• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe verwijder ik makkelijk kit die tussen me wagen zit.

pastry

Post vaak
Halloi,

ik wil een stukje aan mijn corsa lassen, maar er zit nogal wat kit tussen (orgineel fabriekskit). Hoe krijg ik er dat netjes uit? Wordt het met een plaatmesje aan de gang of zijn er makkelijke tips?

gr Pastei

ik gebruik altijd een verfkrabber, zo'n driehoek ding.

en bij de gamma haal ik altijd voor 5 euro 3 houtbijtels, de allergoedkoopste zegmaar, en die gebruik ik er ook voor.

en een staalborstel op de slijptol om de laatste restjes te verwijderen. alles met de slijptol kan, maar geen aanrader. je slijptol krijgt dan aardig op de kloten.

domweg pulken.

als het smelt wordt het zo kleverig, en dat vind ik niet echt handig.

opzich zit het dan wel minder vast, maar ik smeer er in ieder geval niks op.

Zoals Christian beschrijft doe ik het ook, dus met een soort beiteltje en een stanleymesje en dan zoveel mogelijk krabben. Als je even flink hebt lopen krabben, kun je ff met een blaaspistool ff flink in de naad blazen, zodat al het losse spul ook eruit komt.

Ik gebruik een roest-borstel die in de boormachine kan.

Of een kom borstel die op een haakse slijper kan.

Staalborstels.jpg

komborstel.jpg

seal_and_band_removerkopie_medium.jpg

Seal and Bond Remover is een product voor het weekmaken en verwijderen van vele soorten lijmen en kitten. Zelfs siliconenresten zijn geen enkel probleem. Ideaal te gebruiken om ondergronden mee te ontvetten alvorens over te gaan tot vervolgwerkzaamheden. Het tast de meeste lak- en kunststof soorten niet aan en vervliegt zonder resten na te laten.

Terug
Naar boven