• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoeveel liter olie in Carter

M@ntaMi@

Post weinig
Kreeg een vraag van een maatje van me en deze is als volgt:

Hoeveel olie moet er in een C20XE motor met een 1.8s carterpan? Hij heeft namelijk niet de pijlstok overgezet van de 1.8s en wil zijn eigen pijlstok voorzien van een max indicatie.

Ik had het antwoord niet voor hem, misschien dat iemand hier het juiste antwoord weet? Even ervanuit gaan dat er geen oliekoeler gemonteerd is.

zoo dat is nogal een verschil zeg..... Waar het mij om gaat is hoeveel liter erin moet om max pijlstok te bereiken. :angel

zoo dat is nogal een verschil zeg..... Waar het mij om gaat is hoeveel liter erin moet om max pijlstok te bereiken. :angel

Uh, even voor de duidelijkheid, dus met een c20xe, met een c20xe pijlstok moet er dus 4,5 liter in. En met die 4,5 liter zit je dus op de pijlstok op maximaal? (met een 1.8s carter)

Want eerlijk gezegd heb ik geen idee waar het pijl moet staan.

Uh, even voor de duidelijkheid, dus met een c20xe, met een c20xe pijlstok moet er dus 4,5 liter in. En met die 4,5 liter zit je dus op de pijlstok op maximaal? (met een 1.8s carter)

Want eerlijk gezegd heb ik geen idee waar het pijl moet staan.

Eigenlijk stel ik de vraag verkeerd, wat moet de pijlstok aangeven bij een standaard 16v pijlstok, en standaard pijlstokhouder en 1.8s carterpan?

Eigenlijk stel ik de vraag verkeerd, wat moet de pijlstok aangeven bij een standaard 16v pijlstok, en standaard pijlstokhouder en 1.8s carterpan?

Wie is nou de vraagsteller, M@ntaMi@ of 2000?

Bij een standaard pijlstok moet het nivo tot de standaard streepjes komen,

ongeacht welke carterpan gebruikt wordt of of er een oliekoeler aan hangt.

Het gaat immers om de hóógte van het olienivo en niet om de diepte van de olieplas?

Wie is nou de vraagsteller, M@ntaMi@ of 2000?

Bij een standaard pijlstok moet het nivo tot de standaard streepjes komen,

ongeacht welke carterpan gebruikt wordt of of er een oliekoeler aan hangt.

Het gaat immers om de hóógte van het olienivo en niet om de diepte van de olieplas?

De vraag is in mijn ogen hetzelfde, alleen wil ik wat meer weten. Ik heb op dit onderwerp gezocht, vandaar dat ik het hier vraag, dat scheelt weer een extra topic die hetzelfde is. :vertag

En wat jij stelt is ook niet helemaal zo, het gaat niet (alleen) om het peil, het gaat óók om de hoeveelheid en die is bij een 1.8s pan anders. :vertag

De vraag is in mijn ogen hetzelfde, alleen wil ik wat meer weten. Ik heb op dit onderwerp gezocht, vandaar dat ik het hier vraag, dat scheelt weer een extra topic die hetzelfde is. :vertag

En wat jij stelt is ook niet helemaal zo, het gaat niet (alleen) om het peil, het gaat óók om de hoeveelheid en die is bij een 1.8s pan anders. :vertag

Reken ook dat als je je blok rechtop gehangen hebt ipv scheef dat de carterpan dan niet recht ligt en dus je oliepeil nog wel eens kan liegen, zeker omdat je peilstok aan de hoge kan zit dan.

Reken ook dat als je je blok rechtop gehangen hebt ipv scheef dat de carterpan dan niet recht ligt en dus je oliepeil nog wel eens kan liegen, zeker omdat je peilstok aan de hoge kan zit dan.

Terug
Naar boven