder het dashboard vandaan, als ik zo in moet schatten ergens naar beneden in het verlengde/richting van de stuurstang.

druk ik op de knop dan stopt het geluid

Michel,

Ik ben even proefondervindelijk bezig geweest en hier zijn mijn bevindingen.

Als ik hem in de achteruit zet dan:

gaat het lampje op de knop aan.. verder geen geluid

komt er iemand in de buurt van de achterzijde maar ook ca 45 graden schuinachter gaat het geluid geven.

Dat komt ergens onder het dashboard vandaan, als ik zo in moet schatten ergens naar beneden in het verlengde/richting van de stuurstang.

druk ik op de knop dan stopt het geluid

Hoi Jan,

Dank je voor de info.

Weet jij ook ongeveer vanaf welke afstand ze beginnen met de piepen?

Bij mij ongeveer als ik nog zo'n 120cm tot 100cm van een opstakel af ben, ik zelf vind dit pas vrij laat.

Ik ben er ook achter gekomen dat de astra's tm 2007 het peipje uit de hemel vandaan komt en de modellen naar 2007 uit het instrumentenpaneel.

Hoi Jan,

Dank je voor de info.

Weet jij ook ongeveer vanaf welke afstand ze beginnen met de piepen?

Bij mij ongeveer als ik nog zo'n 120cm tot 100cm van een opstakel af ben, ik zelf vind dit pas vrij laat.

Ik ben er ook achter gekomen dat de astra's tm 2007 het peipje uit de hemel vandaan komt en de modellen naar 2007 uit het instrumentenpaneel.

Is goed kon dat vanavond niet meer precies opmeten want mijn vrouw kwam thuis en die wagen staat er ( te dicht ) achter op de oprit.

Maar heb al met mijn zoon afgesproken dat we het morgen op allebei onze auto's gaan opmeten met meetlint hahaha je moet je maar vervelen

Terug
Naar boven