• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoeveel vermogen kan een z20let aan

origineel gepost door Barrythefirst

:hmmz EDS vs Klasen

Maar waar zitten de verschillen ?

Niet alleen in een testbank hoop ik

(anders haal ik 5% van het opgegeven vermogen af en dan heb ik de waarheid toch?)

Juist, testbank en onstekingtijdstip , en Klasen schijnt beter te zijn in het fijntunen..

Over dat onstekingtijdstip : EDS zegt heel snel met backfire dat het je uitlaat is ( teveel tegen druk ) zonder ook maar verder te kijken terwijl probleem ook bijv in de bougies of onstekingstijdstip kan zitten. Teminste dat was bij mij het geval. Andere jongens zijn zeer tevrede over EDS.

Maar ik wil ook gewoon kijken of het beter kan en op een andere vermogensbank.

origineel gepost door DEEF

daarom kan het geen kwaad je auto eens op een "onafhankelijke" bank te zetten.

maar als de tuners met de bank of uitdraai gaan liggen kloten gooien ze toch hun eigen ramen in??als ik met alles klaar ben gaat ie op een bank van iemand anders dan v-max..

ff vergelijken...

Jah precies zoals AstraGCoupeTurbo ook al melde bij die tuner waar hij geweest is meeten ze meer dus maybe ga ik daar eerst heen om te kijken wat hun daar meten.

Ik heb ook de power modus van EDS zodat ie weer terug kan naar standaart vermogen. Maar ik heb nu het gevoel dat ie alles behalve orgineel is hou zonder power modus een leon 20vt niet meer bij met 180 pk:hmmz

Ik heb ook een powermodus en vraag me af of klasen(e.d.) daar ook wat mee kunnen

(want mocht ik geen 98 kunnen tanken dan kan ik het knoppie indrukken)

Je houdt met het standaardvermogen zowiezo niemand bij(van de gti achtige auto's dan)

Toen ik voor de zoveelste x tot snot ben gereden door een diesel ben ik gaan tunen

Maaruh over die ontsteking heb je gelijk want het is al de 2de keer dat ik vanaf EDS met

backfire naar huis reed

(en dan kan je het zelf oplossen maar ik ben geen automonteur dus voor mij erg lastig

Een auto moet gewoon perfect zijn als ik net een

paar ruggen op tafel heb gelegd)

Eind van het jaar staan de financien er beter voor en ga dan maar eens denken

hoe verder(denk toch inwendig versterken en dan pas meer pk's want het is mijn

dagelijkse auto en wil geen risico's nemen)

Maar Klasen klinkt toch wel goed

origineel gepost door Barrythefirst

Ik heb ook een powermodus en vraag me af of klasen(e.d.) daar ook wat mee kunnen

(want mocht ik geen 98 kunnen tanken dan kan ik het knoppie indrukken)

Je houdt met het standaardvermogen zowiezo niemand bij(van de gti achtige auto's dan)

Toen ik voor de zoveelste x tot snot ben gereden door een diesel ben ik gaan tunen

Maaruh over die ontsteking heb je gelijk want het is al de 2de keer dat ik vanaf EDS met

backfire naar huis reed

(en dan kan je het zelf oplossen maar ik ben geen automonteur dus voor mij erg lastig

Een auto moet gewoon perfect zijn als ik net een

paar ruggen op tafel heb gelegd)

Eind van het jaar staan de financien er beter voor en ga dan maar eens denken

hoe verder(denk toch inwendig versterken en dan pas meer pk's want het is mijn

dagelijkse auto en wil geen risico's nemen)

Maar Klasen klinkt toch wel goed

Precies,

kijk als je alleen al astra h drijfstangen zou nemen en zuigerbodemkoeling dan kan je alweer een stukje verder neem je daarbij ook nog eens andere zuigers dan kan je weer verder

maar jah ik zeg: andere zuigers andere turbo omdat je anders weer geen rendement uit je zuigers haal en dat kost nog aardig wat. De H turbo is goed voor 330 pk daarna moet je een andere turbo nemen. Dus word wel een duure grap.

Maar je moet ergens beginnen en alles in 1x wordt echt heel duur

(Het gaat mij om het juiste traject bewandelen om de pk-honger te stillen zonder onnodige risico's)

Aken en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd

Jah daar heb je ook wel weer gelijk in weet wel als je veel geld ertegen aan gooi dat je rond de 700 pk kan zitten maar dan is er niet veel let meer aan zeg maar haha maar jah ik zat ook te denken om internals te gaan vervangen.

Maar daar ben ik maar vanaf gestapt duure grap..

Terug
Naar boven