• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe zuinig kan jij rijden met je astra?

Willem,

Ik denk niet dat dat hier gaat.

Naar m'n werk toe zijn vooral smalle landweggetjes met veel stilstaan en optrekken.

Op de snelweg bij langere stukken is de 1 op 15 - 16 haalbaar.

volgens mijn BC over de afgelopen 16K km's;

gemiddeld 7.0 L /100 km.

Niet slecht denk ik maar , ik moet toegeven, ik rijdt dagelijks de A9 vanaf heemskerk tot rottepolderplein en dat gaat vaak niet harder dan 90-100 km /uur en dat scheelt een slok op een borrel ;)

Ik haal dan soms een 6,7 liter per 100km, echter stadsverkeer trekt dat gauw terug naar 7.0 of hoger.

@Bluns wrote:Willem,

Ik denk niet dat dat hier gaat.

Naar m'n werk toe zijn vooral smalle landweggetjes met veel stilstaan en optrekken.

Op de snelweg bij langere stukken is de 1 op 15 - 16 haalbaar.

Wij hebben een Coupe Turbo rijden (van Carloastra) met een X20DTL bak eronder, deze loopt toch wel zuiniger als ie deed..

Willem

ik rij met mijn astra g x1.8xe1 door elkaar heen 1 : 12 en als ik alleen maar snelweg rij met 100 / 120km/h dan haal ik 1 : 14

voor een 1.8 vindt ik dat redelijk zuinig

@KadAstra-EF wrote:@astraTD wrote:@KadAstra-EF wrote:Opel Astra F GLS LPG 1992. Motor: C1.6NZ

Mijn F rijd gemiddeld 1:11

Zou hij op benzine rijden dan is 1:15 het gemiddelde.

Rik :)

Voor een lpg auto hoeveel wegenbelasting is dat op de 3maand?

Ik betaal voor mn F PER MAAND 78 Euro.

Dat valt dan nog mee, ik zit dan op de 87,- ongeveer per maand.

@astraTD wrote:@KadAstra-EF wrote:@astraTD wrote:@KadAstra-EF wrote:Opel Astra F GLS LPG 1992. Motor: C1.6NZ

Maar jij hebt Station, die zijn zwaarder en dus duurder in de mrb.

@opelfreak1975 wrote:ik rij met mijn astra g x1.8xe1 door elkaar heen 1 : 12 en als ik alleen maar snelweg rij met 100 / 120km/h dan haal ik 1 : 14

Plak er een langere bak achter en je lange afstand verbruik gaat richting 1 op 15 a 1 op 16 met gemak..

De Astra X18XE1 is alleen met een korte bak geleverd, en kan zuiniger lopen met een lange bak.

Als zijn nieuwere zusje de Z18XE met lange bak 1 op 16 a 1 op 17 kan halen (1 op 14 a 1 op 15 op LPG (G3)) in een Vectra station op de lange rit, dan moet de X18XE1 dit ook wel kunnen halen ongeveer..

Willem

@KadAstra-EF wrote:@astraTD wrote:@KadAstra-EF wrote:@astraTD wrote:@KadAstra-EF wrote:Opel Astra F GLS LPG 1992. Motor: C1.6NZ

Maar jij hebt Station, die zijn zwaarder en dus duurder in de mrb.

Ja dat is ook weer waar.

Persoonlijk rij ik ook liever diesel als een benzine/lpg wagen.

@astraTD wrote:@KadAstra-EF wrote:Opel Astra F GLS LPG 1992. Motor: C1.6NZ

168 per kwartaal

@wim-v6 wrote:@opelfreak1975 wrote:ik rij met mijn astra g x1.8xe1 door elkaar heen 1 : 12 en als ik alleen maar snelweg rij met 100 / 120km/h dan haal ik 1 : 14

Plak er een langere bak achter en je lange afstand verbruik gaat richting 1 op 15 a 1 op 16 met gemak..

De Astra X18XE1 is alleen met een korte bak geleverd, en kan zuiniger lopen met een lange bak.

Als zijn nieuwere zusje de Z18XE met lange bak 1 op 16 a 1 op 17 kan halen (1 op 14 a 1 op 15 op LPG (G3)) in een Vectra station op de lange rit, dan moet de X18XE1 dit ook wel kunnen halen ongeveer..

Willem

Inderdaad ik geloofde het eerst ook niet maar ik ben met een lange bak van 1 op 13/15 naar 1 op 16/17 gegaan.

Dus lange bakken erachter dat rijd ook zoveel rustiger op de snelweg.. Hoeeft het blok ook niet zo hoog in toeren..

@DMLB ceo wrote:@astraTD wrote:168 per kwartaal op lpg?

Yes 168 per kwartaal voor mijn Astra G sedan uit 1999 op LPG (g3)

1.6 8v automaat.

Zwaardere auto als een astra F, rik betaalt dan 78 per maand, 234,- per kwartaal.

@astraTD

geen idee op papier weeg ik 1138.

De wegenbelasting is 40 euro duurder dan bij de Astra G 1.8 hatch die ik eigenlijk wou rijden.

aan de pomp trek ik dat wel recht, alleen zo jammer dat ik zo'n achterlijke zware rechtervoet heb :vertag

heb een heel simpel antwoord op de topic vraag. het antwoord is NIET, maar dat wist ik al van te voren.. dus mag niet klagen haha

@Haasje17 wrote:@wim-v6 wrote:@opelfreak1975 wrote:ik rij met mijn astra g x1.8xe1 door elkaar heen 1 : 12 en als ik alleen maar snelweg rij met 100 / 120km/h dan haal ik 1 : 14

Willem

Inderdaad ik geloofde het eerst ook niet maar ik ben met een lange bak van 1 op 13/15 naar 1 op 16/17 gegaan.

Dus lange bakken erachter dat rijd ook zoveel rustiger op de snelweg.. Hoeeft het blok ook niet zo hoog in toeren..

gewoon even een simpel vraagje: kan zoiets ook met een X16SZR? Niet zo zeer voor het zuiniger rijden maar wel voor de toeren!

En als het antwoord ja is, welke bak dan?

Terug
Naar boven