• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoger verbruik en laag vermogen

ReNeGade316

Post weinig
hallo iedereen daar is ie weer heb een vraagje en hoop dat jullie een oplossing weten mijn vectra c z18xe verbruikt de laatste maand best wel wat meer brandstof nou weet ik dat je in de winter altijd wel wat meer verbruikt maar 1,5 liter op de 100 km meer is toch wel een aardig verschil nou kwam ik er vanochtend ook achter tijdens een ritje naar het werk dat de topsnelheid ook een stuk lager is als eerst kwam met moeite op de 185 km/u :cry op een lang recht stuk terwijl dit eerst met redelijk gemak 210km/u was met optrekken/accellereren merk ik weinig wie maakt mij wijzer hoop dat het toch wel op te lossen is

bandenspanning is goed hou ik regelmatig bij zeg maar bij bijna iedere tankbeurt misschien nog andere suggesties? wil echt weer een top rijdende vec hebben ben nu licht teleurgesteld

bandenspanning is goed hou ik regelmatig bij zeg maar bij bijna iedere tankbeurt misschien nog andere suggesties? wil echt weer een top rijdende vec hebben ben nu licht teleurgesteld

Dorstig en slechte motorvermogen duid toch ergens op een storing. Uitlezen, en bij geen foutcodes even de waardes bekijken van alle onderdelen.

Kan een slechte lambdasensor zijn, die een arm mengsel meet dus motor meer laat inspuiten

Dorstig en slechte motorvermogen duid toch ergens op een storing. Uitlezen, en bij geen foutcodes even de waardes bekijken van alle onderdelen.

Kan een slechte lambdasensor zijn, die een arm mengsel meet dus motor meer laat inspuiten

kan VEEL meer zijn dan een slechte lambda.

kan bijvoorbeeld ook de Temperatuursensor zijn, of de Luchtmassameter.

Willem

kan VEEL meer zijn dan een slechte lambda.

kan bijvoorbeeld ook de Temperatuursensor zijn, of de Luchtmassameter.

Willem

ok dan dus eigenlijk ff langs de vod rijden om de vec uit te laten lezen en als daar niks uitkomt hoe weet ik dan wat van alle hierboven genoemde dingen kapot is?

ok dan dus eigenlijk ff langs de vod rijden om de vec uit te laten lezen en als daar niks uitkomt hoe weet ik dan wat van alle hierboven genoemde dingen kapot is?

opeldealer hoeft niet percee die vraagt iig al veel geld voor het uitlezen.

Een universeel bedrijf opbellen en vragen of ze opels uit kunnen lezen.

Bij het uitlezen komen er foutcodes naar voren, sommige codes zijn gevolgstoringen van de daadwerkelijke storing. Alles laten wissen en als het daarmee weg is weer verder rijden.

Komt de zelfde storing weer terug, dan tot reparatie overgaan.

Terug
Naar boven