• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoge toeren Zafira A 1.6

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een Zafira 1.6 uit 2001. Ik ben ontzettend tevreden over de auto, alleen vind ik dat hij bij 130 km/h veel toeren moet maken (+/- 4000 ). Ik rijd zelf voor het werk alleen maar diesel dus ben misschien geen benzine meer gewend, maar is dit aantal toeren normaal? Ik heb namelijk het gevoel als ik 130 km/h rijdt dat ik moet schakelen, terwijl hij als in z'n 5de versnelling zit.

Alvast bedankt! :thumb

Dat hoge toerental klopt dit komt door de toegepaste soort versnellings bak in de Zafira A

Bekijk hier de post eerder behandeld op dit forum

viewtopic.php?f=45&t=123123&p=1627101&hilit=toeren#p1627101

Dat hoge toerental klopt dit komt door de toegepaste soort versnellings bak in de Zafira A

Bekijk hier de post eerder behandeld op dit forum

viewtopic.php?f=45&t=123123&p=1627101&hilit=toeren#p1627101

Dat heeft die van mij ook. Komt door de close ratio versnellingsbak. Hierdoor heeft de auto toch de extra trekkracht. Daar moet je even aan wennen of gewoon iets minder hard!

Dat heeft die van mij ook. Komt door de close ratio versnellingsbak. Hierdoor heeft de auto toch de extra trekkracht. Daar moet je even aan wennen of gewoon iets minder hard!

Bedankt voor de snelle reacties!!!! :D Ik zal wel moeten wennen aan de hoge toeren, maar gelukkig zal dat nu sneller gaan nu ik weet dat het normaal is. Ik rij zelf op de zaak een diesel met 6 versnellingen dus ben gewend met weinig toeren te rijden vandaar de vraag. Nogmaals bedankt voor de reacties!!

Bedankt voor de snelle reacties!!!! :D Ik zal wel moeten wennen aan de hoge toeren, maar gelukkig zal dat nu sneller gaan nu ik weet dat het normaal is. Ik rij zelf op de zaak een diesel met 6 versnellingen dus ben gewend met weinig toeren te rijden vandaar de vraag. Nogmaals bedankt voor de reacties!!

hi das ook toevalig dit kom ook voor bij de agila's met een z12x blok ik keek er van op toen met die auto reed kan wel handig zijn in de stad kan je mooi 50 in de 4 en 2000 toeren rijden dus zuinig in de stad :thumbup klein nadeel meer herie op snelweg met 3800 toeren bij120:thumbdown

hi das ook toevalig dit kom ook voor bij de agila's met een z12x blok ik keek er van op toen met die auto reed kan wel handig zijn in de stad kan je mooi 50 in de 4 en 2000 toeren rijden dus zuinig in de stad :thumbup klein nadeel meer herie op snelweg met 3800 toeren bij120:thumbdown

Terug
Naar boven