• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

homokineet probleem

opelmantagek

Post weinig
Ik heb gister de assen en homokineten vervangen van mijn E Kadett 2.0 16v GSI door nieuwe orgineel van opel omdat ik bij een bocht naar links hem steeds hoor aan mijn rechter wiel, maar nu alles er nieuw onder zit is het probleem dus nog niet opgelost :o het is alleen bij de bocht naar links en hoe harder je hem neemt hoe harder je hem ook hoord bij rustig nemen hoor je hem ook niet.

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad, of iemand weet waar ik het in moet zoeken?

Misschien een draagarm krom of niet goed uitgelijnt?

Ik heb echt geen idee wat het anders nog kan zijn :(

Mvg. Ben

heb je t goeie vet erin zitten? (en niet te zuinig)

kan effe duren voordat t weg is vet moet er effe goed doorheen dringen

heb je ze alle vier vervangen (homokineten) of alleen de buitenste?

bij ons op de zaak zijn we met een corsa c wel eens 1,5 dag aan het zoeken en ruilen geweest. we hoorden hem links maar de rechterbinneste was kapot.

groetjes

Misschien vraag ik nu iets heel stoms, maar hoe oud zijn de wiellagers?

Meestal geven die een 'zingend' geluid, maar bij de laatste in mijn dettje 1.4i had ik met bochten een RrRRrRrRRrRrRrRR..........

Heb het gevonden, het was de bout van de dynamo die de carrosserie raakte, heb nu de motorsteunen opgevuld met ruitenkit en de bout aangepast en nu is het verholpen :thumbup

Terug
Naar boven