@Edition 2000 wrote:@Juffer1 wrote:Je koopt een H7 conversieset met canbus ballasten.
In die rubberen doppen zul je een gat moeten maken ter groote van een 1 euro muntstuk.
In de conversieset zit een kabel met daarin 4 draden. 2 draden steek je in de stekker die nu op je H7 lamp zit.
De andere 2 draden komen op je xenonlamp die op de plek van je H7 halogeenlamp komt.
Rubberen dop terug erop.
Dan houdt je nog 4 draden over waarvan er 2 draden op 1 brede stekker zitten. Deze stekker steek je in de ballast, de overige 2 stekkers zitten al vast aan de ballast en had je eerder al verbonden met de Xenonlamp. Lampen aanzetten en klaar.
Even ter aanvullling :
- APK technisch is het afkeur
- In plaats van H7 zou ik voor een H7R setje van lince gaan
- Je hebt geen AFL
- Bij gebruik van canbus ballasten heb je geen foutmeldingen op je boordcomp.
- Neem of de 4300K of de 6000K kleur en niet de 8000K omdat die erg blauw zijn.
- Tijdens inbouwen de lampen uit laten staan ! (xenon werkt met 12.000V om op te starten)
Mocht je hulp nodig hebben bij het monteren of leveren van de juiste set dan moet je maar even een PB / U2U sturen.
weet niet hoe oud je insignia is maar over de apk zou ik me eigen niet druk maken.
de eerste apk is toch pas na 5 jaar.
en ik weet zeker ook als hij dan gekeurd moet worden dat je met 4300k - 6000k gewoon door de apk komt.
zou gaan voor de slimline van gm-tuningparts met canbus modules
( 2 jaar garantie / goede kwaliteit en scherpe prijs )!!
enkel zal hij het wel aangeven op de boardcomputer bij de insignia ( foutmelding )
zo ook bij de meriva-b en astra-j ( maakt niet uit welke xenonset je monteerd ook met canbus systeem zal hij het aangeven op de bc. )
maar het is zeker een aanrader en dag en nacht verschil.
De eerste apk is niet na 5 jaar ,maar na 4 of 3 jaar
Als ik een insignia heb met aftermarket xenon zonder koplamp sproeiers keur ik hem af!