• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe XENON inbouwen

@seth_space wrote:schopje naar jaaaaren..

2013: gelukkig zijn inmiddels de regels aangepast en kan het voortaan weer wel.

Wie kent er een set met lens xenon die in bestaande units is in te bouwen.

Zoiets dus, maar dan inbouwbaar..(heeft iemand daar ervaring mee in een bestaande unit?)

http://www.ebay.co.uk/itm/New-HID-B..._Vehicles_CarParts_SM&hash=item3369899a28" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze handleiding gevonden. Niet iets om vrolijk van te worden..

" onclick="window.open(this.href);return false;

Vraag me toch echt af hoe je dat in een gewone koplamp moet inbouwen?

Greets Roel.

Het ligt kennelijk ook sterk aan de unit die gemonteerd is. Deze is al een stuk gemakkelijker.(audi)

Dat van die audi is zeker een mooie oplossing.

Echt heel slim bedacht. Maar dat was waarschijnlijk een kit die speciaal daar voor gemaakt was.

IK hoop dat er ook wat komt voor de insignia

Het ligt kennelijk ook sterk aan de unit die gemonteerd is. Deze is al een stuk gemakkelijker.(audi)

Dat van die audi is zeker een mooie oplossing.

Echt heel slim bedacht. Maar dat was waarschijnlijk een kit die speciaal daar voor gemaakt was.

IK hoop dat er ook wat komt voor de insignia

@calibra-power wrote:Ik ben best benieuwd hoe ze er straks in het echt uit gaan zien. Er zit nogal wat verschil tussen foto 1 en foto 2.

zodra de eerste binnen zijn wordt de foto aangepast.

maar zoals het er nu uitziet is het 99% foto 2

Zoals opel-limbo al zegt zijn de gewone koplampen niet geschikt voor xenon. Met lenzen krijg je veel beter licht. In de gewone koplampen

xenon inbouwen is alleen maar erg hinderlijk voor ander verkeer. Ik kwam laatst ook een Insignia tegen met naderhand gemonteerde xenon

lampen, werd bijna uit mijn auto geschenen en dat was overdag. Beetje het zelfde effect als bij al die golfjes met ''xenon''. Ze zouden het

eigenlijk gewoon helemaal moeten verbieden. En als je het dan toch doet kijk dan of het lichtbeeld goed is en stel ze goed af.

@calibra-power wrote:Ik ben best benieuwd hoe ze er straks in het echt uit gaan zien. Er zit nogal wat verschil tussen foto 1 en foto 2.

zodra de eerste binnen zijn wordt de foto aangepast.

maar zoals het er nu uitziet is het 99% foto 2

Zoals opel-limbo al zegt zijn de gewone koplampen niet geschikt voor xenon. Met lenzen krijg je veel beter licht. In de gewone koplampen

xenon inbouwen is alleen maar erg hinderlijk voor ander verkeer. Ik kwam laatst ook een Insignia tegen met naderhand gemonteerde xenon

lampen, werd bijna uit mijn auto geschenen en dat was overdag. Beetje het zelfde effect als bij al die golfjes met ''xenon''. Ze zouden het

eigenlijk gewoon helemaal moeten verbieden. En als je het dan toch doet kijk dan of het lichtbeeld goed is en stel ze goed af.

@arjontje wrote:@Basgsi wrote:De eerste apk is niet na 5 jaar ,maar na 4 of 3 jaar

Als ik een insignia heb met aftermarket xenon zonder koplamp sproeiers keur ik hem af!

Waarom ben je altijd zo streng? ;)

-offtopic Kom binnenkort trouwens ff langs om de OPC te laten uitlijnen, misschien zie ik je dan.

HAHAH ben niet streng volg de regels. :jerry

Kijk altijd leuk om een opc te zien. :thumbup

dan zal ik de regels toch nog maar eens doorlezen als ik jou was. als jij een auto die met achteringebouwde xenon keurt zonder sproeiers en dan afkeurt ben je fout bezig.

OT; lekker weer een verblinder erbij :thumbdown

@johanhummer9 wrote:]De eerste apk is niet na 5 jaar ,maar na 4 of 3 jaar

Als ik een insignia heb met aftermarket xenon zonder koplamp sproeiers keur ik hem af!

OT; lekker weer een verblinder erbij :thumbdown[/quote]

Kijk even naar de datum. Toen was het nog niet veranderd.

De regel verandering kwam later. Dit is al een oud topic. ;)

Nu keur ik het idd goed. Mits ik goed beeld heb.

@arjontje wrote:@Basgsi wrote:De eerste apk is niet na 5 jaar ,maar na 4 of 3 jaar

Waarom ben je altijd zo streng? ;)

-offtopic Kom binnenkort trouwens ff langs om de OPC te laten uitlijnen, misschien zie ik je dan.

HAHAH ben niet streng volg de regels. :jerry

Kijk altijd leuk om een opc te zien. :thumbup

dan zal ik de regels toch nog maar eens doorlezen als ik jou was. als jij een auto die met achteringebouwde xenon keurt zonder sproeiers en dan afkeurt ben je fout bezig.

OT; lekker weer een verblinder erbij :thumbdown

Terug
Naar boven