• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe verlaag ik een Monza A1?

origineel gepost door GSE

Ik heb Senator A2 veerpoten met BMW E36 voor veren die -30 zijn bij BMW onder mijn Monza A1,ligt geweldig op de weg en een stukje lager dan de originele S-veren die ervoor had,ben er echt blij mee.

Zijn dit originele E36-veren, of waren die ook al verlaagd?

De veren die ik eronder heb gezet zijn van Hartge -35 bij een BMW maar ik ben de verlaging wat tegen gegaan door de plaat die de veren samenknijpt (die deksel die op de schokbreker komt) wat lager te zetten.

Ik heb deze opgeboort zodat ie over het dikke gedeelte van de schokbreker gaat en dan een busje van 2cm gepakt wat ook over het dikke gedeelte van de schokbreker gaat te nemen en daar een dikke 4mm dikke carroserie ring opgelast die word vast geklemt op de plaats waar normaal de schotel zit,de schotel zit nu een 2/2,5cm lager en drukt de veren harder aan.

Je kunt het beste serie veren nemen die zijn al een stuk lager als normale Monza veren.

De dikte cvan de draadwindingen enz is gelijk en de passing van BMW veren is ook goed te noemen,het enigste nadeel is dat de onderste wikkeling bij BMW rond is en bij Opel een beetje ovaal,maar dat maakt verder niks de veren passen goed en kunnen nooit loskomen en kosten geen drol,voor 1/5de van de prijs van bv Mantzel veren koop je BMW veren die dezelfde stugheid en verlaging hebben.

origineel gepost door Jo

origineel gepost door GSE

Ik heb Senator A2 veerpoten met BMW E36 voor veren die -30 zijn bij BMW onder mijn Monza A1,ligt geweldig op de weg en een stukje lager dan de originele S-veren die ervoor had,ben er echt blij mee.

Zijn dit originele E36-veren, of waren die ook al verlaagd?

Beste Jo, er staat een auto teveel in je onderschrift.......:D:D

Terug
Naar boven