• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe zit de voorbumper vast?

Za4ra OPC

Post weleens wat
Gisteren geprobeerd de voorbumper te demonteren maar dit is helaas niet gelukt. :(

Wat kregen we wel los: twee (split)pennen aan de bovenkant, drie aan de onderkant van de bumper, een schroef links en een schroef rechts (wielkast) en daarna wisten wij het niet meer. Wij zagen alleen een aantal dopjes onder de schroeven (wielkast), soort mini (split)pennen op een rijtje? Moeten deze eraf zodat ie los komt van de wielkast?

Zo ja, eraf knijpen en nieuwe kopen? :hmmz

Toevallig vandaag bij m'n "assie" erop gezet (Za4ra denk ik is gelijk)

Je was goed bezig ; wielkast l/r maar dan boven on onder (waar je remlucht buis mee vast zit) voor plastic plugen en niet vergeten stekkers v/d mist/verstralerslampem los maken en voor het gemak , maar hoeft niet perse zou ik de gehele remluchtbuis l/r verwijderen deze zit vast met 3X inwendig Torx (waarvan je er 1 al bij de wielzijde gelost hebt) en tenslotte drie plastic pluggen (net als die twee boven) aan de onderzijde die de bumper verbind met de H-balk (waar je motor en transmissie op ligt.)

Dan moet ie los zijn en kun je hem voorzichtig aan de uiteinden bij de wielkast opzij eraf trekken en er van af halen

Als je er niet iets van begrijpt mail gerust.

Gr en succes Marcel.

Binnenzijde wielscherm zit de eerste (beetje verzonken) ter hoogte v/d scheiding voorbumper/voorscherm , de tweede ook a/d binnenzijde wielscherm maar lager , bijna a/d onderkant , en je luchtbuis v/d remkoeling zit er ook meevast.

Ook dit zit met inwendig Torx vast.

Hoop dat je dit bedoelde?!

gr Marcel

origineel gepost door Za4ra OPC

Die onderste heb ik niet gezien. Ik ga morgen gelijk even kijken of deze kan vinden. :thumbup

ik ben benieuwd Ton!!!!!

Ha die Ton,de al genoemde plekken waar hij vast zit kloppen helemaal,maar vergeet niet de temp.zender die achter de onderste luchtinlaat(onder de zwarte strip op de bumper)zit om los te maken,komt helemaal goed,los balos amigo:afro

origineel gepost door spy675

Ha die Ton,de al genoemde plekken waar hij vast zit kloppen helemaal,maar vergeet niet de temp.zender die achter de onderste luchtinlaat(onder de zwarte strip op de bumper)zit om los te maken,komt helemaal goed,los balos amigo:afro

Crap , ik wist dat ik wat vergeten was , ik was hem zelf bij demonteren ook vergeten.:o

En ook je waterslangen (bij T-stuk) los maken als je Xenon hebt

bedankt spy675:thumbup

gr Marcel

Het is gelukt. :thumbup

Er zaten nog 4 schroeven (kruiskop) naast de remluchtbuis. De kunststof pluggen waren zo los. Pennentjes doordrukken en plug eruit.

Dank voor alle informatie. :wors

origineel gepost door 2e-c14nz

Nu ben ik toch nieuwsgierig dus ik vraag het gewoon, waarom wilde je hem losmaken? :D :angel

Zie topic "angel eyes" Ik heb er devil eyes in gezet! ;)

Terug
Naar boven