• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe weet ik dat ik een sper diff heb.

sh93

Post weleens wat
Zoals de tittel al zegt,, hoe weet ik of ik een sper diff heb? king:

kan je dat voelen?

b.v.b. achterkant omhoog.

iemand 1 wiel stil houden. En jij zelf aan de andere draaien???

ik he geen flauw idee hoor. Schreeuw ook maar wat. :angel

Ik was hier wel benieuwd naar. Vandaar deze. Vraag.

Iemand die weet of je er op zon soortige manier achter kan komen?

of gaat dit allemaal via cijfertjes?? :thumb :thumb

diff deksel eraf en dan weet je het 100% zeker.

Er zijn truukjes voor, maar het kan voorkomen dat een klein manekementje in het diff je een verkeerde indruk geeft en bovendien werkt een wormsper net even anders dan een platensper.

wat henk zegt is de enige 100% manier, maar, wielen los van de grond (remmen moeten dan niet aanlopen), bak in de vrij

wiel draaien en kijken of de andere dezelfde kant op draait, zo ja, bestaat de kans op een platensper, zo nee, de kans is een stuk kleiner

maar ff de olie eruit, en deksel eraf is de enige 100% manier, ook een deksel waarop staat special oil is geen garantie

open diff.

DCP_1345.jpg

sperr diff.

sper.jpg

Heb je geen GOOGLE op je PC?

tuurlijk wel,,

maar als ik niet weet hoe dit eruit ziet kan ik het tog best even vragen?

anders blijf je ook maar aan het zoeken..

maar iig bedankt :thumb

nou, via "afbeeldingen" onder google, als je "sperdifferentieel manta" intikt, kom je al vrij gemakkelijk op afbeeldingen of links ervan. http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl=nl&source=hp&biw=1920&bih=963&q=sperdifferentieel+manta&gbv=2&oq=sperdifferentieel+manta&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=img.12...1820.9040.0.12638.25.10.1.14.15.0.100.593.9j1.10.0...0.0.vSiLHhNDIjU

niet persoonlijk bedoeld, maar een algemeen puntje wat ik wel vaker zie op forums door vragers.

verweg het meeste is vrij gemakkelijk te vinden, ook via de zoekfunctie van dit forum.

dat "hebben" willen we allemaal wel, probleem is dat het vaak veel geld kost ;)

vastlassen kan ook, kost wat minder, maar de auto wil vaak alleen maar rechtdoor.

hahaha,, ja dat is ook een optie jah :-P

had ik een tijdje terug in duitsland ook gezien. bij een of andere show.

met een bmw, hadden ze ook een co2 sper :jerry gingen ze op de 2 rechter of linker wielen rijden.

't zag er wel leuk uit. maar snel bochten werk kan niet meer king:

dat zo'n sper diff veel geld kost. dat weet ik. heb ik ook weer een doel om naar te sparen :jerry

bedankt voor de info henk :thumb :thumb

Co2 sper ziet er zo uit op snelheid en mooi bochtwerk

" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb namelijk ook zitten denken om een co2 sper te maken, maar volgens mij is het lastig om aan dikke steekassen te komen voor een kadett.

Mijn diff zingt toch al goed, dus dat maakt niet uit ;)

Als je dan gewoon over de normale weg rijdt dan is het wel lastig rijden hoor en het vreet je banden op ;)

Terug
Naar boven