• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe vervang ik mijn achterlicht

Hoi allemaal,

Mijn linkerachterlicht doet het niet meer.

Nu wil ik er een ander lampje in zetten maar kom er niet helemaal uit hoe ik er bij kan komen.

Het gaat om een opel astra station 2006

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan doen?

Groetjes Patricia

ken je er niet gewoon bij via de achterklep?! zitten links en rechts achter de lampen twee klepjes verwijderen en dan de lampjes verwisselen?!

origineel gepost door Jim21

Je kan ook naar de dealer gaan, daar hoef je je niet voor te stellen..

Jim :thumbup:wors:D

origineel gepost door Jim21

Je kan ook naar de dealer gaan, daar hoef je je niet voor te stellen..

Jim

Punten voor originaliteit :jerry:jerry

origineel gepost door Patricia85

In de kofferbak zie je in ze zijwanden van stof 2 plastic kappen met ventilatieroosters zitten.

Links is het een smalle, rechts een brede met een opdruk van een groen kruisje (verbandtrommel).

In die kappen zitten 2 draaiknoppen, deze moet je horizontaal draaien.

Als je dat hebt gedaan kan je die plastic kap er zo uittrekken (schaniert wel : net als een deurtje).

Je ziet als je in dat gat kijkt 2 witte plastic moeren en een stekker zitten.

Maak de stekker los en daari de 2 moeren ook los (linksom draaien) maar zorg wel dat je die moeren niet laat vallen !

Als je beide witte moeren los hebt, dan kan je aan de buitenkant de unit zo lospakken.

Heb je de unit in je handen, dan zie je daar op de achterkant een witte plaat zitten. Deze moet je losklikken om bij de lampjes te kunnen komen.

Het kan zijn dat je de complete unit er niet hoeft uit te halen, ik heb zelf een 3 deurs en het is al enige tijd geleden dat ik dit bij een station heb gedaan.

Overigens : bladzijde 181 van je instructieboekje staat dit ook allemaal beschreven.

Sucses !

Gr. Arjan

PS : mocht je in de buurt wonen wil ik het ook wel komen doen als het niet lukt.

origineel gepost door Juffer1

origineel gepost door Patricia85

In de kofferbak zie je in ze zijwanden van stof 2 plastic kappen met ventilatieroosters zitten.

Links is het een smalle, rechts een brede met een opdruk van een groen kruisje (verbandtrommel).

In die kappen zitten 2 draaiknoppen, deze moet je horizontaal draaien.

Als je dat hebt gedaan kan je die plastic kap er zo uittrekken (schaniert wel : net als een deurtje).

Je ziet als je in dat gat kijkt 2 witte plastic moeren en een stekker zitten.

Maak de stekker los en daari de 2 moeren ook los (linksom draaien) maar zorg wel dat je die moeren niet laat vallen !

Als je beide witte moeren los hebt, dan kan je aan de buitenkant de unit zo lospakken.

Heb je de unit in je handen, dan zie je daar op de achterkant een witte plaat zitten. Deze moet je losklikken om bij de lampjes te kunnen komen.

Het kan zijn dat je de complete unit er niet hoeft uit te halen, ik heb zelf een 3 deurs en het is al enige tijd geleden dat ik dit bij een station heb gedaan.

Overigens : bladzijde 181 van je instructieboekje staat dit ook allemaal beschreven.

Sucses !

Gr. Arjan

PS : mocht je in de buurt wonen wil ik het ook wel komen doen als het niet lukt.

Volgens mij heeft Patricia een Opel astra H.

Is dit het zelfde als de Astra G ?

origineel gepost door Astra JP

Volgens mij heeft Patricia een Opel astra H.

Is dit het zelfde als de Astra G ?

Excuus : helemaal overheen gelezen, je hebt gelijk !

Maar volgens mij zat er niet zo bijster veel verschil tussen beide modellen wat dit betreft.

@ Patricia : uit welk deel van NL kom je ?

Terug
Naar boven