• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe weet ik dat ik een sper diff heb.

Haha ja daar was ik al bang voor, nou doe ik dat toch al wel.

Maar ik weet voorlopig ook genoeg, zal eens gaan sparen :thumb

Onder mijn BMW E30 met een gechipte 525 TDS motor met 170 pk350Nm had ik een gelast diff. Was mijn dagelijkse auto en ik heb er in de loop van de winter van 2010 en de lente van 2011 meer als 22.000 km mee gereden. Geen enkel probleem gehad met de aandrijfassen of ophanging oid. Banden vreten viel ook erg mee, 1 setje verbruikt en dat waren al goede gebruikte.

Als je met de auto gewoon op de snelweg of 80 wegen rijdt merk je niet dat het diff gelast is. Alleen in korte, scherpe bochten en op kleine rotondes merk je dat het wat wringt. Parkeerplaatsen en haaks de bocht om gaan leveren een hoop vreemde blikken op bij omstanders, heel apart schrapend geluid krijg je dan van het doorslippende (binnenste) wiel. ;) Wanneer je de auto flink op zijn staart gaat trappen merk je het wel, je krijgt het vermogen veel beter aan de grond en als je een keer grip verliest is het veel beter te controleren, de drift. Met mijn bmw kon ik heel mooi tot in de derde versnelling de oprit van de snelweg opvegen bv. :agent

Vriend van mij had een gelaste as onder de kadett caravan met c20let, reed perfect. steekassen zijn wel eens gesneuveld, complete vertanding die er op zit was getordeerd en uiteindelijk de as gebroken. ook een keer de vertanding uit het diff zelf getrokken. :???: Alu staartstukken brekken sneller, daar zijn er al wel 3 van gesneuveld. maar nu komt er een E30 achteras onder, geen problemen meer dan. :D

Terug
Naar boven