• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe moeten de parkeer sensoren werken bij astra h bj 2005?

[rquote=1912748&tid=145910&author=Spacejam][rquote=1912683&tid=145910&author=astra-gtc-freak]Ja ik weet niet of het bij een vectra het zelfde is denk het haast niet ze hadden het over een of andere software code die niet klopte maar ik had het idee dat ze niet wisten hoe het moest.

Maar volgens mij hebben ze iets niet goed geprogrammeerd in het instrumentenpaneel.

Ik heb simaan hier op hef forum al een berichtje gestuurd denk haast wel dat hij weet hoe het moet.

Hij heeft het met zijn vectra geloof ik ook gedaan dus ff wachten op een reactie van hem.

En als iemand anders het hier op het forum weet of wil proberen dan hoor ik het graag.

Want om bij de opel maar wat te laten proberen voor 52,-euro per half uur vind ik wel erg veel.[/rquote]

koop een op-com voor 30euro en ga het lekker zelf eens proberen :P.

Dan heb je er in de toekomst ook nog wat aan. [/rquote]

Ja dat klopt maar ik zou niet weten hoe je er mee moet programmeren.

Ze hadden het bij de opel over dat er een indexcode niet werkte maar hoe of wat weet ik ook niet.

Maar wel triest dat ze bij een dealer niet weten hoe ze parkeersensoren moeten aanmelden.

Lijkt mij niet moeilijker dan een trekhaak aanmelden maar goed ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben.

PS als hier iemand is die het wel weet hoor ik het graag.

Volgens het schema in tis zijn de pdc-knop en het instrumentenpaneel met twee draden verbonden groen/bruin en grijs/groen en deze zitten aan de kant van de schakelaar op pin 7 en 16 en aan de kant van het instrumentenpaneel op pin 12 en 31.

Dit heb ik in mijn astra nagekeken en dat is allemaal aangesloten dus daar kan het niet in zitten.

En kwa programeren ik heb er bij gestaan ze hebben de pdc-module in de ehu rec cim en ipc op aanwezig gezet.

Voor de rest konde ze niks meer bedenken als dat de code index niet goed was.:(

Volgens het schema in tis zijn de pdc-knop en het instrumentenpaneel met twee draden verbonden groen/bruin en grijs/groen en deze zitten aan de kant van de schakelaar op pin 7 en 16 en aan de kant van het instrumentenpaneel op pin 12 en 31.

Dit heb ik in mijn astra nagekeken en dat is allemaal aangesloten dus daar kan het niet in zitten.

En kwa programeren ik heb er bij gestaan ze hebben de pdc-module in de ehu rec cim en ipc op aanwezig gezet.

Voor de rest konde ze niks meer bedenken als dat de code index niet goed was.:(

Oke dat zou super zijn! ik heb zelf het vermoeden gekregen dat ze de pdc knop zelf niet op aanwezig hebben gezet.

ps van welk bj is jou astra?

:)

Oke dat zou super zijn! ik heb zelf het vermoeden gekregen dat ze de pdc knop zelf niet op aanwezig hebben gezet.

ps van welk bj is jou astra?

:)

En al iets kunnen vinden? Zou wel super zijn.:)

Alle hulp is welkom!

[rquote=1914745&tid=145910&author=jelmer_astra]2005, heb nog niet gekeken ben er niet aan toe gekomen. Ga morgenvroeg even voor je kijken.[/rquote]

En al iets kunnen vinden? Zou wel super zijn.:)

Alle hulp is welkom!

[rquote=1914745&tid=145910&author=jelmer_astra]2005, heb nog niet gekeken ben er niet aan toe gekomen. Ga morgenvroeg even voor je kijken.[/rquote]

Ja heb gekeken, maar dat zijn wel de onderdelen waar je ze zou moeten programmeren. Wel beroerd dat je geen op-com hebt anders had je zelf even kunnen kijken of het wel echt is geprogrammeerd.

Ja heb gekeken, maar dat zijn wel de onderdelen waar je ze zou moeten programmeren. Wel beroerd dat je geen op-com hebt anders had je zelf even kunnen kijken of het wel echt is geprogrammeerd.

Ik wilde hier ff laten weten dat het eindelijk is gelukt!

m'n parkeersensoren werken nu zo als het hoort.

Ze zijn vandaag met de tech-2 aangemeld door simon.

Ff afgesproken bij de mc'donalds in heesch en met 10min programeren en toen werkte de pdc-knop en brande het controle lampje in m'n instrumentenpaneel.

Dus ik ben weer helemaal happy!

Simon nogmaals super badankt :wors

Gr Michel.

Ik wilde hier ff laten weten dat het eindelijk is gelukt!

m'n parkeersensoren werken nu zo als het hoort.

Ze zijn vandaag met de tech-2 aangemeld door simon.

Ff afgesproken bij de mc'donalds in heesch en met 10min programeren en toen werkte de pdc-knop en brande het controle lampje in m'n instrumentenpaneel.

Dus ik ben weer helemaal happy!

Simon nogmaals super badankt :wors

Gr Michel.

Terug
Naar boven