• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe ziet zo'n ding er eigenlijk uit ?

freek corsa

Woont hier bijna
Show hier alle Ampera's :P

2012-the-new-opel-Ampera-1.jpg

Nou, Opel slaat toch een goeie slag nu. De bijtelling is vastgesteld op 0%! Dus straks wemelt het van die dingen op de weg, want iedereen wil een zuto van de zaak waar ze niks voor hoeven bij te tellen. Ik begin stiekum toch wel beetje benieuwd te worden naar dat ding, ben wel voorstander van low-tech maar met schijnt toch best een vernuftig stukje techniek te zijn. De tijd zal het leren...

Nou, Opel slaat toch een goeie slag nu. De bijtelling is vastgesteld op 0%! Dus straks wemelt het van die dingen op de weg, want iedereen wil een zuto van de zaak waar ze niks voor hoeven bij te tellen. Ik begin stiekum toch wel beetje benieuwd te worden naar dat ding, ben wel voorstander van low-tech maar met schijnt toch best een vernuftig stukje techniek te zijn. De tijd zal het leren...

Op de foto van Maarten (die witte) vind ik hem er wel gaaf uitzien, verder niet inderdaad... wanneer gaan we deze auto's op de weg zien? :P

Op de foto van Maarten (die witte) vind ik hem er wel gaaf uitzien, verder niet inderdaad... wanneer gaan we deze auto's op de weg zien? :P

Ik vind 'm mooi. Schijnt ook niet zo duur te worden? Vraag me alleen af wat ik met mijn caravan moet als ik er ooit één zou kopen :hmmz

Ik vind 'm mooi. Schijnt ook niet zo duur te worden? Vraag me alleen af wat ik met mijn caravan moet als ik er ooit één zou kopen :hmmz

[rquote=1862529&tid=142194&author=2000]Ik vind 'm mooi. Schijnt ook niet zo duur te worden? Vraag me alleen af wat ik met mijn caravan moet als ik er ooit één zou kopen :hmmz[/rquote]

Op de camping zette met je oude auto.

Daarna je auto inruilen voor de ampera.

En de caravan op de zelfde camping laten staan. :P

[rquote=1862529&tid=142194&author=2000]Ik vind 'm mooi. Schijnt ook niet zo duur te worden? Vraag me alleen af wat ik met mijn caravan moet als ik er ooit één zou kopen :hmmz[/rquote]

Op de camping zette met je oude auto.

Daarna je auto inruilen voor de ampera.

En de caravan op de zelfde camping laten staan. :P

Mijn auto zal het niet worden net van

een JAP afgestapt (toyota Auris)

Maar goed ieder zijn ding, smaken verschillen

laat mij maar lekker Zafi rijden:thumbup

Mijn auto zal het niet worden net van

een JAP afgestapt (toyota Auris)

Maar goed ieder zijn ding, smaken verschillen

laat mij maar lekker Zafi rijden:thumbup

Ik vind het vooral voor een electrische wagen een bruut ding. Het is tenminste niet zo'n suffe ouwe bejaarden wagen en tja er zijn dingen op aan te merken maar dat is bij ieder model. Verder hebben ze er goed aan gedaan om de benzinemotor uitsluitend een generator aan te laten drijven zodat je altijd op een vast toerental zit waardoor het verbruik ook weer stukken omlaag gaat!

Ik vind hem top! :thumbup alleen de "vanaf prijs" is wat minder: 42.900,- euro maar goed ik denk dat op langer termijn je deze kosten er dik uit zult halen het is alleen de vraag wat een eventuele ruil-accu gaat kosten want dit zal namelijk ook niet het minste bedrag wezen...

Gr,

Steven

Ik vind het vooral voor een electrische wagen een bruut ding. Het is tenminste niet zo'n suffe ouwe bejaarden wagen en tja er zijn dingen op aan te merken maar dat is bij ieder model. Verder hebben ze er goed aan gedaan om de benzinemotor uitsluitend een generator aan te laten drijven zodat je altijd op een vast toerental zit waardoor het verbruik ook weer stukken omlaag gaat!

Ik vind hem top! :thumbup alleen de "vanaf prijs" is wat minder: 42.900,- euro maar goed ik denk dat op langer termijn je deze kosten er dik uit zult halen het is alleen de vraag wat een eventuele ruil-accu gaat kosten want dit zal namelijk ook niet het minste bedrag wezen...

Gr,

Steven

Inderdaad, het altijd electrisch rijden heeft niet één fabrikant, dat vind ik wel weer toppie. Maar voor 43.000 euro koop ik liever een auto die 1 op 5 rijd (dacht dat de ampera veel goedkoper zou zijn?)

Inderdaad, het altijd electrisch rijden heeft niet één fabrikant, dat vind ik wel weer toppie. Maar voor 43.000 euro koop ik liever een auto die 1 op 5 rijd (dacht dat de ampera veel goedkoper zou zijn?)

al die nieuwe rommel er op, opel onderhoud is van de oudere modelen nog te doen, word straks onbetaalbaar

k zag laats al iemand met nieuwe wiellagers van over de 100 euro, daar doe ik zo beetje me hele auto mee en krijg noggeld terug dan, laat ,mij maar lekker in me "oude barrel" rijden ;)

al die nieuwe rommel er op, opel onderhoud is van de oudere modelen nog te doen, word straks onbetaalbaar

k zag laats al iemand met nieuwe wiellagers van over de 100 euro, daar doe ik zo beetje me hele auto mee en krijg noggeld terug dan, laat ,mij maar lekker in me "oude barrel" rijden ;)

Terug
Naar boven