• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoeveel Calibra cabrio's in Nederland?

calibart16v

Post weinig
Wie weet hoeveel calibra cabrio's er rondrijden in Nederland?

Heb er zelf nooit een gezien.

en zijn er meerdere bedrijven geweest die calibra cabrio's maakten.

Bij zijn bekend : Luma

Hornstein

Calibrio.nl

Ik heb de cabrio op Ned. kenteken

en is ingevoerd en komt uit Duitsland, en is bij mijn weten in Duitsland gemaakt door Luma.

Er staat echter geen cabrio op de kenteken papieren.

En moet je een auto opnieuw laten keuren door de RDW als hij zo'n 9 jaar geschorst is geweest

Wie weet wat?

gr. Calibart

mijn collega heeft vorige week bij middenbeemster een calibra cabrio voorbij zien rijden toen hij stond te wachten bij het stoplicht... dat is er in ieder geval alvast 1:P

zijn er ook bedrijven die ombouw doen tot cabrio?? de hierboven beschreven kan ik namelijk niet 123 vinden.

ik denk wel dat als je aan alle eisen voldoet dat je zoiets op kenteken kan krijgen.

kijk naar rally astra die heeft ook astra 3.0v6 op kenteken gekregen en meer, terwijl het ook niet origineel geleverd is.

k begin zelf beetje nieuwschierig te worden naar eventueel ombouwen tot cabrio:D alleen de vraag is welk bedrijf doet zoiets.. kom met google eigelijk nergens terrecht, of ik zoek niet goed:P

Type goedkeuring en iets op kenteken zetten is ook weer wat anders, de handelsbenaming nag niets aan worden toe gevoegd je mag er dus niet meer zetten "Calibra C20XE E2 Cabrio" Als je er een andere motor in legt komt er alleen te staan "Calibra" en dus geen "Calibra X30XE"

het is een lang en lastig verhaal

en dat er hier niemand is die er geen verstand van heeft,dat zullen we dan wel met een korreltje zand nemen

of denk je soms dat ik die cabriolet gekocht heb omdat het rechterspiegeltje en de boordcomputer nog goed waren:hmmz

de vorige eigenaar van de auto (in dit topic) reed met groene borden,heeft ook erg lang te koop gestaan verschillende jaren

en als de topicstarter gereageerd had op u2u,had die misschien het antwoord al geweten

by the way iemand belang bij een kromme kapotte targa of een platte cabrio met papierenking:

Ja, maar een andere motor in een auto zetten is wat anders als de structuur van een zelfdragende carrosserie ingrijpend verzwakken door het dak eraf te halen om er een cabrio van te maken..

Denk dat het dak erafhalen nog het makkelijkste is om te doen van alles. Dan begint het pas om verstevigingen aan te brengen om te voorkomen dat je na je eerste rit je deuren niet meer open krijgt..

Denk dat een fabrikant of cabrio ombouwer toch echt weel serieus rekent, berekent, tekent, calculeert en nog is calculeer en test aan cabriootjes.

Pak maar is een schoenen doos met een deksel erop en wringen/tornen maar. Haal dan de deksel er is af en doe het nog is....

is het nog steeds mogelijk je calibra om te bouwen tot cabrio ? in duitsland....

En dan bedoel ik geen beunhaas, maar iemand waarvan je zeker weet dt het kwaliteit leverd......

ander vraagje;

als je de calibra in duitsland laat ombouwen en hier weer invoert las ik net dat er dan nog geen 'cabrio' achter kwam te staan, maar dat ze de auto niet mogen weigeren.

Dan kun je hem toch net zo goed op NL platen laten staan en gewoon ombouwen? Of denk ik zo gemakkelijk :P

Klopt wat hier boven staat, kwa invoeren en type goedkeuring.

Mijn vader wou met zijn verhuizing naar NL van Dld. zijn hyundai coupe invoeren, dit was echter een automaat en in NLnooit geleverd en ook geen type bekend.

Na veekl overleg en gezoek in de boeken door de RDW, werd er een type aangemaakt als t ware, stond uiteindelijk op de papieren: Hyndai J2 i.p.v. Coupé.

Men had het ook over dat ze hem niet konden weigeren, en werd er J2 van gemaakt, bleek dat dat vaker gebeurde, dus je hebt kans dat er dan J2 of zoiets op komt te staan, waren toen (3 á 4 jaar geleden) de vaste termen.

Zo da's een hoop informatie.

Denk dat ik toch maar eens met de RDW kontakt ga opnemen om dit na te vragen.

Vindt het alleen raar, bij mijn weten zijn ze juist in Duitsland erg streng als het om autokeuringen gaat.

Maar kan je vertellen dat de construcktie erg goed gemaakt is en dat de carroserie goed in elkaar zit.

Dus daar kan de rdw toch niet moeilijk over doen.

En een rolbeugel zit er bij een Audi cabrio toch ook niet in.

Daar is het frame van de voorruit sterker. Ook de hoek van de voorruit bepaalt een hoop over overige hoofdruimte.

Gaat hier in Duitsland idd best snel, als je maar een TüV certificaat bij je om- uitbouwset hebt, ff naar de TüV keuren en op je kenteken laten zetten (eintragen) en je bent klaar.

en geen agent die je wat kan maken, als de TüV het goed gekeurd heeft ben je save!

Maar ze zijn daar ook wel stukje strenger, mijn omega was onder andere afgekeurd op te veel krasjes op mijn voorruit..., zou die hier zo door de APK zijn gekomen!

Hey" Project" wat weet ja allemaal van deze auto dan?

Ik heb deze auto met Ned. kentekenplaten gekocht.

en wie weet er nog iets meer dan van die doorgezaagde kont

Dat was een Calibra Turbo en die stond toch ook op Ned kenteken ooit?

Mooie auto die Turbo cabrio, alleen moet niet de druckspeicher vervangen worden maar de bak gereviseerd (oplichtend 4x4 lampje). Motorruimte is poepie netjes zo te zien daar kan ik een voorbeeld aan nemen :wub

Ik vindt dit type ombouw niet zo mooi.

Ziet de Audi 80 ombouw er toch beter uit.

Mijn idee was een turbo in mijn Blauwe Calibra en de 2.0 16v naar de Cabrio.

Vindt ik een veiliger plan.

Terug
Naar boven