• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe vervoer je zelf auto's

origineel gepost door wim-v6

E halen is als je het een beetje snapt goed te doen...

er zijn vaak maar een paar lessen nodig om het onder de knie te krijgen..

Willem

Had ik ook al begrepen en rij vaak met een kar, zeker wel een paar keer per maand en altijd met de caravan dus techniek zal wel lukken, theorie daarentegen.....:jerry

origineel gepost door thomas-opel83

als ze je een keer aan de kant zetten en je kunt de rommel laten staan (aanhanger zonder kenteken,geen e achter b,geen plaat op de kar,geen gordel om,auto op de kar die al afgemeld is als vernietigd,en geen legitimatie bij)dan denk je de volgende keer wel na!!teminste ik heb er van geleerdt,echt wel:o

Oke, witte plaat gooi ik er uiteraard op. Gordel altijd om als je met zoiets rijd, en een afgemelde auto mag je volgens mij gewoon vervoeren op een kat, en legitimatie zou ik ook altijd met zoiets meenemen....

origineel gepost door Gommel

Willem

Had ik ook al begrepen en rij vaak met een kar, zeker wel een paar keer per maand en altijd met de caravan dus techniek zal wel lukken, theorie daarentegen.....:jerry

Welke theorie??

bij de aanhanger krijg je een beetje uitleg over de theorie, daarover kan de rijexaminator vragen stellen, meer is het niet, tenminste bij E de C (Vrachtwagen)

Willem

Ik las na beetje googlen dat je voornamelijk moet zorgen dat je ten alle tijden veilig door het verkeer rijd. Dus ook als je dan iemand voorrang moet geven die dat misschien niet heeft.. Zonder het verkeer op te houden. Dan moet je nog straatje keren. en rechtuit achteruit rijden.

En dan heb je voor zo 3 tot 4 honderd euro een E-rijbewijs...

ja nu zorg ik dat ik alles in orde heb,heb een nieuwe kar gekocht en ga nu binnekort ff dat rijbewijs proberen te halen.

trouwens als ik het goed heb begrepen mag een afgemelde auto,waarvan het kenteken is vernietigd niet meer van de plaats af bij de sloper,maar wel in losse onderdelen.

zo vertelden de blauwe mannen me dat,en niet anders zij hij!en kwaad de kerel!:P

ik zij ook dat ding is voor onderdelen!ja zegt ie,en je kunt er nog een overval mee doen of een ramkraak,of lekker mee rondrijden zonder verzekering of belasting te betalen.

had hij wel gelijk in,maar op dat moment denk je "DAT HEB IK WEER"de gek heeft hij niks anders te doen!!:mad:

origineel gepost door Gommel

origineel gepost door kadettcoupe1976

een kennis van mij is een paar jaar geleden aangehouden met zo,n dolly. de agenten te zeuren dat de dolly te zwaar was dus boven de 750kg en dat er dus geen oplooprem er op zat en dat hij geen e rijbewijs had. dus hij mocht geen meter verder rijden en 2 x een boete een voor het rijden zonder geldig rijbewijs en een voor de aanhangen die niet inorder is.

Oke, nou ik ben dus wel 1 aan het bouwen met een oplooprem, maar waar word na gekeken dan, mag het geheel niet boven de 750 kg zijn voor eigen kenteken of aanhanger + vracht. In geval van het laatste bouw ik hem niet. Maar als ik jou begrijp had die kennis van jou niet eens een rijbewijs? ook geen gewoon b? Aangezien hij twee x een boete heeft gehad. In zo'n geval is de politie vaak idd niet erg welwillend om wat door de ogen te kijken.

hij had geen e achter b maar wel een b rijbewijs.

wat jij wil mag gewoon niet. je mag zelf een aanhanger bouwen zonder kenteken dan mag je aanhangen met vracht niet boven de 750kg uitkomen. kom je boven de 750kg dan moet er een oplooprem op zitten en moet je een kenteken hebben op de aanhanger. dus dan kan je beter je centen gebruiken voor je rijbewijs. ik heb mijn E rijbewijs in een dag gehaald en dat koste €450,00 maar dat was ook pas na dat ik was aangehouden en ik geen meter verder mocht rijden. gelukkig was dit tijdens mijn werk en was de boete voor mijn baas.:P

origineel gepost door kaneelschep

Ja ik heb steeds maar in mn hoofd dat die gratis E pas in 1995 ofzo afgeschaft was.. maar het was veel eerder hè? :D

Nahjaaaaaaa... Ik ga iig begin 2010 ff de caravan (Max1000kilo) en onze ouwe pajero (1670 kilo) uit het hooi trekken en daar eens flink mee oefenen.. Met die combo mag ik wel gewoon rijden.

Schijnt ook niet veel voor te stellen dat E-examen..

;)E achter B is in 1984 afgeschaft en aangezien ik pas in '88 18 was heb ik het ook appart moeten halen. als je 2x een boete van 260 euro heb gehad en tevens het probleem de kar moeten laten staan had ik beter gelijk m'n E gedaan

origineel gepost door louwe 16 klepper

een afgemelde auto

dus zonder kenteken

mag je volgens mij wel vervoeren

want je kunt zelf ook aanvragen

sloop in eigen beheer

of gebruiken voor wedstrijd doeleinden

dan stuur je de hele zooi op naar rdw;)

zitten wel wat regels aan verbonden overigens;)

wel is het zo

dat als een sloperij

het kenteken heeft ingenemon

dat het casco ook daar aanwezig hoort te zijn

dus n sloper bij n sloperij kopen kan haast niet meer:o

kentekens en papieren naar het rdw brengen, allemaal geen probleem krijg je ook een vrijwaring dr bij

je mag een auto zonder papieren gewoon hebben en op een kar hebben staan,

zo doen ze dat voor auto cross of terreinrijden ook geen enkel probleem

je mag er NIET mee op de OPENBARE WEG RIJDEN,

dat is alles ;)

origineel gepost door louwe 16 klepper

zitten wel wat regels aan verbonden overigens;)

Tja hij mag de weg neit meer op, verder nog geen regel tegengekomen en heb dit toch al meermalen gedaan..

ik heb het van de baas gekregen, voor mijn baas kostte het ook wel een 1700 euri haha. . namelijk voor de Vrachtwagen..

voordeel is wel dat je m gelijk voor de Personen auto erbij hebt.

Willem

die optie heb ik ook gedaan, via de baas.

aangezien ik vrachtwagen monteur ben.

en aanhanger huur ik altijd, kost meestal tussen de €30 en €50 voor een halve dag of hele dag en krijg je speciale spanbanden en alles mee.

en de bus pak ik mee van een maatje of van het werk.

ha ha ha,heb afgelopen week gebelt.

moet 1 maart op voor aanhangwagen rijbewijs!!!

na al die jaren illegaal rond hebben te ge reden:P

:agent als de auto jonger is dan 15 jaar kan je hem ook slopen alleen dan zal je de auto bij de rdw moeten aanmelden voor export (kost 11 euro) je leverd dan gelijk de kentekenplaten in en je krijgt netjes een vrijwaring.en dan kan je je lekker uitlevenking:

Ik leen op het werk een Vivaro met auto ambulance maar de eerlijkheid gebeid mij te zeggen dat ik eigenlijk niet met die specifieke combi mag sturen (is B+E voor nodig)

Soms leen ik de oprij wagen bij mijn pa op de zaak (mercedes sprinter met autolaadbak)

Terug
Naar boven