• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoofdrem cilinder

Ik heb net nog ff gekeken:

Je hebt nodig:

Rembekrachtiger zonder steun voor tegen shutbord je gebruikt je oude steun nl weer..

Hoofdremcilinder + reservoir

T stuk met aansluitingen van de remleiding zoals de Senator die heeft.

2 stukjes remleiding van 20cm met 1kant oude aansluiting 1kant nieuwe aansluiting remleiding..

Verder niks..Je achteras word via de remdruk begrenzer naar achteren geleid,dus je hebt daar plus minus 20cm remleiding van HRC naar remdrukbegrenzer nodig en 1 stukje van HRC naar T-stuk...

Kind kan de was doen,en zult zeker niet ontevreden zijn over de remcapaciteit,als je niet echt beter weet vind je dat iedere Monza Senator goed remt,maar met wat upgrades aan het systeem kom je der achter dat het gewoon niet goed remt...

Als ik bv eens in mijn A2 rij met 100% serie rommel,dan verongeluk ik bijna bij de eerste keer remmen,omdat het zo tegenvalt ivm de A1 met veel betere remmen,na een paar dagen GSE te hebben gereden en ik kruip weer in de A1,dan schrik ik weer zo hard als die remt ivm de GSE..

Als je alle onderdelen hebt,is het een uurtje of 2 werk voordat alles derop zit en dan nog ff ontluchten,kleine middag en je ding remt weer 100%..

Als je alle onderdelen hebt,is het een uurtje of 2 werk voordat alles derop zit en dan nog ff ontluchten,kleine middag en je ding remt weer 100%..

He' Ben kan je dit er ook op maken als je een senator A2 hebt met ABS ?

En hoe sluit je het dan aan ?

He' Ben kan je dit er ook op maken als je een senator A2 hebt met ABS ?

En hoe sluit je het dan aan ?

Met ABS is net zo makkelijk of makkelijker:

Het ABS blok verdeelt link en rechts en achter je hebt bij een ABS HRC van een Senator B of Omega B 2 uitgangen voor en achter die sluit je gewoon op je blok aan.

Sennie B is plug and play 2 leidingen,leidingen wel omzetten wat nu voor is is bij de B senator achter,

Omega B spul heeft als voordeel dat de diameter groter is nl 1 inch,je krijgt dan meer het tik tegen het pedaal gevoel ipv dat sponsachtige als je grote remmen gebruikt met een kleine hrc,maar niet echt noodzakelijk de Sennie B remmen zijn ook niet echt groot teminste de remklauwen zijn niks speciaals,en dan is B Omega spul niet noodzakelijk,maar een B omega heeft dezelfde klauwen en schijven als een B senator (296x22 met de Girling klauwen).

Met ABS is net zo makkelijk of makkelijker:

Het ABS blok verdeelt link en rechts en achter je hebt bij een ABS HRC van een Senator B of Omega B 2 uitgangen voor en achter die sluit je gewoon op je blok aan.

Sennie B is plug and play 2 leidingen,leidingen wel omzetten wat nu voor is is bij de B senator achter,

Omega B spul heeft als voordeel dat de diameter groter is nl 1 inch,je krijgt dan meer het tik tegen het pedaal gevoel ipv dat sponsachtige als je grote remmen gebruikt met een kleine hrc,maar niet echt noodzakelijk de Sennie B remmen zijn ook niet echt groot teminste de remklauwen zijn niks speciaals,en dan is B Omega spul niet noodzakelijk,maar een B omega heeft dezelfde klauwen en schijven als een B senator (296x22 met de Girling klauwen).

Bedankt Ben, weer wat wijzer geworden :thumb

binnenkort toch maar eens zo'n bekrachtiger en hrc ergens halen.

Bedankt Ben, weer wat wijzer geworden :thumb

binnenkort toch maar eens zo'n bekrachtiger en hrc ergens halen.

Terug
Naar boven