• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoge toon

Goedendag..

Ik heb een astra F van '95 sportuitvoering.

Nu heb ik op mijn subwoofer een versterker zitten en ook op mijn boxen. Op de sub versterker heb ik een ruisfilter gezet tegen de hoge toon van wat ik zelf denk, de dynamo.

Nu zit die hoge toon ook in mijn achterboxen waar de versterker over loopt. Wat ik nu zo raar vind, de voedings kabel en de signaal kabel lopen beide lans een andere kant van de auto naar de achterkant en toch zit die ruis erin, is dit een veel voorkomend probleem bij dit type F?

Denk dat ik er maar weer een ruisfilter tussen knup, maar vind het toch vreemd. Iemand enig idee?

Gr.

Er zijn meer mogelijkheden....

- Slechte aarde

- aardlus

- rotte dynamo

- rotte accu

Ik zou het meer in de aarde zoeken, probeer bv. de massa van je autoradio op hetzelfde aardpunt als van de versterker aan te sluiten.

heb hetzelfde alle mogelijke draadleg mogelijk heden geprobeerd,

aarde op achterbank ( je weet wel bout van gordels)

geen draad die een ander kruist.

zou het ook gewoon aan de versterker liggen? gaan het zien.

idd een goede massa is belangijk

vanaf je accu naar je chassis.

en van af je versterker of etc naar je aarde punt in de koffer.

Ruis is erg moeilijk op te lossen.

Je zult vooraf moeten beginnen en alles uittesten. Ook het wisselen van de signaalkabel en het wisselen van de HU.

Surf anders maar eens naar het forum van www.showyoursound.nl en gaa daar zoeken op ruis of aardlus.

Terug
Naar boven