• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe snel is jou Opel?

er ligt een spaghetti spuitstuk op, met groep-a uitlaat zonder kat.

toen is hij uitgehoont en overmaatse zuigers erin gezet door de vorige eigenaar ben ik pas achtergekomen met andere nokkenassen.

Wil hem binnenkort nog laten chippen maarja weet niet of het de moeite waard is :vertag

en het scheelt nogal een autootje van 900kg en jou vectra haha

Kwestie van een filmpje erbij doen dan...

Je was nog zo aan het roepen dat je blokje slecht is en een revisie nodig heeft,

Nu weet je opeens dat er overmaatse zuigers inzitten en scherpe nokkenassen.

ja het blok is daarna deels uit elkaar geweest om te kijken hoe het zat door mijn eigen monteur.

we kwamen er achter dat het blok nog perfect was en geen totale revisie nodig had! hebben natuurlijk wel de pakkingen enz meteen gedaan ;)

en toen hebben we inderdaad geconstateerd dat er het een en ander aan veranderd is namelijk, en overigens ik heb NOOIT geroepen dat het blokje slecht was ik was aan het twijfelen om het te reviseren omdat er een vrij hoge km stand op stond dat was alles :hmmz

en ik ga niet filmen als ik auto rij, ik zit altijd alleen in de auto en ga niet even een filmpje maken omdat sommige het niet geloven hebben meerdere mensen bij mij in de auto gezeten die er verstand van hadden en het meteen opmerkte dus dat zegt genoeg.

Rij jij trouwens tegenwoordig in een rode corsa?

Zag een rode corsa GSi door Venray met een vrij dikke einddemper. D8 misschien ben jij het

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

topsne_zpsccb3a14c.jpg

2 weken geleden VLAKKEWEG dus geen geknoei met bergje af vol gassen.

Zal vanaf morgen 195/200 lopen.

@ Astra-TD

Gezien je Toerental, zal dat wel meevallen..

het is echt op bij 4500 toeren...

Zowel de 1.7TDS in de corsa-B alhier, als mijn 1.5TD lopen niet veel harder in hoger toeren dan dat ze deden, alleen Rukken deze eraan als een idioot tussen de 2500 en 4000 toeren...

word snel schakelen dus bij vlot rijden..

Ben nu wat meer Cijfers bekend van de Corsa-TD

> 0-100: even snel als een 7traps BMW X1 1.8d met 143pk (9,9sec naar de 100) houd het op 10 seconden

> top: vlakke weg 175 a 180km/u

> Gemiddeldverbruik bij normaal gebruik: 1 op 20

> lange rit bij gewoon 120 a 130km/u 1 op 22

> Bij raggen door de stad, en veel sprintjes 1 op 16 a 1 op 17

Willem

Mijn Astra rijd zeker zo hard als ik mag hier in Nederland.

Harder is ook niet nodig; kan veel beter comfortabele stoelen in zitten omdat je vaak stil sta hier in dit land.

Haha :lol: ervaring :?: ik vind deze idd ook niet zo super zitten; nogal rare bult halverwege de rug en niet echt lekkere lende steun. Jammer dat er airbags in zitten.

De stoelen van de Astra-F zaten beter (zag dat het recaro's zijn)

Maar ze zijn hun stevigheid wel kwijt.

Van mijn Ascona, en Corsa-B zijn ook Recaro's

Die van mijn Vectra-B (Creme Leder) zitten nog aardig, maar de meeste soortgenoten hebben een vervelende zit.

willem

Terug
Naar boven